  • Data: 2010-06-08 11:13:35
    Temat: Re: przeguby
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    LEPEK pisze:
    (...)
    > W Corolli kończą mi się przeguby (przegub?) i mam parę pytań dotyczących
    > ich wymiany.

    Przy jakim przebiegu (tak z ciekawości).

    > Chciałbym kupić części w sieci i dać warsztatowi do wymiany. Jednak:
    > 1)Jak ocenić, który (prawy, czy lewy) jest do wymiany? Czy do tego
    > trzeba odkręcić opaskę mocującą manszetę, czy wystarczy jakoś poruszać
    > kołem? U mnie stuka przy skręcie prawo.

    Mam wrażenie, ze to słychać - przynajmniej ja słyszałem :) Nie ma co
    rozbierać - skręcamy koła i gaz. Jak strzela to do wymiany.

    > 2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny?

    Zewnętrzne charakterystycznie strzelają, a wewnętrzne nie wiem
    - nigdy nie zanotowałem problemu. Jak masz uszkodzoną osłonę przegubu,
    to ten jest pierwszym podejrzanym.

    > 3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami?

    Nie. No, chyba, że strzelają oba :)

    > 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?

    Jak kupujesz przegub, to wszystko jest w komplecie.

    > 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    Nie mam pojęcia. Oddaję do warsztatu (nie ASO) i niech on się martwi.