eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół PolskiRe: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
  • Data: 2024-08-12 18:26:31
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2024-08-12 08:53, J.F wrote:
    > On Mon, 12 Aug 2024 14:29:45 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >> W dniu 12.08.2024 o 13:51, J.F pisze:
    >>>> Oni tej wody robią miliony butelek dziennie. Jak się coś zaklinuje, to
    >>>> gość dopada i kilkadziesiąt butelek wywala na podłogę, bo na tym etapie
    >>>> butelka ma wartość kilku groszy. Cenę robi dowóz. Spokojne mogą wysyłać
    >>>> "na zapas". To sobie może leżeć na wagonach.
    >>> Nie może, bo zajmuje wagon i tor ??????
    >>
    >> Ale ja piszę o zaleganiu w wagonie w drodze. To nie jest tak, ze ktoś
    >> kupuje wagon wody i już. Te hurtowanie biorą kilka TIR-ów dziennie.
    >> Wysłanie tego torami spowodowałoby powiedzmy kilkudniową przerwę a
    >> potem, niech sobie jadą i tydzień, byle regularnie.
    >
    > Problem w tym, ze Polske pociąg powinien w jeden dzien przejechac.
    > Co w zasadzie nie jest problemem, swietnie, ale jak gdzies utkną ...
    > to potem nie będzie miejsca w hurtowni, jak juz ruszą :-)
    >
    > Jedyna nadzieja, ze torów i bocznic u nas za mało na takie
    > magazynowanie.
    >

    Bo problemem jest szybki obrot.
    Masz ciezarowke to masz i ciagnik i w nim kierowce.
    Rozladujesz to w 10 minut ciezarowki nie ma i sama szuka se nastepnego
    ladunku. I "sama" se po niego pojedzie. Krotka droga.

    A wagon? Stoi, zeby go ruszyc trzeba fikusna maszyne, zeby wyslac na
    drugi koniec polski trzeba miec odpowiednie polaczenie albo sklad
    zestawic i to trwa. I ten wagon zaladowany stoi. A jakby tak trzeba zeby
    nie zagrzalo sie w lato ani nie zamarzlo w zime? W ciezarowce nie zdazy
    zamarznac ani sie ugotowac w jeden dzien.
    No i trzeba miec bocznice z wjazdem z hali. Bo jak masz zaladowac na
    auto to juz prosciej jechac do klienta od razu...

    Nawet niemce koleja duzo kontenerow z statkow nie woza.

    Ojciec mi kiedys gadal ze u niego w robocie zamawiali wegiel spod
    oswiecimia zamiast niedaleko z bytomia. Bo z oswiecimia przyjezdzal
    wagonem a z bytomia nie wolno bylo wagonem bo za blisko.
    A im pasowalo ten wegiel w wagonie trzymac zanim rozladowali i dowiezli
    do domow (przedsiebiorstwo komunalne).

    >
    > to jest jakies 2 tys m^3 dziennie, 2 tys ton. Ile tir potrafi
    > załadować - 20, 25 ton? 40-50 tirów.
    > Chyba, ze butelki cięzkie.
    >

    40-50 ale prawie kazdy do kad inad.

    I to nie tak ze co dziennie do tych samych miejsc.

    Nie wiem jak to markety robia, czy ciezarowka odwiedza 3-4 markety az
    wszystko rozladuje czy rozladowuja calosc i rozwoza mniejszymi?

    Tak czy siak jakos do kazdego auchana czy kauflanda trzeba dowiezc.
    A w jednym nie ma chyba potrzeby trzymac 20ton wody mineralnej...

    --
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: