-
Data: 2010-03-24 17:39:56
Temat: Re: problem z zaciskiem tarczy
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com>
>Wczoraj udało mi się zdjąć koła przednie z prawej i lewej strony,
>sprawdzić stan klocków (zgroza)
Jak zgroza to wymienic.
>Wziąłem toto na warsztat i się okazało, że główny tłoczek - ten
>duży
>jest zapieczony. Te dwa mniejsze pracowały dobrze ale zauważyłem
>że
>było powietrze na uszczelkach gumowych.
Nie rozumiem .. jakie powietrze na uszczelkach ?
>Problem pozostał: klocki hamulcowe przylegają dość konkretnie do
>tarczy, bo zacisk nie wraca do pozycji, w której ma luz roboczy
>(nie
>wiem czy dobrze rozumuję).
>Teraz pytanie: czy powodem tego, że klocki są już na tyle zużyte
>jest
>to, że docisk nie wraca do pozycji w luzie roboczym tylko razem z
>klockami trze o tarczę ?
Tam zasadniczo nie ma zadnego mechanizmu powracania tloczka.
Jedyne to co cofa to sprezystosc gumowej uszczelki, to jest jakis
ulamek milimetra, i z reguly dziala dobrze.
Druga sprawa to caly zacisk - masz tloczki po obu stronach tarczy
czy tylko po jednej ?
Czesto sa tylko od wewnetrznej strony pojazdu, natomiast caly
zacisk jest "plywajacy".
I tam tez jest tylko jakis znikomy luz na sprezystosciach, ale bywa
ze zakleszcza sie zacisk na prowadnicach.
Tez trzeba rozruszac, przeczyscic, czasem nasmarowac, albo i
wymienic.
Generalnie powinno to dzialac tak samo w calym zakresie zuzycia
klockow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.10 18:49 Karolek
- 24.03.10 21:55 Hinek
- 25.03.10 08:27 grzech
- 25.03.10 15:08 Mateusz
- 25.03.10 15:43 Olek
- 25.03.10 20:29 Mateusz
- 26.03.10 00:32 Olek
- 26.03.10 08:13 Mateusz
- 26.03.10 08:25 Karolek
- 26.03.10 09:25 Mateusz
- 26.03.10 09:57 Karolek
- 26.03.10 10:33 Mateusz
- 26.03.10 11:40 Olek
- 26.03.10 14:22 Mateusz
- 26.03.10 14:34 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- 2024-07-13 Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- 2024-07-15 stara idea nowe hardware
- 2024-07-14 Dzwonek gong z transformatorem
- 2024-07-14 espnow przerywa na jeziorze?