  • Data: 2012-04-25 22:00:21
    Temat: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnjpgg5j.oto.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Jeśli chodzi o brednie na temat konsekwencji gęstości, to słusznie.
    > Jeśli o co innego -- już mniej. Przełom wieków, to nie tylko moment,

    Bezpieczniej było by na[isać "na poczatku wieku", inaczej ja np. mógłbym
    napisać (cytat z powieści "dzieci Warszawy") "... 54 złote, to prawie 60, a
    60, to prawie 100". Czyli mając 54 złote, mam prawie sto...

    > gdy strzela korek od szampana. Rok 1906 się łapie, tak jak i 1894.

    Ale triodę w 1906 wynaleziono, nie w 1894. Ja bym tak nie upraszczał dat z
    tamtych czasów, bo się można ładnie złapać na niuanse.

    > Żeby robić detekcję, nie jest potrzebna modulacja ani żadna trioda.

    Co w takim razie miało być odbierane przez korzystających? titanie stacji
    telegraficznych? a tak w ogóle - z czym i jak zmieszać nośną, aby się w
    słuchawkach odezwało? Czy znów koherer i dzwonek?

    > Głośnik też zbędny. Detekcja i demodulacja to co innego. Do odbioru
    > CW dioda -- próżniowa czy galenowa -- jest jak znalazł. Nawet po
    > wynalezieniu triody, konstruowano całkiem nieelektroniczne nadajniki
    > wielkiej mocy. Takie elektryczne maszyny szybko wirujące, czyli prądnice
    > wytrarzające od razu częstotliwości radiowe i wprost zasilające anteny
    > (no, raczej nie były to mikrofale).

    Jarku... ten tego od szczegółów - z artykułu, co zacytowałem wynika, ze
    radio było już wtedy popularne. Być może. Tylko jaka była treść przekazu? Bo
    z pewnością ani mowa, ani muzyka, ani nic dźwiękowego... Zaś artykuł
    sugeruje, ze ludzie masowo słuchali rozgłośni, skoro to popularne było.