    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica 230V/5V max. 0,2W
    Date: Wed, 17 Jun 2009 08:40:04 +0200
    <h17o7d$esu$1@news.onet.pl> <h17r2s$q0m$1@news.task.gda.pl>
    <1...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@p...pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Tue, 16 Jun 2009 19:04:32 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >To ja już nic nie rozumiem... Jakość chińszczyzny jest "powszechnie znana"
    >(rozumiem, że to taki eufemizm miał być), ale jak potrzebny jest jakiś
    >zaawansowany hi-tech, na przykład mały zasilacz, to trzeba się z tym
    >udać do Chińczyka, bo nikt inny nie potrafi. Dlaczego właściwie? Jak to
    >argumentować? Bo Chińczyk malutki i malutkie ma paluszki?

    Jak sie ma 6 lat to i palce cienkie :-)

    >W ogólnych sądach na temat "jakości chińszczyzny" jest tyle sensu, co
    >w stwierdzeniu, że "wszystkie Ryśki, to porządne chłopy". Jakość jest
    >taka, jaką się zamówi.

    Tylko ze male trafo sieciowe to trzeba nawinac tysiace zwojow drutem
    cienszym od wlosa. Reszta swiata kaze sobie za to zaplacic jak za
    technologie kosmiczna, Chinczyk moze jeszcze ma ludzi zdolnych to
    nadzorowac na prymitywnych maszynach i odpowiednio tanio.

    A przy okazji jakosc z tej tasmowo-manufakturowej produkcji, przy
    naciagnietych parametra wyjdzie jak wyjdzie.

    >A że zamawiają ci wielcy i uznawani za najlepszych,
    >to i jakość taka bywa. Niektórym się jeszcze wydaje, że "nie ważne kto
    >produkuje, ważne kto kontroluje jakość". Ale to bzdura wierutna -- oni
    >pewnie sobie myślą, że stoi tam jakiś gostek z Cisco czy innego Apple
    >i patrzy czy śrubki dobrze przykręcone. A gdyby spuścił na chwilę oko,
    >to by z taśmy zamiast "markowego produktu" zaczął schodzić "ciński chłam".
    >Ale to nie tak. Żadnych złudzeń, panowie.

    Kiedy to czasem tak. Po pierwsze - w wielkich korporacjach bywaja
    procedury ISO i ktos to w ogole sprawdza.
    A po drugie znam przypadek gdy do Polski byl delegowany Niemiec, stal
    na miejscu i sprawdzal. Robote mial lekka, prosta .. a jednak jak na
    jego miejscu stal miejscowy pracownik, to reklamacji od klientow bylo
    wiecej.
    Poza tym byl to pracownik czwartej firmy, i jak klient dokumentowal ze
    towar do niego dotarl tak i tak uszkodzony, on oswiadczal ze w fabryce
    zaladowano dobry na ciezarowke .. no to szkoda transportowa,
    ubezpieczenie placi .

    J.