  • Data: 2024-08-12 18:07:17
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-12 09:42, io wrote:

    > Brawo. :-)

    Zdziwilem sie nieco.
    Ale to i tak duzo mi nie zmienia.
    Jakbym musial to i tak bym jechal autem.
    Bo z trzech czy czterech powodow nadal przynajmniej dwa pozostaja.
    No i licze moj najmniej przychylny wariant. Ze jade sam.

    > Jest dobrym pytaniem czemu EIC jest 2x droższy a wcale jakoś bardzo
    > lepszy nie jest. No ale żadnych przepełnień IC na tych trasach o których
    > mowy nie ma. Pojedynczych miejsc brakuje w sezonie i to nie na całej
    > trasie tylko, że się miejsca zwalniają. Np wracając zamieniłem bilet na
    > wcześniejszy z rezerwacją miejsca na 10 minut przed wyjazdem. Ludzie po
    > prostu nie jeżdżą pociągami to jak miałoby tych miejsc brakować :-)

    Te 10 lat temu PR-y byly dosyc mocno nabite (w wawie duzo ludzi wsiadalo
    zeby jechac do koluszek i skierniewic) potem sie luzowalo.
    Ale PR-y byly tanie. Wlasnie te 60pln.

    IC i EX byly drogie. I one mialy te przewage nad PRami ze jezdzily
    szybciej (bo po cmk) i raczej na czas. No i wagony nieco lepsze.

    Choc pod koniec moich wojazy bylo ciekawie bo PR owy hutnik mial wagony
    zdeklasowane czyli druga klasa miala po 6 miejsc na przedzial.

    Obstawiam ze IC sa takie tanie z jakiegos papierowego powodu i ciekawi
    mnie oblozenie w poniedzialki rano do wawy i spowrotem po 15tej.

    Jak duzo ludzi nie jezdzi to moze po prostu juz sie pozegnali z pkp i
    nawet nie interesuje ich ze sie da.

    > Przecież jeżdżą, Katowice->Gdańsk 84zł :-)

    Ile przesiadek i jaki czas przejazdu?
    A do wawy jezdza? Nie znalazlem.

    sata-dla-pkp-intercity-decyzja-rzutem-na-tasme-69631
    21979968192a.html

    > Widzę, że nadal nie przyjmujesz prostych faktów :-)

    Za dlugo zyje zeby widziec ze sie poprawilo uczciwie.

    BTW. Jak jezdzilem to prace mialem w centrum.
    Teraz jakbym mial jechac to z cementarnego musial bym pol miasta jeszcze
    przejechac - na poludnie.
    Tym bardziej by mi sie oplacalo autem jechac. bo mialbym nieco blizej a
    z dworca musial bym kolejne 20-30minut jechac.

    Tak ze nawet jak dzisiejsza cena pociagu jest taka jak tania 10-15 lat
    temu a benzyna zdrozala o 50% to nadal pkp jest srednia opcja.

    I to przy dosyc dobrze obleganych kierunkach.
    Do bydzi czy lublina to juz nieco slabo.

    --
    Lukasz