  • 1. Data: 2010-06-08 10:23:23
    Temat: przeguby
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Witam,

    W Corolli kończą mi się przeguby (przegub?) i mam parę pytań dotyczących
    ich wymiany.
    Chciałbym kupić części w sieci i dać warsztatowi do wymiany. Jednak:
    1)Jak ocenić, który (prawy, czy lewy) jest do wymiany? Czy do tego
    trzeba odkręcić opaskę mocującą manszetę, czy wystarczy jakoś poruszać
    kołem? U mnie stuka przy skręcie prawo.
    2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny?
    3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami?
    4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?
    5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2010-06-08 11:01:49
    Temat: Re: przeguby
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    LEPEK pisze:
    > Chciałbym kupić części w sieci i dać warsztatowi do wymiany. Jednak:
    > 1)Jak ocenić, który (prawy, czy lewy) jest do wymiany?

    Generalnie trzeba nasłuchiwać.

    > trzeba odkręcić opaskę mocującą manszetę,

    nie, ale pewną wskazówką może być uszkodzona osłona przykładowo.

    > kołem? U mnie stuka przy skręcie prawo.

    Niech ktoś jedzie powoli ze skręconymi kołami raz w lewo raz w prawo a
    Ty idź obok auta i nasłuchuj.

    > 2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny?

    Zwykle zewnętrzne lecą szybciej, jeszcze nie widziałem zwalonego
    przegubu wewnętrznego.

    > 3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami?

    Nie ma takiej potrzeby, ale jeśli jeden padł to z czasem padnie i drugi,
    dlatego ja wymieniam parami, żeby zrobić raz i zapomnieć.

    > 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?

    smar, dostaje się go zwykle w zestawie.

    > 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    z moich obserwacji wynika, że nawet najtańsze dają radę, różnica w cenie
    to zwykle różnica marży poszczególnych importerów.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-06-08 11:13:35
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    LEPEK pisze:
    (...)
    > W Corolli kończą mi się przeguby (przegub?) i mam parę pytań dotyczących
    > ich wymiany.

    Przy jakim przebiegu (tak z ciekawości).

> [...]
    > 1)Jak ocenić, który (prawy, czy lewy) jest do wymiany? Czy do tego
    > trzeba odkręcić opaskę mocującą manszetę, czy wystarczy jakoś poruszać

    Mam wrażenie, ze to słychać - przynajmniej ja słyszałem :) Nie ma co
    rozbierać - skręcamy koła i gaz. Jak strzela to do wymiany.

    > 2) Jak ocenić, czy do wymiany jest wewnętrzny, czy zewnętrzny?

    Zewnętrzne charakterystycznie strzelają, a wewnętrzne nie wiem
    - nigdy nie zanotowałem problemu. Jak masz uszkodzoną osłonę przegubu,
    to ten jest pierwszym podejrzanym.

    > 3) Czy przeguby wymienia się generalnie parami?

    Nie. No, chyba, że strzelają oba :)

    > 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?

    Jak kupujesz przegub, to wszystko jest w komplecie.

    > 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    Nie mam pojęcia. Oddaję do warsztatu (nie ASO) i niech on się martwi.

  • 4. Data: 2010-06-08 11:14:45
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "LEPEK" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 4) Jakie części są potrzebne: przegub, manszeta, opaski - coś jeszcze?
    > 5) Jakie firmy polecacie? Ma być solidnie, ale nie koniecznie Loebro ;)

    A może powiedzieć warsztatowi że części przyniesiesz sam? To jedank może
    wykluczyc ich zakup z sieci.

  • 5. Data: 2010-06-08 11:39:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-06-08 11:13, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
    > LEPEK pisze:
    > (...)
    >
    > Przy jakim przebiegu (tak z ciekawości).

    246000 km

    > Mam wrażenie, ze to słychać - przynajmniej ja słyszałem :) Nie ma co
    > rozbierać - skręcamy koła i gaz. Jak strzela to do wymiany.

    Pytanie - który? Ale to może rzeczywiście da się ocenić w dwie osoby.

    Pozdr,

  • 6. Data: 2010-06-08 11:40:16
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-06-08 11:14, Agent pisze:

    > A może powiedzieć warsztatowi że części przyniesiesz sam? To jedank może
    > wykluczyc ich zakup z sieci.

    No właśnie - jest opóźnienie pomiędzy diagnozą a dostawą części. Chyba,
    że podjadę dwa razy: raz na diagnostykę, a za tydzień na wymianę.

    Pozdr,

  • 7. Data: 2010-06-08 12:40:28
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-08 11:01, krzysiek82 wrote:

    > Nie ma takiej potrzeby, ale jeśli jeden padł to z czasem padnie i drugi,
    > dlatego ja wymieniam parami, żeby zrobić raz i zapomnieć.

    byzydura, to nie amory

  • 8. Data: 2010-06-08 12:41:43
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Olek pisze:
    > byzydura, to nie amory

    rozumiem, że przeguby nie pracują obydwa podobnie, tak?
    Prędzej czy później też padnie, kwestia czasu :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-06-08 12:58:47
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-08 12:41, krzysiek82 wrote:

    > rozumiem, że przeguby nie pracują obydwa podobnie, tak?
    > Prędzej czy później też padnie, kwestia czasu :)

    równie dobrze możesz wymienić pół zawieszenia i układu napędowego, bo
    "prędzeczy czy później też padnie, kwestia czasu"

  • 10. Data: 2010-06-08 12:59:53
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Olek pisze:
    > równie dobrze możesz wymienić pół zawieszenia i układu napędowego, bo
    > "prędzeczy czy później też padnie, kwestia czasu"

    też prawda :) ale za jednym zamachem jak się robi to zawsze taniej
    wychodzi za robociznę, co co jest ważne, jeśli prace zleca się komuś a
    nie robi samemu.

    --
    krzysiek82