eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyproblem z zaciskiem tarczyRe: problem z zaciskiem tarczy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: problem z zaciskiem tarczy
    Date: Wed, 24 Mar 2010 17:39:56 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 41
    Message-ID: <hodf8j$tc2$1@news.onet.pl>
    References: <6...@k...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: abpv177.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1269448787 30082 83.8.63.177 (24 Mar 2010 16:39:47 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Mar 2010 16:39:47 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267044
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com>
    >Wczoraj udało mi się zdjąć koła przednie z prawej i lewej strony,
    >sprawdzić stan klocków (zgroza)

    Jak zgroza to wymienic.

    >Wziąłem toto na warsztat i się okazało, że główny tłoczek - ten
    >duży
    >jest zapieczony. Te dwa mniejsze pracowały dobrze ale zauważyłem
    >że
    >było powietrze na uszczelkach gumowych.

    Nie rozumiem .. jakie powietrze na uszczelkach ?

    >Problem pozostał: klocki hamulcowe przylegają dość konkretnie do
    >tarczy, bo zacisk nie wraca do pozycji, w której ma luz roboczy
    >(nie
    >wiem czy dobrze rozumuję).
    >Teraz pytanie: czy powodem tego, że klocki są już na tyle zużyte
    >jest
    >to, że docisk nie wraca do pozycji w luzie roboczym tylko razem z
    >klockami trze o tarczę ?

    Tam zasadniczo nie ma zadnego mechanizmu powracania tloczka.
    Jedyne to co cofa to sprezystosc gumowej uszczelki, to jest jakis
    ulamek milimetra, i z reguly dziala dobrze.

    Druga sprawa to caly zacisk - masz tloczki po obu stronach tarczy
    czy tylko po jednej ?
    Czesto sa tylko od wewnetrznej strony pojazdu, natomiast caly
    zacisk jest "plywajacy".
    I tam tez jest tylko jakis znikomy luz na sprezystosciach, ale bywa
    ze zakleszcza sie zacisk na prowadnicach.
    Tez trzeba rozruszac, przeczyscic, czasem nasmarowac, albo i
    wymienic.

    Generalnie powinno to dzialac tak samo w calym zakresie zuzycia
    klockow.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: