-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pohamuj sie
Date: Wed, 30 Dec 2015 12:11:43 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 75
Message-ID: <n60e49$274$1@node2.news.atman.pl>
References: <16h8w0kcuiiq6$.kde3qpyve3rj$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<n5uf2m$6cl$1@usenet.news.interia.pl>
<9...@g...com>
<n5vred$ls2$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1451473865 2276 83.142.198.226 (30 Dec 2015 11:11:05
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Dec 2015 11:11:05 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.2.0
In-Reply-To: <4...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574624
[ ukryj nagłówki ]On 30.12.2015 11:17, s...@g...com wrote:
>> Nie do końca się zgodzę. Dozwolona to 140, jak będzie ktoś jechał 180 to
>> znaczne przekroczenie to nie jest - nawet man wątpliwości, czy po jednym
>
> No to jest znaczne przekroczenie. We wszelkich kategoriach:
> Procentowo: jedna trzecia więcej
180@140 to mi wychodzi 22%. Prawdę mówiąc poniżej średniej krajowej -
jak jadę motocyklem po warszawie tak jak inni, to wychodzi ze jadę mniej
więcej zgodnie z ograniczeniem, tylko licznik mam w milach:P
> Bezwzględnie: prawie maksymalny mandat
od 300 do 400. Do maksimum brakuje 2/5 czyli prawie połowy.
> Droga hamowania do 140-tu: 300m?
Prawdę mówiąc nie wiem. Ale rzut oka w google twierdzi, że ze 150 do
zera to 150m. Więc nie. Wiem, że kwadrat prędkości, ale dalej nie. Przy
90 masz jakieś 60 metrów. 180 to dwa razy tyle więc w uproszczeniu droga
hamowania razy 4 czyli 240 metrów ze 180 do 0. wychodzi, że 90 metrów ze
180 do 150. niech będzie 120 metrów ze 180 do 140. Przestrzeliłeś 2,5 raza.
> Czas reakcji na cokolwiek statycznego w zasięgu 300-400m: 7 sekund.
What? W 7 sekund jadąc 180 przejeżdzasz 350 metrów. Z takim czasem
reakcji to byś się zabił wciskając hamulec już wjeżdzając w przeszkodę.
Bez jaj. Zdarzało mi się dwie stówki jechać i żyję. Widziałem, ze inni
też tak jeżdzą i też żyją. A według ciebie by się pozabijali nie
dotykając nawet hamulca:P
> A tu racja. Odróżnienie takiego co jedzie 140 od takiego co jedzie 160-180 jest
właściwie niemożliwe.
> Szczególnie w lusterku, przy pojedynczym czy powtórzonym spojrzeniu.
Otóż to - tym bardziej zakładanie że ktoś nie przekracza 140 na
autostradzie jest proszeniem się o wypadek. I to zwykle z twojej winy.
>> Natomiast jak ktoś nie ma doswiadczenia w zapierdalaniu autostradą, to
>> zapierdalać istotnie nie powinien. Wbrew pozorom 90% takich akcji czuje
>> się wcześniej "przez skórę". Jak ktoś tej umiejętności jeszcze nie ma,
>> to dla dobra swojego i otoczenia powinien się przynajmniej na początku
>> "pohamować".
>
> Tu się jednak ustosunkuję następująco:
> Jak umie to niech zapieprza se 140km/h.
W sumie też tak myślę. A jak nie umie przewidzieć, że ktoś jadąc 140
prawym pasem dojeżdza do TIRA i nie hamuje, to oznacza, że mu zaraz na
lewy wyskoczy, to po _trochu_ sam się prosi o kuku. Co nie zmienia
postaci rzeczy i nie zdejmuje odpowiedzialności, że zmieniając pasy
zwłaszcza na autostradzie należy wrzucić kierunek _wcześniej_ i
sprawdzić lusterko. I dopiero wtedy zmieniać. Jak nie ma pewności to
trudno nie zmieniamy i hamujemy przed tirem. Koniec.
> Ale reszta kierowców nie oczekuje że ktoś zapieprza szybciej.
A to już bardzo poważny błąd. Na tyle poważny, że w razie pecha można
skończyć za to z wyrokiem. I tu bym zresztą polemizował. Dla większości
kierowców pojawienie się kogoś jadącego 180 czy nawet 220 na
autostradzie wybitnym zaskoczeniem nie jest. Znaczy jednak się spodziewają.
> Zakładanie że inni kierowcy będą _cały_czas_ oczekiwać takiego szybkiego lopeza
jest głupie.
Nie powiedziałbym. Powiedziałbym raczej że nie oczekiwanie tego jest głupie.
> Więksość ludzi nie robi nawet tego co powinna a co dopiero oczekiwać od nich
robienia czegoś dodatkowego, w tym przypadku zakładania że ktos inny złamie przepisy
i adaptowania się do tego.
Poprawia się. Większość ludzi już jechała autostradą i za którymś razem
uczą się czego się spodziewać, czego nie robić i dlaczego należy używać
kierunków. Idzie ku lepszemu.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 12:27 J.F.
- 30.12.15 13:16 Adam
- 30.12.15 13:20 Shrek
- 30.12.15 13:25 s...@g...com
- 30.12.15 13:52 J.F.
- 30.12.15 13:56 J.F.
- 30.12.15 14:06 Shrek
- 30.12.15 14:21 Shrek
- 30.12.15 14:26 s...@g...com
- 30.12.15 14:59 s...@g...com
- 30.12.15 15:22 Shrek
- 30.12.15 15:26 re
- 30.12.15 15:45 J.F.
- 30.12.15 15:51 s...@g...com
- 30.12.15 16:01 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=