    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: rondo
    Date: Tue, 19 May 2015 10:58:10 +0200
    <mivb20$522$1@mx1.internetia.pl> <mivc1i$516$1@dont-email.me>
    <1...@i...dyndns.org.invalid.150513.invalid>
    <2...@t...pl>
    <1...@m...org>
    <2...@t...pl>
    <18e842lzh6x34$.dlg@myjk.org>
    <2...@t...pl>
    <j...@m...org> <mj5aa7$vs8$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjcvmv$hnp$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>
    <mjeoa9$etm$1@mx1.internetia.pl>
    <2...@t...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 09:38, szerszen pisze:

    > Co chciał zrobić, zewnętrznym pasem objechać rondo?
    > Czytałeś pierwszy post?

    Czytałem, dla mnie Pablo46, który jechał wewnętrznym pasem nie
    spowodował kolizji. Ten drugi chciał zjechać następnym zjazdem (objechac
    rondo) a nie wolno mu było zmieniać kierunku, który wyprowadzał go z
    ronda (strzałka/nakaz).

    > Zmieni własnie zasadniczo dużo, codziennie poruszam się po takich skrzyżowaniach.

    Nie zmieni, jeśli jednak tak uważasz, daj przykład. Ja go nie widzę.

    > Owszem, ale raz musisz zmieniać pasy, innym razem nie, zatem jest to dość
    zasadnicza i ważna zmiana, której jak widać nie dostrzegasz, skoro dla Ciebie
    wymalowane pasy nic nie zmieniają.

    No nie, muszę ustępować tylko pierwszenstwa i tyle oraz jeździć
    odwrotnie do wskazówek zegara. Nic mi nie zakazuje jechać prawym pasem
    dookoła ronda ani zmieniać sobie pasów czy kierunków.

    > :)
    > Ale jak zmienię pas, a mogę, to i zaczynają mnie już inne te Twoje strzałki
    obowiązywać. Strzałka nakazuje ci opuszczenie skrzyżowania z danego pasa w okreslony
    sposób, a nie przywiązuje cię do tego pasa.

    ...i zarazem ZABRANIA mi zmieniac obrany kierunek i o to chodzi. Skoro
    nie mogę już zmienić kierunku a chcę zmienić pas, muszę ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim, którzy zajmuja pas ruchu w danym KIERUNKU, na
    który chcę wjechac.

    > Ale pas mogę zmienić, CBDU.

    Nokurwa. Ja cały czas piszę o zmianie KIERUNKU!!! a nie pasa! Ty czytać
    nie umiesz :>

    > Nie prawdą jest jakoby. Można to załatwić innymi znakami, a podawałem przykład
    skrzyżowania z wyspą po środku bez żadnych takich znaków i jakoś nikt pod prąd nie
    wjeżdża.

    To nic nie wnosi. C-12 jest wymyslony właśnie po to, zebyś nie
    kombinował jak koń pod górkę.

    > Dopiero za pierwszym zjazdem.

    I co ta strzałka NAKAZUJE? Objazd ronda czy wypierdalanie w podskokach z
    ronda?

    > Masz C12, potem pasy ruchu które zajmujesz po wjechaniu na skrzyżowanie, pierwszy
    zjazd i dopiero po kolejnej zmianie pasów masz swoje strzałki kierunkowe.

    > Nie wiem do jakiego skrzyżowania to odnosisz, bo ani na radomskim, ani na babce nie
    ma takiej sytuacji.

    Bo jej nie widzisz. Strzałka jest namalowana na pasie, który wyprowadza
    z ronda. Ty (nie wiem czemu) ubzdurałeś sobie że ten pas ruchu jest
    dookoła ronda. NIE JEST. To PROSTA ---> z ronda wpizdu.

    > A poza tym pas mogę zmienić, a co za tym idzie i ten Twój kierunek, więc nadal
    pytam, co chcesz dalej udowodnić tymi strzałkami?

    Nie, nie możesz zmienić kierunku. Miałeś mi pokazać dlaczego na tym
    rondzie NIE MOŻNA objechac go zewnętrznym pasem. Żadna linia tego nie
    zabrania. No? Pokazuj dlaczego.

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.