  • Data: 2010-03-24 17:39:56
    Temat: Re: problem z zaciskiem tarczy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com>
    >Wczoraj udało mi się zdjąć koła przednie z prawej i lewej strony,
    >sprawdzić stan klocków (zgroza)

    Jak zgroza to wymienic.

    >Wziąłem toto na warsztat i się okazało, że główny tłoczek - ten
    >duży
    >jest zapieczony. Te dwa mniejsze pracowały dobrze ale zauważyłem
    >że
    >było powietrze na uszczelkach gumowych.

    Nie rozumiem .. jakie powietrze na uszczelkach ?

    >Problem pozostał: klocki hamulcowe przylegają dość konkretnie do
    >tarczy, bo zacisk nie wraca do pozycji, w której ma luz roboczy
    >(nie
    >wiem czy dobrze rozumuję).
    >Teraz pytanie: czy powodem tego, że klocki są już na tyle zużyte
    >jest
    >to, że docisk nie wraca do pozycji w luzie roboczym tylko razem z
    >klockami trze o tarczę ?

    Tam zasadniczo nie ma zadnego mechanizmu powracania tloczka.
    Jedyne to co cofa to sprezystosc gumowej uszczelki, to jest jakis
    ulamek milimetra, i z reguly dziala dobrze.

    Druga sprawa to caly zacisk - masz tloczki po obu stronach tarczy
    czy tylko po jednej ?
    Czesto sa tylko od wewnetrznej strony pojazdu, natomiast caly
    zacisk jest "plywajacy".
    I tam tez jest tylko jakis znikomy luz na sprezystosciach, ale bywa
    ze zakleszcza sie zacisk na prowadnicach.
    Tez trzeba rozruszac, przeczyscic, czasem nasmarowac, albo i
    wymienic.

    Generalnie powinno to dzialac tak samo w calym zakresie zuzycia
    klockow.

    J.