-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: problem z zaciskiem tarczy
Date: Wed, 24 Mar 2010 17:39:56 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 41
Message-ID: <hodf8j$tc2$1@news.onet.pl>
References: <6...@k...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: abpv177.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1269448787 30082 83.8.63.177 (24 Mar 2010 16:39:47 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 24 Mar 2010 16:39:47 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2267044
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com>
>Wczoraj udało mi się zdjąć koła przednie z prawej i lewej strony,
>sprawdzić stan klocków (zgroza)
Jak zgroza to wymienic.
>Wziąłem toto na warsztat i się okazało, że główny tłoczek - ten
>duży
>jest zapieczony. Te dwa mniejsze pracowały dobrze ale zauważyłem
>że
>było powietrze na uszczelkach gumowych.
Nie rozumiem .. jakie powietrze na uszczelkach ?
>Problem pozostał: klocki hamulcowe przylegają dość konkretnie do
>tarczy, bo zacisk nie wraca do pozycji, w której ma luz roboczy
>(nie
>wiem czy dobrze rozumuję).
>Teraz pytanie: czy powodem tego, że klocki są już na tyle zużyte
>jest
>to, że docisk nie wraca do pozycji w luzie roboczym tylko razem z
>klockami trze o tarczę ?
Tam zasadniczo nie ma zadnego mechanizmu powracania tloczka.
Jedyne to co cofa to sprezystosc gumowej uszczelki, to jest jakis
ulamek milimetra, i z reguly dziala dobrze.
Druga sprawa to caly zacisk - masz tloczki po obu stronach tarczy
czy tylko po jednej ?
Czesto sa tylko od wewnetrznej strony pojazdu, natomiast caly
zacisk jest "plywajacy".
I tam tez jest tylko jakis znikomy luz na sprezystosciach, ale bywa
ze zakleszcza sie zacisk na prowadnicach.
Tez trzeba rozruszac, przeczyscic, czasem nasmarowac, albo i
wymienic.
Generalnie powinno to dzialac tak samo w calym zakresie zuzycia
klockow.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.03.10 18:49 Karolek
- 24.03.10 21:55 Hinek
- 25.03.10 08:27 grzech
- 25.03.10 15:08 Mateusz
- 25.03.10 15:43 Olek
- 25.03.10 20:29 Mateusz
- 26.03.10 00:32 Olek
- 26.03.10 08:13 Mateusz
- 26.03.10 08:25 Karolek
- 26.03.10 09:25 Mateusz
- 26.03.10 09:57 Karolek
- 26.03.10 10:33 Mateusz
- 26.03.10 11:40 Olek
- 26.03.10 14:22 Mateusz
- 26.03.10 14:34 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-18 Alternatywny nośnik do monitoringu zamiast HDD?
- 2024-12-17 Rodzaj przekładni planetarnej z
- 2024-12-17 Z instrukcji do kitu
- 2024-12-17 Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-17 nie wyrzucaj starych opon
- 2024-12-17 znów elektryk:P
- 2024-12-17 "Ręczny" a przegląd.
- 2024-12-17 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-17 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-12-17 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-17 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-17 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-12-17 Kraków => Software .Net Developer <=