  • Data: 2024-08-17 23:57:04
    Temat: Re: [relacja] wieś -> centrum SCT w Wawie - pół Polski
    Od: ptoki <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-08-12 13:18, io wrote:

    > Myślę, że głównie z powodu przyzwyczajenia.

    Mysle ze nie.
    Z kim nie gadam to narzeka na zbiorkom.
    Ostatnio szwagier co nie ma PJ narzekal ze mu kurier paczke do
    paczkomatu zastepczego zawiozl. I ze to drugi koniec miasta.
    No bilet miesieczny ma wiec koszt zerowy ale narzekal ze kolejna strata
    czasu i nerwow itp.

    A dla mnie wsiadniecie w auto to polowa "oh straszne ze taki cyrk" i
    polowa "ok, pojade i se radia poslucham".

    Swiat sie zmienil i dzis pracuje dla firmy warszawskiej z fotela na
    mojej wsi. jak potrzebowalem dobrego pkp to nie bylo.
    Teraz mam work from home, siec 200mbit na zadupiu i pkp nawet tani jak
    auto mi nie potrzebny.

    A jakbym musial pojechac do biura to i tak szybciej by mnie wyszlo
    jechac pociagiem.

    No, jakbym na wsi nie mieszkal tylko w katowicach to moze bym na to
    inaczej patrzyl bo auto w duzym miescie to wiekszy klopot a mniejszy
    pozytek ale nawet mieszkajac w takim chorzowie to jazda do dworca w
    katowicach byla by upierdliwa wiec nadal bym wolal jechac autem cala
    droge, szczegolnie ze zaplacilem za budowe autostrady i jest niedaleko.

    > No więc mówię, że w sezonie kilka osób potrafi czekać w tych obszarach
    > na wolne miejsce ale to tyle. Może jakiś limit jest takich miejsc bez
    > rezerwacji, że nie da się kupić internetowo i tylko u konduktora.

    > No raczej.

    > Regionalnie nie jeżdżą, są właśnie IC, i one jeżdżą. Nie wiem po co
    > forsować regionalne jak one po prostu zostały zastąpione przez IC.

    Nie forsuje. Ot wspominam ze kiedys ex/ic to byla droga liga.
    IC zajelo miejsce IC - to jest moje zdziwienie.
    Przyznaje ze fajnie ze standard ic sie ostal a cena jest PRowa.
    Nie badalem ile ic dostaje dofinansowania do tych biletow wiec tematu
    nie podnosze choc podejrzewam ze jakas kasa tam plynie. Do PRow tez plynela.

    Tak czy siak, nawet jak dzis jest lepiej niz bylo (bo jest) to nie jest
    na tyle aby nawet polowa polski przesiadla sie do pkp z aut.
    I nie dlatego ze nie bo nie. Raczej dlatego ze i drog sie poprawily i
    ludzie maja i tak auta wiec praktyczniej jest jechac autem.

    sata-dla-pkp-intercity-decyzja-rzutem-na-tasme-69631
    21979968192a.html

    > No widzisz, a dla mnie to jest często idealna opcja. Koszt paliwa, czas
    > przejazdu, komfort ... w pojedynkę lepiej pociągiem.

    Alez prosze, nie przecze.
    Z watka sie dowiedzialem o postepie i to cieszy.
    Ale nadal postep to nie rozwiazanie kompleksowe.

    Ale dobrze jest miec alterntywy. W obie strony.

    --
    Lukasz