  • Data: 2020-12-30 10:01:44
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:

    > Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.

    Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.

    > Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.

    W tym przypadku po różnicy cen biletów.

    > Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje trzecia
    > klasa.

    Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    mocno inaczej niż angielski.

    > Dokladnie.

    > Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    > angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
    > nie zawijaly,

    Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    A tam już były angielskie transatlantyki.

    > Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
    >
    > Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
    > zle wybierze, to straci :-)

    W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    nie bankrutowali.