eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinalRe: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
  • Data: 2020-12-31 10:16:38
    Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-12-31 o 01:18, J.F. pisze:

    >>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
    >>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
    >>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
    >>
    >>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.
    >
    >> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    >> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    >> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
    >
    > No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
    > pasazerow zaczelo brakowac.

    Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
    W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
    A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.

    >>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
    >>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
    >>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
    >>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
    >>
    >>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
    >
    >> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
    >
    > To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to kto
    > do kogo doplaca ?

    Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
    kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
    to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?

    >>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
    >>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
    >>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
    >>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
    >>>>>> skandynawskich,
    >>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
    >>>>>> kosztowała
    >>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
    >>
    >>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
    >>> trzecia klasa.
    >
    >> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    >> mocno inaczej niż angielski.
    >
    > Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.

    Ale nie spróbujesz ich wymienić.

    >>>>> W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
    >>>>> pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.
    >>
    >>> Dokladnie.
    >>
    >>>> Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
    >>>> a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
    >>>> na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
    >>>> Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.
    >>
    >>> Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    >>> angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
    >>> nie zawijaly,
    >
    >> Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    >> A tam już były angielskie transatlantyki.
    >
    > Niemieckich pewnie wiecej.
    >
    > Pomysl raczej inaczej - czemu bogaty kontynentalny pasazer wybieral
    > niemiecki drogi statek, a nie tanszy angielski ?
    > U Cunarda byl gorszy standard 1 klasy?
    > A moze mniej rozrywek dla gentelmanow ... ale z cen by raczej wynikalo,
    > ze tych bogatych pasazerow bylo wiecej na angielskich statkach ...
    >
    >>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
    >>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
    >>> zle wybierze, to straci :-)
    >
    >> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    >> nie bankrutowali.
    >
    > Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale im
    > nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za podroz w
    > druga strone ?

    Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
    W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
    3 to pewnie jakieś wyjątki.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: