    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.kolej
    Subject: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Date: Mon, 12 Aug 2024 16:42:34 +0200

    W dniu 11.08.2024 o 23:21, ptoki pisze:

    > Pogrzebalem nieco i rzeczywiscie mozna kupic bilet IC z kraka i katowic
    > do wawy za okolice 70pln.

    Brawo. :-)

    > To nadal srednio dla mnie mimo ze cena jest naprawde dobra -
    > porownywalna do PRow 10 lat temu.
    >
    > nie wiem czemu taka tania skoro ekspresy sa 2x drozsze. Moze w praktyce
    > sie nie da kupic biletu z miejscem siedzacym? Tak czesto bylo za moich
    > czasow i placilem 120pln stojac w korytarzu (15pln miejscowki dostawalem
    > spowrotem po poswiadczeniu braku miejsca).

    Jest dobrym pytaniem czemu EIC jest 2x droższy a wcale jakoś bardzo
    lepszy nie jest. No ale żadnych przepełnień IC na tych trasach o których
    mowy nie ma. Pojedynczych miejsc brakuje w sezonie i to nie na całej
    trasie tylko, że się miejsca zwalniają. Np wracając zamieniłem bilet na
    wcześniejszy z rezerwacją miejsca na 10 minut przed wyjazdem. Ludzie po
    prostu nie jeżdżą pociągami to jak miałoby tych miejsc brakować :-)

    > Nie dogrzebalem sie czemu IC teraz takie tanie. Moze dlatego ze pry nie
    > jezdza przez cala polske?

    Przecież jeżdżą, Katowice->Gdańsk 84zł :-)

    > Znalazlem to ale to nie tlumaczy generalnie cen.
    > https://www.money.pl/gospodarka/gigantyczna-rekompen
    sata-dla-pkp-intercity-decyzja-rzutem-na-tasme-69631
    21979968192a.html

    > Za te 70 pln dzis to bym jezdzil pkpem. Moze nawet stojac.
    > Ale i Tak by mnie ktos musial na pociag dowiezc i po wawie bym musial
    > dodatkowo bilet kupowac zeby sie poruszac. Wiec w sumie porownanie bylo
    > by raczej: 70+23.50(dojazd do katowic)+iles na bilet zbiorkomu i 3h+40m
    > (dojazd do katowic) jazdy pkp (94pln)  vs 110pln (auto palace 6/100 ropy
    > i 280km jazdy - 3.5h.
    >
    > Wychodzi na styk. Ale obstawiam ze w tym IC to bym nie posiedzial...

    Widzę, że nadal nie przyjmujesz prostych faktów :-)