eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P › Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
  • Data: 2012-04-26 16:44:56
    Temat: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
    Od: yorgus <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Wed, 25 Apr 2012 22:17:35 +0200, Michoo <m...@v...pl> napisał:
    > On 25.04.2012 21:53, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >> Powitanko,
    >>
    >>> Chodzi zapewne o dodatek czteroetylku ołowiu
    >>> ZAPOBIEGAJĄCY detonacji paliwa w cylindrze.
    >>
    >> Jakby nie bylo detonacji, to by silniczek nie pracowal;-)
    > Jakby nie było deflagracji (techniczne określenie wybuchu) to by silnik
    > nie pracował.
    >
    > Detonacja nie jest najzdrowsza dla silnika, bo zamiast równomiernego
    > wzrostu ciśnienia i związanego z tym "pchnięcia" tłoku jest nagły skok
    > na całej powierzchni wewnętrznej. (Taka samo w broni palnej - detonacja
    > prochu w komorze oznacza prawie zawsze uszkodzenie broni.)
    >
    >> Chodzilo o
    >> podwyzszenie LO zdaje sie, wiec o wlasciwosci przeciwstukowe
    > Czyli afaik o ochronę przed detonacją mieszanki pod dużym ciśnieniem.
    >
    >> i przy
    >> okazji o ochrone zaworow, ktore wtedy nie byly utwardzane.
    > Ok, ale dlaczego w takim razie teraz używamy paliw o liczbie oktanowej
    > znacznie większej niż kiedyś?
    >

    Sprawnosci silnika w obiegu otta zalezy od kompresji, im wyzsza kompresja tym wieksza
    sprawnosc.
    Limitem jest jednak m. in spalanie detonacyjne na ktore bardziej odporne sa benzyny o
    wiekszej l.o.
    Czysta benzyna z destylacji ropy ma l.o. okolo 70, frakcji ow wiekszej l.o. jest
    znikoma ilosc,
    trzeba wiec dodatkow aby podniesc l.o. i moc uzywac sprawniejszych silnikow (o
    wiekszej kompresji).
    I wlasnie dlatego kiedys silniki mialy mala kompresje (zeby moc dzialac na kiepskim
    paliwie) a teraz
    maja wieksza przez co maja rowniez relatywnie wieksza moc z jednostki objetosci za
    cene koniecznosci
    uzywania lepszego paliwa. A detonacja to spalanie z predkoscia wieksza od dzwieku, w
    czasie
    spalania silnik Otta nie wykonuje pracy bo W=-pdV, a dV w czasie szybkiego spalania
    jest rowne zero.
    Przed cztertoetylkiem byly tez karbonylki ale mialy inne wady.


    --
    pozdrawia
    yorgus

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: