-
Data: 2020-12-31 11:37:39
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fed9705$0$549$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:
>>>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>
>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>> imigrantow.
>
>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>
>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>> pasazerow zaczelo brakowac.
>Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.
>W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
bylo, a chlop czesto niepismienny ...
>A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
chcieli klienci.
>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>
>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>
>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>
>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>> kto do kogo doplaca ?
>Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
10x wieksza niz 3 klasy ?
A zaloge marynarska ?
A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
>>>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
>>>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
>>>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
>>>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
>>>>>>> skandynawskich,
>>>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
>>>>>>> kosztowała
>>>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
>>
>>>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
>>>> trzecia klasa.
>
>>> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
>>> mocno inaczej niż angielski.
>
>> Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.
>Ale nie spróbujesz ich wymienić.
Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs
do/z USA,
moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?
>>>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego
>>>> ludu".
>>>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak
>>>> wlasciciel zle wybierze, to straci :-)
>
>>> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich
>>> własciciele
>>> nie bankrutowali.
>
>> Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale
>> im nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za
>> podroz w druga strone ?
>Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>3 to pewnie jakieś wyjątki.
No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
obie strony i wyszlo drozej.
A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
wlasciciela linii ?
Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
roznych cen za bilet.
Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
Kto do kogo doplaca ?
A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.20 13:37 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.20 20:41 RadoslawF
- 01.01.21 22:55 r...@k...pl
- 01.01.21 22:57 r...@k...pl
- 02.01.21 01:32 RoMan Mandziejewicz
- 02.01.21 02:06 J.F.
- 02.01.21 08:54 Cavallino
- 02.01.21 09:22 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 10:06 RadoslawF
- 02.01.21 10:36 Shrek
- 02.01.21 10:39 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 11:10 J.F.
- 02.01.21 11:17 cef
- 02.01.21 11:47 Shrek
- 02.01.21 11:48 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=