-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!feeder1.feed.usenet.
farm!feed.usenet.farm!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!border2.nntp.
ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
rada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5fe584eb$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<rs41nk$tmh$1$Cav@news.chmurka.net>
<5fe5ef7c$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe604f8$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7041d$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe7240e$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<5fe8444e$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <rsan4m$hj5$1@dont-email.me>
<5fe9c53d$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <rsdfqg$5d7$1@gioia.aioe.org>
<5feb1e8e$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
<5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
From: RadoslawF <r...@g...com>
Date: Wed, 30 Dec 2020 10:01:44 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.5.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5feb8839$0$558$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: Avast (VPS 201229-4, 2020-12-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 65
Message-ID: <5fec4211$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 46.21.210.209
X-Trace: 1609318929 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 46.21.210.209:51749
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689206
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-12-29 o 20:49, J.F. pisze:
>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>
> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac imigrantow.
Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>
> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>>>>> nie znam tematu, powiedz coś więcej. Ktoś z góry narzucał ceny
>>>>> biletów, czy może jednak rynek ustalił, że klient bogaty zapłaci
>>>>> max x USD, a biedny max y USD?
>>>
>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów skandynawskich,
>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa kosztowała
>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
>
> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje trzecia
> klasa.
Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
mocno inaczej niż angielski.
>>> W takiej sytuacji wybrałbym się angolem, gdybym chciał płynąć w
>>> pierwszej, a skandynawem, gdybym chciał płynąć w trzeciej klasie.
>
> Dokladnie.
>
>> Co oznacza że osoba płynąca z wysp wsiadała na angielski
>> a osoba płynąca z kontynentu dostawała informację o cenie
>> na statkach i wybierała w zależności od pośpiechu.
>> Lub od ceny jeśli nie spieszyła się.
>
> Jakos tak moglo byc, Anglik/Irlandczyk mial do wyboru duzo statkow
> angielskich, a Polak ... luksusowe angielskie transatlantyki do Gdyni
> nie zawijaly,
Przed 1914 rokiem nasi emigranci wypływali głównie z Hamburga.
A tam już były angielskie transatlantyki.
> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
>
> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak wlasciciel
> zle wybierze, to straci :-)
W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
nie bankrutowali.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.20 10:57 RoMan Mandziejewicz
- 30.12.20 14:40 TomN
- 30.12.20 16:04 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.20 01:08 J.F.
- 31.12.20 01:18 J.F.
- 31.12.20 10:16 RadoslawF
- 31.12.20 11:37 J.F.
- 31.12.20 13:37 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.20 20:41 RadoslawF
- 01.01.21 22:55 r...@k...pl
- 01.01.21 22:57 r...@k...pl
- 02.01.21 01:32 RoMan Mandziejewicz
- 02.01.21 02:06 J.F.
- 02.01.21 08:54 Cavallino
- 02.01.21 09:22 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=