eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinalRe: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
  • Data: 2020-12-30 10:01:44
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:

    >>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
    >>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
    >>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
    >
    > Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.

    Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.

    >>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
    >>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
    >>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
    >>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
    >
    > Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.

    W tym przypadku po różnicy cen biletów.

    >>>>> nie znam tematu, powiedz coś więcej. Ktoś z góry narzucał ceny
    >>>>> biletów, czy może jednak rynek ustalił, że klient bogaty zapłaci
    >>>>> max x USD, a biedny max y USD?
    >>>
    >>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
    >>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
    >>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
    >>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów skandynawskich,
    >>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa kosztowała
    >>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
    >
    > Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje trzecia
    > klasa.

    Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    mocno inaczej niż angielski.

    >>> W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
    >>> pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.
    >
    > Dokladnie.
    >
    >> Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
    >> a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
    >> na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
    >> Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.
    >
    > Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    > angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
    > nie zawijaly,

    Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    A tam już były angielskie transatlantyki.

    > Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
    >
    > Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
    > zle wybierze, to straci :-)

    W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    nie bankrutowali.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: