-
Data: 2020-12-31 10:16:38
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:
>>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>
>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.
>
>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>
> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
> pasazerow zaczelo brakowac.
Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>
>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>
>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>
> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to kto
> do kogo doplaca ?
Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
>>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
>>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
>>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
>>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
>>>>>> skandynawskich,
>>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
>>>>>> kosztowała
>>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
>>
>>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
>>> trzecia klasa.
>
>> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
>> mocno inaczej niż angielski.
>
> Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.
Ale nie spróbujesz ich wymienić.
>>>>> W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
>>>>> pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.
>>
>>> Dokladnie.
>>
>>>> Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
>>>> a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
>>>> na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
>>>> Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.
>>
>>> Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
>>> angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
>>> nie zawijaly,
>
>> Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
>> A tam już były angielskie transatlantyki.
>
> Niemieckich pewnie wiecej.
>
> Pomysl raczej inaczej - czemu bogaty kontynentalny pasazer wybieral
> niemiecki drogi statek, a nie tanszy angielski ?
> U Cunarda byl gorszy standard 1 klasy?
> A moze mniej rozrywek dla gentelmanow ... ale z cen by raczej wynikalo,
> ze tych bogatych pasazerow bylo wiecej na angielskich statkach ...
>
>>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
>>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
>>> zle wybierze, to straci :-)
>
>> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
>> nie bankrutowali.
>
> Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale im
> nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za podroz w
> druga strone ?
Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
3 to pewnie jakieś wyjątki.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.20 11:37 J.F.
- 31.12.20 13:37 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.20 20:41 RadoslawF
- 01.01.21 22:55 r...@k...pl
- 01.01.21 22:57 r...@k...pl
- 02.01.21 01:32 RoMan Mandziejewicz
- 02.01.21 02:06 J.F.
- 02.01.21 08:54 Cavallino
- 02.01.21 09:22 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 10:06 RadoslawF
- 02.01.21 10:36 Shrek
- 02.01.21 10:39 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 11:10 J.F.
- 02.01.21 11:17 cef
- 02.01.21 11:47 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-30 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-30 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-12-30 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-12-30 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-30 Moduł BT BLE 5.0
- 2024-12-30 Łódź => Application Security Engineer <=
- 2024-12-30 Lublin => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-30 Nowy Outlander PHEV w PL
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?