eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypolsprzegloRe: polsprzeglo
  • Data: 2012-01-12 14:31:11
    Temat: Re: polsprzeglo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 10.01.2012 20:54, Stefan pisze:
    > 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
    > połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
    > np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?

    Tak. Samochody mają z reguły suche sprzęgła tarczowe i "półsprzęgło"
    powoduje szybkie ścieranie się okładzin i wzrost temperatury.

    Przy innych konstrukcjach sprzęgła (np. hydrokinetyczne, ewentualnie
    cierne ale "mokre") problemu może nie być lub być dużo mniejszy.

    > 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
    > szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?

    Tak. I jest bezsensowne.

    Swoją drogą ciekaw jestem, czy nie byłoby sensowne wprowadzenie do
    konstrukcji samochodów "napędu pełzającego" - nieduży silnik elektryczny
    napędzający koła podczas jazdy w korkach. Albo właśnie jakieś
    hydrauliczne lub hydrokinetyczne przeniesienie momentu z silnika.

    W wielu zatorach do napędu wystarczyłby... rozrusznik (pomijam jego
    trwałość przy takim wykorzystaniu ;) )

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: