    Subject: Re: rzad buduje tunel
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <614b70e4$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <614b77d1$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <1sdmq80zgmbdp$.1ue7e3vdv8ny6.dlg@40tude.net>
    <614c33c1$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    <siijgc$d3j$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <614d7e6f$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <sio1m9$mlm$1$kolczan@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Sun, 26 Sep 2021 11:04:19 +0200

    W dniu 2021-09-25 o 22:43, Mirek Ptak pisze:

    > No załatwia się, bo to "wyborcy". Tu jest inna sytuacja, choć "wyborcy"
    > też mają tu wiele do powiedzenia - ich (Czechom) wyborcom zabiera się
    > wodę, więc winowajców skarżymy, bo mamy papiery na nielegalne
    > przedłużenie koncesji - jeśli nie potrafią się dogadać to niestety -
    > trzeba płacić.
    >
    > Pozdrawiam

    Nie do końca jestem przekonany (że zabiera się wodę). Z pewnością pola
    są przesuszone, ale to załatwi sprawa odpowiednich odszkodowań, a
    zamiast pół można tam posadzić las, który nie wymaga nawadniania.
    I nie sądzę, żeby Czesi czekali od 2007 r. (wtedy zaczęli zgłaszać
    pretensje) i nie wybudowali w pobliskim Gródku wodociągów. Na zdjęciach
    nie widać studni...
    W mojej ocenie są dwie sprawy - polityka (najbliższe wybory) oraz chęć
    wyszarpania kasy - jak można to czemu nie?
    Przypominam też, że obecny premier Babisz stał za akcją bojkotu polskiej
    żywności kilka lat temu - bo była bardzo niezdrowa :-)
    T.
    Ps. Warto wspomnieć że kopalnia ma ponad 100 lat, choć być może aż tak
    głęboko wcześniej nie kopali, a osuszanie było powolne. Z dokumentów
    można przeczytać, że wpływ leja depresyjnego na wodę to 7 km od Turowa -
    proszę sprawdzić na mapie, ile ludzi mniej więcej w tym promieniu mieszka..