  • 281. Data: 2015-05-16 08:01:18
    Temat: Re: rondo
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-13 18:09, Cavallino wrote:

    > A po co Ci ta wiedza?
    > Jak są światła, to znaki nie działają, więc ci z Twojej prawej mają
    > pierwszeństwo.

    Żeby wiedzieć czy można przejeżdzać, czy trzeba stać. Skoro mają
    pierwszeństwo, to niby trzeba stać - skoro stoją, to niby wolno, ale
    tylko niby, bo jak ktoś jednak ruszy i wjedzie ci w bok? Tramwaje też
    nie ułatwiają. Serio - miałem nieprzyjemność jeżdzić przez jakoś czas po
    Poznaniu i takie ronda są mało przyjemne i intuicyjne - oczywiście da
    się na zasadzie "jak nie jadą to ja jadę", ale to chyba nie jest dobra
    podstawa oceniania kto ma pierwszeństwo;)

    Myślę, że brak sygnalizatorów zjazdowych wynika z absolutnegho zakazu
    przejeżdzania na czerwonym świetle - kiedyś czerwone zjazdowe można było
    chyba przejechać, teraz nie. W innych miastach sprytanie poprzenoszono
    zjazdowe na lewą stronę (więc teretycznie nieobowiązują, choć to mało
    czytelny dla publiczności zabieg), a poznański Galas po prostu wyciął.

    Shrek.

  • 282. Data: 2015-05-18 08:21:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 19:27:11 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Jebie cie ostro. Pojazd znajdujący się na lewym pasie jechał zgodnie z
    > NAKAZEM ZNAKU NAKAZU (poziomego/strzałka). W dupie mam twoje i
    > Szerszenia pasy bo do niczego mnie nie NAKAZUJĄ ani ZAKAZUJĄ (jedynie
    > linia ciągła) Pasy są dla kurwiszonów, dla których oś jezdni jest
    > zagadką, czyli ZNAKI POZIOME z grupy P-1.

    Bzdura, po F10 masz kolejny znak nakazu w postaci C12 i jak zlikwidujesz pasu
    wymalowane na obwiedni "ronda", to Twoim psim obowiązkiem jest uznać, że to
    "prawdziwe rondo" na którym pasy masz usytowane centrycnie do wyspy, czyli okrągłe.
    F10 jedynie może Ci nakazać którym zjazdem możesz opuścić skrzyżowanie, w zalezności
    od tego którym pasem na nie wjechałeś, ale nie mówi Ci jak masz się po tym
    skrzyżowaniu poruszać, bo od tego masz wymalowane pasy, ewentualnie domyślne pasy
    nakazane przez C12. Ciekawe że spora cześć z tu piszących brandzluje się F10,
    totalnie ignorując C12 który za wjazdem nakazuje ruch w prawo. ;)

    > Skasuj wszystkie PASY na rondzie i zobaczysz że zasad nie zmienisz,
    > jeśli pozostawisz STRZAŁKI KIERUNKU RUCHU, bo one są NAJWAŻNIEJSZE a nie
    > jakieś kurwa kreski.

    Bzdura, pasy to jest właśnie to co odróżnia klasyczne rondo, czyli skrzyżowanie o
    ruchu okrężnym od ronda turbinowego, czy zwykłego skrzyżowania dróg dwujezdniowych z
    wyspą po środku, lub od placu, a wszystkie oznaczone tym samym C12.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 283. Data: 2015-05-18 08:36:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 16:15:06 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > się zielonym torem, bo niebieski sobie "zajął" pas i ma w związku z tym
    > pierwszeństwo? Weź to napisz w końcu, bo chcę uwierzyć że śnię.

    Oczywiście że nie, ale tu masz zupełnie inaczej wymalowane pasy.

    > Gdybym ignorował C-12, to bym jeździł pod prąd, a nie robię tego. Jeżdżę
    > jak znak nakazuje, czyli przejeżdżam po prawej stronie wyspy.

    :)
    Bzdura, jakby było tak jak mówisz, to nie miałbyś C12, tylko np. C5, albo C9. C12
    nakazuje ci ruch w prawą stronę, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, czyli za
    wjazdem masz zacząć poruszać się w prawo. Większość "zwykłych rond" ma nawet wjazdy
    centralnie umieszczone.
    Poza tym już podawałem ci przykład skrzyżowania, na których jest wyspa, ruch jest
    identyczny jak na wielu skrzyżowaniach oznaczonych C12, a jakoś nie ma na nim żadnych
    znaków w postaci C5 lub B21 i jakoś ludzie jeżdżą prawidłowo, a ty jak widać
    jechałbyś pod prąd ;)

    > Nie! Tak samo jak nie mam się poruszać zgodnie z WSZYSTKIMI wymalowanymi
    > pasami na skrzyżowaniu Ostrobramska, bo nie wszystkie pasy mnie dotyczą!

    No i tu się właśnie mylisz.

    > Powiedział gościu co wzoruje się na zdaniu celebrytów z TV, i na każdym
    > skrzyżowaniu ma inną teorię jazdy w zależności od swojego widzimisie.

    Nie od widzimisie, tylko od przepisów i oznakowania, to ty zmieniasz przepisy w
    zależnosci od wielkości skrzyżowania i jakoś tych zasad które stosujesz na małych
    "rondach" nie chcesz już stosować na dużych lub placach. Wtedy nagle zauważasz pasy i
    się do nich stosujesz, a nie do jakiś urojonych.

    > kierunków ruchu, a na "wątkowym" rondzie już trzeba się stosować do pasów
    > dla innego kierunku,

    nie dla innego, tylko dla swojego, bo na C12 objeżdzasz wyspę lub plac, właśnie po
    tych wymalowanych pasach. Po to one właśnie tam są namalowane.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 284. Data: 2015-05-18 09:42:23
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 15 May 2015 16:19:49 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > A co mnie Twoje pasy? Teraz coś Ci udowodnię, znaczy gdzie bredzisz :)

    > Zabieram NAKAZY (strzałki) ze skrzyżowania i zaczynam sobie jeździć po
    > pasach jak mi się podoba. Przyjeżdżają do mnie z benzyną, tankuje i
    > jeżdżę nadal. Pasów jest dziesięć i mam je wszystkie w dupie bo mogę
    > sobie zmieniać jak mi się podoba, jeśli nie ma linii ciągłej. OK czy
    > masz jakieś "widzimisie"? Oczywiście zgodnie z zasadą, że jak zmieniam
    > pas, to muszę przepuscić każdego, który się nim porusza, zgodnie z
    > prawostronnym kierunkiem ruchu (czyli nie jezdzę "pod prąd").

    No możesz sobie zmieniać i co w związku z tym?
    F10 służy li tylko usprawnieniu ruchu przed wjazdem na skrzyżowanie, aby rozmaite
    nieogarnięte gekle, własnie nie mogły objeżdzać go dookoła zewnętrznym pasem. Dla
    ogarnietych F10 przed wjazdem nie jest do niczego potrzebny. Poza tym F10 uzależnia
    jedynie którym zjazdem masz opuścić skrzyżowanie, w zależności od tego którym pasem
    wjechałeś, usprawnia ruch, a nie nadaje Ci pierwszeńśtwa podczas poruszania się po
    skrzyżowaniu

    > Przy okazji pytanie: Czy mogę COFAĆ na rondzie?

    Przepisy tego nie zabraniają o ile nie utrudniamy innym ruchu, choć jest to szczytem
    głupoty.

    > Teraz inaczej. Maluję strzałki NAKAZU P-8a i co się dzieje? Czy mogę
    > zmienić kierunek RUCHU z danego pasa, przecinając inny pas (w poprzek)?
    > ...znaczy objechać rondo?

    Na wzmiankowanym rondzie w Radomiu, czy Babce nawet musisz.

    > Pytanie koncowe. CO decyduje o ZAKAZIE zmiany kierunku, czyli zakazie
    > zjazdu z WYZNACZONEGO PASA RUCHU:
    > a) Strzałka P-8a
    > b) pas ruchu

    Na C12 możesz wyprzedać i zmieniać pasy ruchu, nic Ci tego nie zabrania, no chyba że
    same wymalowane linie pasów.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 285. Data: 2015-05-18 17:14:49
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-18 o 08:21, szerszen pisze:

> [...]
    nakazane przez C12. Ciekawe że spora cześć z tu piszących brandzluje się F10,
    totalnie ignorując C12 który za wjazdem nakazuje ruch w prawo. ;)

    No i zaraz po C-12 masz znak NAKAZU P-8a (prawy pas), którego nie
    widzisz i go zlewasz. Znak namalowany jest na pasie, który WYPROWADZA z
    ronda i pokazuje kierunek gdzie masz wypierdalać.
    Zewnetrzny pas na tym rondzie NIE MA KIERUNKU "dookoła" i jest NAKAZEM
    jazdy PROSTO z ronda---->wpizdu. Nie można zatem zmienić kierunku na
    następny zjazd z ronda, pomimo że (UWAGA!!! Pasy na to pozwalają a ty
    się ciągle czepiasz tych pasów. ZNAK, zwyczajny znak poziomy NIE pozwala
    objechac tego ronda dookoła zewnętrznym (prawym)pasem. Pojąłeś w koncu?
    Widzisz ten znak?

    Co do F10. Jest to znak uzupełniający. Pytanie do Ciebie: CO ON
    UZUPEŁNIA? Pasy czy kierunki? Ten znak niczego nie zakazuje ani nie
    nakazuje bo nie jest znakiem ZAKAZU/NAKAZU. Znak nakazu masz namalowany
    na ziemi i go ignorujesz całkowicie.

    Znak F10 jest w przypadku, jak ci śnieg spadnie i zasypie znaki poziome,
    zebyś nie strugał wariata, jak dostaniesz mandat za okrążanie ronda
    prawym pasem :>

> [...]
    wyspą po środku, lub od placu, a wszystkie oznaczone tym samym C12.

    Już ci pisałem ale ciągle brniesz w głupotę. Powtórzę. Jesli wymalujesz
    mi na rondzie 10 pasów (przerywana) to mogę je zmieniać jak mi się
    podoba i zjechać z ronda, okrążyć, cokolwiek, prawym, lewym. Nic mi tego
    nie zabrania. Jeśli jednak nadasz tym pasom KIERUNEK (nakaz), to muszę
    się do niego stosować, bo to nakaz a nie jakieś pierdolone uzupełnienie
    chujwieczego. Na wspomnianym rondzie w Radomiu jest namalowany [kurwa]
    ZNAK NAKAZU, jazdy PROSTO PO PRAWYM PASIE, który wyprowadza z
    ronda[kurwa] i nie pozwala jechać do następnego i następnego i
    nastepnego (w kółko) zjazdu.

    Zobacz sobie jakie są kierunki RUCHU na tym rondzie (podpowiedzi są w
    google, na większym zbliżeniu, jako strzałki)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.

  • 286. Data: 2015-05-18 22:18:00
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    "Cavallino" wydumał(a) w wiadomości ID news:mj2cdn$6g4$1@node2.news.atman.pl
    > Idiotyczne to są czerwone światła przed zjazdem z ronda, na których musisz
    > stać nawet jak nic nie wjeżdża na rondo.
    > Kilka takich wynalazków też w Poznaniu jest - nie ma gorszej formy
    > skrzyżowania.

    Właśnie ustawiają następne. Dzisiaj widziałem na rondzie Obornicka i chyba kombinują
    na Winogradzkim, jeszcze pozalepiane ale za chwilę włączą. Teraz będą gigakorki. Na
    Starołęce jakoś nie poprawiło to przepustowości ale "mafia światłowa" znów działa w
    Pozku. Myślałem że jak Grobelny odejdzie to się skończy...ale widać nie.

    --
    LordBluzg(R)(TM)
    Get out of the road if you want to grow old.(EUR(TM))

  • 287. Data: 2015-05-19 08:54:28
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 18 May 2015 17:14:49 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > No i zaraz po C-12 masz znak NAKAZU P-8a (prawy pas), którego nie
    > widzisz i go zlewasz.

    Bzdura, ostatnim znakiem jaki widzisz wjeżdzając na skrzyżowanie jest C12.
    Jeśli mówimy o watkowym skrzyżowaniu, to pierwsze znaki poziome masz dopiero za
    pierwszym zjazdem.

    > ZNAK, zwyczajny znak poziomy NIE pozwala
    > objechac tego ronda dookoła zewnętrznym (prawym)pasem. Pojąłeś w koncu?
    > Widzisz ten znak?

    Ale ja wcale nie chce na takim skrzyżownaiu, które nie jest skrzyżowaniem o ruchu
    okreżnym objeżdzać go zewnętrznym pasem, nawet na "prawdzimym" rondzie tego nie
    robię. Więc nie wiem co chcesz mi udowodnić?

    > Już ci pisałem ale ciągle brniesz w głupotę.

    To ty ciągle brniesz w jakieś bzdury, zupełnie ignorująć, że wymalowane pasy
    zmieniają całkowicie sposób poruszania się po danym skrzyżowaniu oznaczonym C12,
    strzałki czy inne F10 to już zupełnie drugorzędna kwestia nie mająca większego
    znaczenia w tym momencie. Bo malując odpowiednio linie ciągłe, w ogóle można z nich
    zrezygnować.

    Poza tym pokaż mi przepis, który zakazuje zmiany pasa z powodu wymalowanej strzałki
    poziomej, a mając linię przerywaną pomiędzy pasami.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 288. Data: 2015-05-19 09:20:49
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 08:54, szerszen pisze:
    [...]

    > Ale ja wcale nie chce na takim skrzyżownaiu, które nie jest skrzyżowaniem o ruchu
    okreżnym objeżdzać go zewnętrznym pasem, nawet na "prawdzimym" rondzie tego nie
    robię. Więc nie wiem co chcesz mi udowodnić?

    Ale na omawianym rondzie, ten co spowodował kolizję chciał to zrobić.
    Pasy mu na to pozwalają ale właśnie strzałka NIE.

    > To ty ciągle brniesz w jakieś bzdury, zupełnie ignorująć, że wymalowane pasy
    zmieniają całkowicie sposób poruszania się po danym skrzyżowaniu oznaczonym C12,

    Bo czy pasy będą, czy ich nie będzie niczego to nie zmieni (nie mówimy o
    linii ciągłej). Skasuj sobie te pasy i sam sprawdź. Jadąc max przy
    prawym krawężniku, możesz jeździć w kółko, nawet jak Ci zygzaki namaluję.

    Wskaż mi jakikolwiek przepis, który zabroni mi przekraczania linii
    pasów, czy to wzdłuż czy w poprzek (zmiana kierunku).

    > strzałki czy inne F10 to już zupełnie drugorzędna kwestia nie mająca większego
    znaczenia w tym momencie. Bo malując odpowiednio linie ciągłe, w ogóle można z nich
    zrezygnować.

    Linia ciągła, to inna bajka a F10 ma być, bo zimą jest to JEDYNY znak
    informujący jak przebiegają kierunki.

    > Poza tym pokaż mi przepis, który zakazuje zmiany pasa z powodu wymalowanej strzałki
    poziomej, a mając linię przerywaną pomiędzy pasami.

    Nie zmianę pasa a zmianę KIERUNKU ruchu. Skoro na danym pasie masz
    strzałkę na wprost, to nie możesz zmienić kierunku ruchu ani w prawo ani
    w lewo. C-12 stoi tam dla tego, żeby jakiś kretyn nie wjechał na rondo
    "pod prąd" czyli w lewo. Po minięciu C-12 na dwóch pasach masz
    namalowane strzałki KIERUNKU. Prawy pas ma wyjazd z ronda, bez
    możliwości zmiany kierunku a lewy ma dwa _kierunki_. Rozumiesz chyba
    słowo "kierunek"?

  • 289. Data: 2015-05-19 09:38:01
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 19 May 2015 09:20:49 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > Ale na omawianym rondzie, ten co spowodował kolizję chciał to zrobić.
    > Pasy mu na to pozwalają ale właśnie strzałka NIE.

    Co chciał zrobić, zewnętrznym pasem objechać rondo?
    Czytałeś pierwszy post?

    > Bo czy pasy będą, czy ich nie będzie niczego to nie zmieni (nie mówimy o
    > linii ciągłej). Skasuj sobie te pasy i sam sprawdź.

    Zmieni własnie zasadniczo dużo, codziennie poruszam się po takich skrzyżowaniach.

    > Jadąc max przy
    > prawym krawężniku, możesz jeździć w kółko, nawet jak Ci zygzaki namaluję.

    Owszem, ale raz musisz zmieniać pasy, innym razem nie, zatem jest to dość zasadnicza
    i ważna zmiana, której jak widać nie dostrzegasz, skoro dla Ciebie wymalowane pasy
    nic nie zmieniają.

    > Wskaż mi jakikolwiek przepis, który zabroni mi przekraczania linii
    > pasów, czy to wzdłuż czy w poprzek (zmiana kierunku).

    > Nie zmianę pasa a zmianę KIERUNKU ruchu.

    :)
    Ale jak zmienię pas, a mogę, to i zaczynają mnie już inne te Twoje strzałki
    obowiązywać. Strzałka nakazuje ci opuszczenie skrzyżowania z danego pasa w okreslony
    sposób, a nie przywiązuje cię do tego pasa.

    > Skoro na danym pasie masz
    > strzałkę na wprost, to nie możesz zmienić kierunku ruchu ani w prawo ani
    > w lewo.

    Ale pas mogę zmienić, CBDU.

    > C-12 stoi tam dla tego, żeby jakiś kretyn nie wjechał na rondo
    > "pod prąd" czyli w lewo.

    Nie prawdą jest jakoby. Można to załatwić innymi znakami, a podawałem przykład
    skrzyżowania z wyspą po środku bez żadnych takich znaków i jakoś nikt pod prąd nie
    wjeżdża.

    > Po minięciu C-12 na dwóch pasach masz
    > namalowane strzałki KIERUNKU.

    Dopiero za pierwszym zjazdem.

    Masz C12, potem pasy ruchu które zajmujesz po wjechaniu na skrzyżowanie, pierwszy
    zjazd i dopiero po kolejnej zmianie pasów masz swoje strzałki kierunkowe.

    > Prawy pas ma wyjazd z ronda, bez
    > możliwości zmiany kierunku a lewy ma dwa _kierunki_. Rozumiesz chyba
    > słowo "kierunek"?

    Nie wiem do jakiego skrzyżowania to odnosisz, bo ani na radomskim, ani na babce nie
    ma takiej sytuacji.

    A poza tym pas mogę zmienić, a co za tym idzie i ten Twój kierunek, więc nadal pytam,
    co chcesz dalej udowodnić tymi strzałkami?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 290. Data: 2015-05-19 10:58:10
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-05-19 o 09:38, szerszen pisze:

    > Co chciał zrobić, zewnętrznym pasem objechać rondo?
    > Czytałeś pierwszy post?

    Czytałem, dla mnie Pablo46, który jechał wewnętrznym pasem nie
    spowodował kolizji. Ten drugi chciał zjechać następnym zjazdem (objechac
    rondo) a nie wolno mu było zmieniać kierunku, który wyprowadzał go z
    ronda (strzałka/nakaz).

    > Zmieni własnie zasadniczo dużo, codziennie poruszam się po takich skrzyżowaniach.

    Nie zmieni, jeśli jednak tak uważasz, daj przykład. Ja go nie widzę.

    > Owszem, ale raz musisz zmieniać pasy, innym razem nie, zatem jest to dość
    zasadnicza i ważna zmiana, której jak widać nie dostrzegasz, skoro dla Ciebie
    wymalowane pasy nic nie zmieniają.

    No nie, muszę ustępować tylko pierwszenstwa i tyle oraz jeździć
    odwrotnie do wskazówek zegara. Nic mi nie zakazuje jechać prawym pasem
    dookoła ronda ani zmieniać sobie pasów czy kierunków.

> [...]
    obowiązywać. Strzałka nakazuje ci opuszczenie skrzyżowania z danego pasa w okreslony
    sposób, a nie przywiązuje cię do tego pasa.

    ...i zarazem ZABRANIA mi zmieniac obrany kierunek i o to chodzi. Skoro
    nie mogę już zmienić kierunku a chcę zmienić pas, muszę ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim, którzy zajmuja pas ruchu w danym KIERUNKU, na
    który chcę wjechac.

    > Ale pas mogę zmienić, CBDU.

    Nokurwa. Ja cały czas piszę o zmianie KIERUNKU!!! a nie pasa! Ty czytać
    nie umiesz :>

    > Nie prawdą jest jakoby. Można to załatwić innymi znakami, a podawałem przykład
    skrzyżowania z wyspą po środku bez żadnych takich znaków i jakoś nikt pod prąd nie
    wjeżdża.

    To nic nie wnosi. C-12 jest wymyslony właśnie po to, zebyś nie
    kombinował jak koń pod górkę.

    > Dopiero za pierwszym zjazdem.

    I co ta strzałka NAKAZUJE? Objazd ronda czy wypierdalanie w podskokach z
    ronda?

> [...]
    >
    > Nie wiem do jakiego skrzyżowania to odnosisz, bo ani na radomskim, ani na babce nie

    Bo jej nie widzisz. Strzałka jest namalowana na pasie, który wyprowadza
    z ronda. Ty (nie wiem czemu) ubzdurałeś sobie że ten pas ruchu jest
    dookoła ronda. NIE JEST. To PROSTA ---> z ronda wpizdu.

    > A poza tym pas mogę zmienić, a co za tym idzie i ten Twój kierunek, więc nadal
    pytam, co chcesz dalej udowodnić tymi strzałkami?

    Nie, nie możesz zmienić kierunku. Miałeś mi pokazać dlaczego na tym
    rondzie NIE MOŻNA objechac go zewnętrznym pasem. Żadna linia tego nie
    zabrania. No? Pokazuj dlaczego.