    From: szerszen <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Mon, 18 May 2015 08:36:56 +0200
    <mivb20$522$1@mx1.internetia.pl> <mivc1i$516$1@dont-email.me>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150513.invalid>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <18e842lzh6x34$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <j...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <f...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <1smtin0io8dsd$.dlg@myjk.org>

    On Fri, 15 May 2015 16:15:06 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > się zielonym torem, bo niebieski sobie "zajął" pas i ma w związku z tym
    > pierwszeństwo? Weź to napisz w końcu, bo chcę uwierzyć że śnię.

    Oczywiście że nie, ale tu masz zupełnie inaczej wymalowane pasy.

    > Gdybym ignorował C-12, to bym jeździł pod prąd, a nie robię tego. Jeżdżę
    > jak znak nakazuje, czyli przejeżdżam po prawej stronie wyspy.

    :)
    Bzdura, jakby było tak jak mówisz, to nie miałbyś C12, tylko np. C5, albo C9. C12
    nakazuje ci ruch w prawą stronę, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, czyli za
    wjazdem masz zacząć poruszać się w prawo. Większość "zwykłych rond" ma nawet wjazdy
    centralnie umieszczone.
    Poza tym już podawałem ci przykład skrzyżowania, na których jest wyspa, ruch jest
    identyczny jak na wielu skrzyżowaniach oznaczonych C12, a jakoś nie ma na nim żadnych
    znaków w postaci C5 lub B21 i jakoś ludzie jeżdżą prawidłowo, a ty jak widać
    jechałbyś pod prąd ;)

    > Nie! Tak samo jak nie mam się poruszać zgodnie z WSZYSTKIMI wymalowanymi
    > pasami na skrzyżowaniu Ostrobramska, bo nie wszystkie pasy mnie dotyczą!

    No i tu się właśnie mylisz.

    > Powiedział gościu co wzoruje się na zdaniu celebrytów z TV, i na każdym
    > skrzyżowaniu ma inną teorię jazdy w zależności od swojego widzimisie.

    Nie od widzimisie, tylko od przepisów i oznakowania, to ty zmieniasz przepisy w
    zależnosci od wielkości skrzyżowania i jakoś tych zasad które stosujesz na małych
    "rondach" nie chcesz już stosować na dużych lub placach. Wtedy nagle zauważasz pasy i
    się do nich stosujesz, a nie do jakiś urojonych.

    > kierunków ruchu, a na "wątkowym" rondzie już trzeba się stosować do pasów
    > dla innego kierunku,

    nie dla innego, tylko dla swojego, bo na C12 objeżdzasz wyspę lub plac, właśnie po
    tych wymalowanych pasach. Po to one właśnie tam są namalowane.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń