eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinalRe: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
  • Data: 2020-12-31 11:37:39
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5fed9705$0$549$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:
    >>>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
    >>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
    >>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
    >>
    >>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
    >>>> imigrantow.
    >
    >>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    >>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    >>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
    >
    >> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
    >> pasazerow zaczelo brakowac.

    >Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.

    To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.

    >W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.

    Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
    bylo, a chlop czesto niepismienny ...

    >A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.

    A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
    chcieli klienci.

    >>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
    >>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
    >>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
    >>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
    >>
    >>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
    >
    >>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
    >
    >> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
    >> kto do kogo doplaca ?

    >Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
    >kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
    >to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?

    To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
    10x wieksza niz 3 klasy ?
    A zaloge marynarska ?

    A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?

    >>>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
    >>>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
    >>>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
    >>>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
    >>>>>>> skandynawskich,
    >>>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
    >>>>>>> kosztowała
    >>>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
    >>
    >>>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
    >>>> trzecia klasa.
    >
    >>> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    >>> mocno inaczej niż angielski.
    >
    >> Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.

    >Ale nie spróbujesz ich wymienić.

    Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs
    do/z USA,
    moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
    fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?

    >>>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego
    >>>> ludu".
    >>>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak
    >>>> wlasciciel zle wybierze, to straci :-)
    >
    >>> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich
    >>> własciciele
    >>> nie bankrutowali.
    >
    >> Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale
    >> im nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za
    >> podroz w druga strone ?

    >Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
    >W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
    >3 to pewnie jakieś wyjątki.

    No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
    obie strony i wyszlo drozej.
    A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
    wlasciciela linii ?

    Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
    roznych cen za bilet.
    Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
    Kto do kogo doplaca ?

    A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: