-
Data: 2020-12-31 20:41:51
Temat: Re: samochód kowalskiego dacia ceny 2021 euro6dFinal
Od: RadoslawF <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-12-31 o 11:37, J.F. pisze:
>>>>>>>>>> Po pierwsze to NIE jest KAPITALIZM
>>>>>>>>> Nasi biedni rodacy emigrujący do ameryk (obu) robili to na
>>>>>>>>> statkach głównie niemieckich i z państw skandynawskich.
>>>
>>>>> Byly tez polskie. A potem ... chyba USA przestalo przyjmowac
>>>>> imigrantow.
>>
>>>> Były, ale dopiero jak polska wróciła na mapę europy.
>>>> Emigracja do ameryk ruszyła sporo wcześniej.
>>>> A w USA przyjmują do dzisiaj, tylko mają limity.
>>
>>> No i wlasnie te nasze miedzywojenne plywaly czesto do USA, a potem
>>> pasazerow zaczelo brakowac.
>
>> Po 1wś panował kryzys bardzo mocno odczuwalny w USA.
>
> To tak troche pozniej, i w Europie tez byl odczuwalny.
W tym samym czasie był i w europie.
Ale jakby krócej.
>> W latach dwudziestych tam nie było sensu emigrować.
>
> Jeszcze trzeba miec wiadomosci aktualne, a internetu i telewizji nie
> bylo, a chlop czesto niepismienny ...
Pała z historii. Przed 1wś wszyscy trzej zaborcy wymagali od
dzieci swoich obywateli chodzenia do szkoły. Nawet w zaborze
rosyjskim wiejskie dzieci po cztery lata się uczyły.
>> A w latach 30 to robili to głownie bardziej przewidujący żydzi.
>
> A nasze linie przestawily sie wtedy na kursy do Palestyny - bo tam
> chcieli klienci.
Pływali ale czy tak często to nie jestem pewien.
Anglicy ich tam już przed wojną nie bardzo chcieli wpuszczać.
>>>>>>>>>> Z powodów finansowych, na statkach angielskich biedni
>>>>>>>>>> pasażerowie klasy trzeciej dopłacali do niższej ceny biletów
>>>>>>>>>> dla bogatej klasy pierwszej. Więc były omijane przez
>>>>>>>>>> biednych emigrantów. To też nie był kapitalizm?
>>>
>>>>> Najpierw wyjasnijcie, jak tu ustalic kto do kogo doplaca.
>>
>>>> W tym przypadku po różnicy cen biletów.
>>
>>> To jak pasazer 3 klasy placi np 200$ za podroz, a 1 klasy 1000$, to
>>> kto do kogo doplaca ?
>
>> Jeśli pasażerów 3 klasy jest tysiąc, ich posiłki za cały rejs
>> kosztują 50$ a pasażerów pierwszej stu i koszty ich posiłków
>> to ponad tysiąc dolarów to jak myślisz?
>
> To posilki, a jak rozliczysz paliwo, jesli pasazer 1 klasy ma kabine
> 10x wieksza niz 3 klasy ?
> A zaloge marynarska ?
Nie zamierzam rozliczać.
Widziałem porównanie cen z cunarda i statków angielskich.
Rżnęli biedotę na pozegnanie i tyle.
> A kuchnia ... ta 3 kl nie bazowala na odpadkach z kuchni 1 klasy ?
Skoro tych z 1 była setka to dla tysiąca tych odpadków nie mogło starczyć.
No i w pierwszej rzadko bywała kasza a w trzeciej raczej codziennie. :-)
>>>>>>>> Poszukaj w książkach marynistycznych dotyczących pasażerskich
>>>>>>>> transatlantyków. Ja to wyczytałem w książce o linii Cunarda.
>>>>>>>> Na angielskich statkach ustalał to właściciel który należał do
>>>>>>>> grupy podróżującej pierwszą klasą. Na statkach z krajów
>>>>>>>> skandynawskich,
>>>>>>>> niemieckich i innych ceny były normalne czyli trzecia klasa
>>>>>>>> kosztowała
>>>>>>>> mniej niż na angolach a pierwsza więcej.
>>>
>>>>> Ale nadal ustala te ceny wlasciciel, ktory raczej nie podrozuje
>>>>> trzecia klasa.
>>
>>>> Tak. I właściciel polski, niemiecki czy skandynawski ustalił je
>>>> mocno inaczej niż angielski.
>>
>>> Nie mowie nie, ale powodow moze byc multum.
>
>> Ale nie spróbujesz ich wymienić.
>
> Bo za duzo ich. Moze w Anglii bylo wiecej bogatych chetnych na kurs do/z
> USA,
> moze Cunard chcial miec luksusowe statki a nie dla holoty ... w koncu
> fabryki robia Porsche i Ferrari oraz Fiaty i Dacie - dlaczego ?
Bo jedni nastawiają się na masówkę a drudzy na milionerów.
Ale przykład jest z dupy bo kupujący fiaty i dacie nie dopłacają
do kupujących porsche czy ferrari. Aczkolwiek jak się weźmie
pod uwagę kary za emisję węgla to kupujący ludowe wageny
czy ople jednak trochę dopłacają tym kupującym porshe.
>>>>> Przesiadki tez mogly byc uciazliwe, szczegolnie dla "ciemnego ludu".
>>>>> Tak czy inaczej - rynek decyduje. No i wlasciciel, ale jak
>>>>> wlasciciel zle wybierze, to straci :-)
>>
>>>> W tym przypadku europa omijała angielskie statki ale ich własciciele
>>>> nie bankrutowali.
>>
>>> Widac mieli wystarczajaco duzo wlasnych pasazerow ... albo np wcale
>>> im nie zalezalo na biedocie w jedna strone ... bo kto zaplaci za
>>> podroz w druga strone ?
>
>> Doliczali tym płynącym w pierwszą stronę.
>> W druga stronę to tylko 1 i 2 klasa.
>> 3 to pewnie jakieś wyjątki.
>
> No i masz kolejne wyjasnienie - Anglicy doliczali biedocie za kurs w
> obie strony i wyszlo drozej.
> A inni ... nie doliczali? Przerzucali ten koszt na bogatych czy na
> wlasciciela linii ?
Wszyscy doliczali bo było wiadomo że trzecia klasa tylko w jedna stronę.
> Anglikom to zostalo do dzis - autokar miedzymiastowy czy pociag, i 6
> roznych cen za bilet.
> Albo taki Eurotunel i chyba czesto promy.
> Kto do kogo doplaca ?
Nikt. Płacisz za wielkość pojazdu, na promie jeszcze ewentualnie
za kabinę jak jej potrzebujesz lub dasz się na nią namówić.
> A u nas nie ma takiego zwyczaju, tylko w samolotach.
A jest u nas różnica stosunku cen klas inna niż u niemców
czy anglików?
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 01.01.21 22:55 r...@k...pl
- 01.01.21 22:57 r...@k...pl
- 02.01.21 01:32 RoMan Mandziejewicz
- 02.01.21 02:06 J.F.
- 02.01.21 08:54 Cavallino
- 02.01.21 09:22 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 10:06 RadoslawF
- 02.01.21 10:36 Shrek
- 02.01.21 10:39 Jacek Maciejewski
- 02.01.21 11:10 J.F.
- 02.01.21 11:17 cef
- 02.01.21 11:47 Shrek
- 02.01.21 11:48 Shrek
- 02.01.21 11:59 J.F.
- 02.01.21 12:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi