  • Data: 2010-06-08 11:01:49
    Temat: Re: przeguby
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    LEPEK pisze:
    > Chciałbym kupić części w sieci i dać warsztatowi do wymiany. Jednak:
    > 1)Jak ocenić, który (prawy, czy lewy) jest do wymiany?

    Generalnie trzeba nasłuchiwać.

    > trzeba odkręcić opaskę mocującą manszetę,

    nie, ale pewną wskazówką może być uszkodzona osłona przykładowo.

    > kołem? U mnie stuka przy skręcie prawo.

    Niech ktoś jedzie powoli ze skręconymi kołami raz w lewo raz w prawo a
    Ty idź obok auta i nasłuchuj.

    > 2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny?

    Zwykle zewnętrzne lecą szybciej, jeszcze nie widziałem zwalonego
    przegubu wewnętrznego.

    > 3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami?

    Nie ma takiej potrzeby, ale jeśli jeden padł to z czasem padnie i drugi,
    dlatego ja wymieniam parami, żeby zrobić raz i zapomnieć.

    > 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?

    smar, dostaje się go zwykle w zestawie.

    > 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    z moich obserwacji wynika, że nawet najtańsze dają radę, różnica w cenie
    to zwykle różnica marży poszczególnych importerów.

    --
    krzysiek82