    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Mon, 18 May 2015 09:42:23 +0200
    <mivb20$522$1@mx1.internetia.pl> <mivc1i$516$1@dont-email.me>
    <mivd99$e1f$1@mx1.internetia.pl>
    <55533b45$0$8384$65785112@news.neostrada.pl>
    <mivf59$lff$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mivgvd$t1o$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mj00k1$pl0$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mj4edm$bkp$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mj4h3u$nv1$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <55560086$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>

    On Fri, 15 May 2015 16:19:49 +0200
    LordBluzg(R) <s...@o...com> wrote:

    > A co mnie Twoje pasy? Teraz coś Ci udowodnię, znaczy gdzie bredzisz :)

    > Zabieram NAKAZY (strzałki) ze skrzyżowania i zaczynam sobie jeździć po
    > pasach jak mi się podoba. Przyjeżdżają do mnie z benzyną, tankuje i
    > jeżdżę nadal. Pasów jest dziesięć i mam je wszystkie w dupie bo mogę
    > sobie zmieniać jak mi się podoba, jeśli nie ma linii ciągłej. OK czy
    > masz jakieś "widzimisie"? Oczywiście zgodnie z zasadą, że jak zmieniam
    > pas, to muszę przepuscić każdego, który się nim porusza, zgodnie z
    > prawostronnym kierunkiem ruchu (czyli nie jezdzę "pod prąd").

    No możesz sobie zmieniać i co w związku z tym?
    F10 służy li tylko usprawnieniu ruchu przed wjazdem na skrzyżowanie, aby rozmaite
    nieogarnięte gekle, własnie nie mogły objeżdzać go dookoła zewnętrznym pasem. Dla
    ogarnietych F10 przed wjazdem nie jest do niczego potrzebny. Poza tym F10 uzależnia
    jedynie którym zjazdem masz opuścić skrzyżowanie, w zależności od tego którym pasem
    wjechałeś, usprawnia ruch, a nie nadaje Ci pierwszeńśtwa podczas poruszania się po
    skrzyżowaniu

    > Przy okazji pytanie: Czy mogę COFAĆ na rondzie?

    Przepisy tego nie zabraniają o ile nie utrudniamy innym ruchu, choć jest to szczytem
    głupoty.

    > Teraz inaczej. Maluję strzałki NAKAZU P-8a i co się dzieje? Czy mogę
    > zmienić kierunek RUCHU z danego pasa, przecinając inny pas (w poprzek)?
    > ...znaczy objechać rondo?

    Na wzmiankowanym rondzie w Radomiu, czy Babce nawet musisz.

    > Pytanie koncowe. CO decyduje o ZAKAZIE zmiany kierunku, czyli zakazie
    > zjazdu z WYZNACZONEGO PASA RUCHU:
    > a) Strzałka P-8a
    > b) pas ruchu

    Na C12 możesz wyprzedać i zmieniać pasy ruchu, nic Ci tego nie zabrania, no chyba że
    same wymalowane linie pasów.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń