  • 1. Data: 2024-08-08 09:38:18
    Temat: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    Nudzi mi się w pociągu, więc będzie relacja z przejazdu. Że niekiedy da
    się przemieszczać różnymi środkami transportu.

    Sprawę do załatwienia mam w centrum Warszawy w strefie SCT. Strefa
    właściwie nie ma większego znaczenia. Teoretycznie mając elektryka
    mógłbym do tej strefy wjechać i zaparkować za darmo. No ale musiałbym
    tam jakoś dojechać. Nie to, że kosztuje, choć też, ale do Warszawy
    daleko jest z mojej wioski a ja mam mikrokara do jazd lokalnych.
    Wymyśliłem więc, że do tej Warszawy pojadę pociągiem, czyli zrobię sobie
    'stację przesiadkową' niemal na początku podróży. Ze wsi podjechałem
    mikrokarem na najbliższy miejski dworzec, 10km 20min 890Wh, czyli .. z
    1zł i pozostawiłem go na dworcowym parkingu. Koszt 0zł. Teraz jadę już
    pociągiem 228km, 2h 23min, 60zł. Intercity, 2 klasa. U celu będzie
    jeszcze 1,4km, przejdę to pieszo bo blisko i nie spieszy mi się. I to
    właściwie tyle.

    Tak, jak wielu z Was, przez lata pociągami nie jeździłem, ale od pewnego
    czasu do tego jeżdżenia wróciłem trochę w ramach eksperymentu czy się
    da. Możecie sobie rozważyć ten przejazd i ewentualne swoje...

  • 2. Data: 2024-08-08 13:42:33
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 09:38, io pisze:

    > Nudzi mi się w pociągu, więc będzie relacja z przejazdu. Że niekiedy da
    > się przemieszczać różnymi środkami transportu.

    NTG kretynku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2024-08-08 14:56:36
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > pewnego czasu do tego jeżdżenia wróciłem trochę w ramach eksperymentu
    > czy się da. Możecie sobie rozważyć ten przejazd i ewentualne swoje...

    Propagujesz jakąś ascezę, bo w sumie ani to sport, ani jakieś oszczędne
    podróżowanie.

  • 4. Data: 2024-08-08 18:24:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.08.2024 o 14:56, Trybun pisze:

    > Propagujesz jakąś ascezę, bo w sumie ani to sport, ani jakieś oszczędne
    > podróżowanie.

    Na koniu miałem jechać?

  • 5. Data: 2024-08-08 18:49:12
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 18:24, io pisze:
    > Na koniu miałem jechać?

    Koń się nie nadaje na dojazdy do pracy ;=-)

  • 6. Data: 2024-08-08 21:33:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 08.08.2024 o 18:49, _Master_ pisze:

    > Koń się nie nadaje na dojazdy do pracy ;=-)

    Bo mu dynda?

  • 7. Data: 2024-08-08 22:23:31
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 08.08.2024 o 21:33, io pisze:
    > Bo mu dynda?

    i znowu o pedałach

  • 8. Data: 2024-08-09 07:53:15
    Od: ptoki <p...@e...pl>

    On 2024-08-08 02:38, io wrote:
> [...]
    > czasu do tego jeżdżenia wróciłem trochę w ramach eksperymentu czy się
    > da. Możecie sobie rozważyć ten przejazd i ewentualne swoje...

    Ja sie tluklem pkpem chyba z 10 lat miedzy slaskiem a wawa co tydzien.
    Batorym, hutnikiem, tour de pologne (byly hutnik tylko bardziej
    pomotany) i chyba opolaninem itp.

    Trzymalem sie tej metody bo mialem jedno auto i myslalem ze tak jest taniej.

    W praktyce za te 40-65pln co kupowalem bilet na pospiesznego (ic/ex byly
    2-3x drozsze z grubsza) plus dojazd do katowic, plus bilet na tramwaj do
    miejsca spania to mialem z grubsza to samo co za jazde autem (foka na
    rope, 5l/100km a trasa u mnie byla 285km) ale autem jechalem polowe
    czasu, moglem zabrac wiecej gratow jak potrzebowalem i mialem auto do
    dyspozycji na miejscu i nie bylem uzalezniony od czasow wyjazdu i
    opoznien. Hutnik to chyba nigdy na czas nie dojechal jak nim jezdzilem,
    podbnie Batory - doslownie pare razy przyjechal do katowic na czas.
    Ile sie wystalem na dworcu o 4 rano w katowicach i zmarzlem czy
    nawachalem uryny to moje i nikomu nie zycze.

    Z pozytywow to podobala mi sie trasa hutnika bo prowdzila przez
    ciekawsze okolice i bylo co poogladac (np. dom Reymonta), pojezdzilem
    pietrowym wagonem - nie pomne jak go na pmk nazywaja, czasem se drzemlem
    w czasie podrozy.

    Z kolejnych wad to w tym samym przedziale gostkowi uprowadzili laptopa z
    torby (moja mialem pod bokiem, fhuj niewygodnie ale na niej drzemalem),
    pare razy sie trafil smierdziel, pare razy jakis halasliwiec. No i te
    opoznienia. Kiedys jeden taki en57 jadacy z wawy do chyba katowic jako
    pospieszny mial 6.5h spoznienia i pojechalem w koncu chyba hutnikiem o
    19tej zamiast tym pierwszym o 13 czy 14tej.

    Od czasu jak zaczalem jezdzic autem to na pociag nie spojrzalem a jak
    probowalem to sie okazalo ze np. do bydgoszczy ze slaska to sie jedzie
    tak ze chyba lepiej rowerem jechac.

    Moja wiocha to 30km od katowic i 20km od gliwic jest. Wiec nie tak zle
    ale jak sie pododaje wszystko to wychodzi ze nawet jakbym chcial
    pociagiem jechac to bylo by to masochizmem.

    --
    Lukasz

  • 9. Data: 2024-08-09 20:58:16
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 09.08.2024 o 07:53, ptoki pisze:

> [...]
    > 2-3x drozsze z grubsza) plus dojazd do katowic, plus bilet na tramwaj do
    > miejsca spania to mialem z grubsza to samo co za jazde autem (foka na

    To Cię do SCT nie wpuszczą. Mnie chyba też nie. Choć właściwie to nie
    wiem co wpuszczają oprócz elektryków.

    > 5l/100km a trasa u mnie byla 285km)

    No to przy takim zużyciu dzisiaj zapłacisz już 85zł (5l * 2,85 * 6zł) a
    z amortyzacją to ze 2x więcej. Jakbym miał jechać normalną spalinówką to
    byłoby 10l/100km, czyli na wstępie 2x więcej.

    > ale autem jechalem polowe
    > czasu,

    285km w 2h 23min do centrum Warszawy?

    > moglem zabrac wiecej gratow jak potrzebowalem i mialem auto do
    > dyspozycji na miejscu

    Moja sprawa tego nie wymagała. Saszetka i tablet.

    > i nie bylem uzalezniony od czasow wyjazdu i

    Moja sprawa wymagała dotarcia na określoną godzinę. Prędzej zrobię to
    pociągiem w którym po prostu mam napisane o której będzie niż samochodem.

    > opoznien. Hutnik to chyba nigdy na czas nie dojechal jak nim jezdzilem,
    > podbnie Batory - doslownie pare razy przyjechal do katowic na czas.

    Pociągi jeżdżą obecnie względnie dokładnie. +-20min, o ile nie
    dokładniej, na takim dystansie. Nie sądzę byś to był w stanie osiągnąć
    samochodem. Kiedyś sobie pojechałem do Wawy, wtedy akurat z Krakowa, 3h
    z marginesem 2h na ewentualne korki i mimo początkowego optymizmu
    nawigacji, że dojedziemy w 3h, 5h nie wystarczyło. Nie zawsze oczywiście
    tak będzie, ale jakbym miał planować to nie jestem w stanie określić ile
    mi zjedzie na korki w tym czy innym mieście.

    > Ile sie wystalem na dworcu o 4 rano w katowicach i zmarzlem czy
    > nawachalem uryny to moje i nikomu nie zycze.

    Trzeba było wybrać jakiś mniejszy dworzec na start.

> [...]
    > ciekawsze okolice i bylo co poogladac (np. dom Reymonta), pojezdzilem
    > pietrowym wagonem - nie pomne jak go na pmk nazywaja, czasem se drzemlem

    Był czas by zrobić taką relację na grupy dyskusyjne jaką zrobiłem?
    Śniadanie spokojnie zjeść?

> [...]
    > pospieszny mial 6.5h spoznienia i pojechalem w koncu chyba hutnikiem o
    > 19tej zamiast tym pierwszym o 13 czy 14tej.

    Większe opóźnienia zdarzają się sporadycznie. Raz mi się tylko zdarzyło
    3h. Samochodem bardzo często z dystansu wydawało się, że powinno być 5h
    a cały dzień schodził nie wiadomo na czym. Nic z tych jazd samochodem
    nie wynikało poza tym, że jak przejechałem Polskę to jednak zjechany.

    > Od czasu jak zaczalem jezdzic autem to na pociag nie spojrzalem a jak
    > probowalem to sie okazalo ze np. do bydgoszczy ze slaska to sie jedzie
    > tak ze chyba lepiej rowerem jechac.

    Te trasy, które przemierzam przez Polskę zwykle przejeżdża się w tym
    samym czasie przy 5x większym koszcie, o ile nie zdarzy się promocja
    24zł/520km. Tak po prostu, przy zużyciu 10/100.

    > Moja wiocha to 30km od katowic i 20km od gliwic jest. Wiec nie tak zle
    > ale jak sie pododaje wszystko to wychodzi ze nawet jakbym chcial
    > pociagiem jechac to bylo by to masochizmem.

    Do pociągu trzeba jakoś dojechać, ale mając przejazd w dwie strony można
    samochodem podjechać.

  • 10. Data: 2024-08-09 21:15:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 8 Aug 2024 09:38:18 +0200, io napisał(a):

    > Tak, jak wielu z Was, przez lata pociągami nie jeździłem, ale od pewnego
    > czasu do tego jeżdżenia wróciłem trochę w ramach eksperymentu czy się
    > da. Możecie sobie rozważyć ten przejazd i ewentualne swoje...

    Jesteś pionierem nowych czasów :) w których prywatna bryka stojąca 99%
    czasu pod domem stanie się mało że czymś nieracjonalnym ale będzie
    powodem do kpin.
    --
    Jacek
    I hate haters.