eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal › Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1.feed.usenet.
    farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!border2.nntp.
    ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <rs41nk$tmh$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5fe5ef7c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe604f8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe7041d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe7240e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
    <5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
    <5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    From: RadoslawF <r...@g...com>
    Date: Wed, 30 Dec 2020 10:01:44 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.5.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: Avast (VPS 201229-4, 2020-12-29), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 65
    Message-ID: <5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
    X-Trace: 1609318929 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 46.21.210.209:51749
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689206
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:

    >>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
    >>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
    >>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
    >
    > Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.

    Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
    Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
    A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.

    >>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
    >>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
    >>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
    >>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
    >
    > Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.

    W tym przypadku po różnicy cen biletów.

    >>>>> nie znam tematu, powiedz coś więcej. Ktoś z góry narzucał ceny
    >>>>> biletów, czy może jednak rynek ustalił, że klient bogaty zapłaci
    >>>>> max x USD, a biedny max y USD?
    >>>
    >>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
    >>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
    >>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
    >>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów skandynawskich,
    >>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa kosztowała
    >>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
    >
    > Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje trzecia
    > klasa.

    Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
    mocno inaczej niż angielski.

    >>> W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
    >>> pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.
    >
    > Dokladnie.
    >
    >> Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
    >> a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
    >> na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
    >> Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.
    >
    > Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
    > angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
    > nie zawijaly,

    Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
    A tam już były angielskie transatlantyki.

    > Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
    >
    > Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
    > zle wybierze, to straci :-)

    W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
    nie bankrutowali.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: