eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypohamuj sieRe: pohamuj sie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pohamuj sie
    Date: Wed, 30 Dec 2015 12:11:43 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 75
    Message-ID: <n60e49$274$1@node2.news.atman.pl>
    References: <16h8w0kcuiiq6$.kde3qpyve3rj$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <n5uf2m$6cl$1@usenet.news.interia.pl>
    <9...@g...com>
    <n5vred$ls2$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1451473865 2276 83.142.198.226 (30 Dec 2015 11:11:05
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 30 Dec 2015 11:11:05 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.2.0
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574624
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30.12.2015 11:17, s...@g...com wrote:


    >> Nie do końca się zgodzę. Dozwolona to 140, jak będzie ktoś jechał 180 to
    >> znaczne przekroczenie to nie jest - nawet man wątpliwości, czy po jednym
    >
    > No to jest znaczne przekroczenie. We wszelkich kategoriach:
    > Procentowo: jedna trzecia więcej

    180@140 to mi wychodzi 22%. Prawdę mówiąc poniżej średniej krajowej -
    jak jadę motocyklem po warszawie tak jak inni, to wychodzi ze jadę mniej
    więcej zgodnie z ograniczeniem, tylko licznik mam w milach:P

    > Bezwzględnie: prawie maksymalny mandat

    od 300 do 400. Do maksimum brakuje 2/5 czyli prawie połowy.

    > Droga hamowania do 140-tu: 300m?

    Prawdę mówiąc nie wiem. Ale rzut oka w google twierdzi, że ze 150 do
    zera to 150m. Więc nie. Wiem, że kwadrat prędkości, ale dalej nie. Przy
    90 masz jakieś 60 metrów. 180 to dwa razy tyle więc w uproszczeniu droga
    hamowania razy 4 czyli 240 metrów ze 180 do 0. wychodzi, że 90 metrów ze
    180 do 150. niech będzie 120 metrów ze 180 do 140. Przestrzeliłeś 2,5 raza.

    > Czas reakcji na cokolwiek statycznego w zasięgu 300-400m: 7 sekund.

    What? W 7 sekund jadąc 180 przejeżdzasz 350 metrów. Z takim czasem
    reakcji to byś się zabił wciskając hamulec już wjeżdzając w przeszkodę.
    Bez jaj. Zdarzało mi się dwie stówki jechać i żyję. Widziałem, ze inni
    też tak jeżdzą i też żyją. A według ciebie by się pozabijali nie
    dotykając nawet hamulca:P

    > A tu racja. Odróżnienie takiego co jedzie 140 od takiego co jedzie 160-180 jest
    właściwie niemożliwe.
    > Szczególnie w lusterku, przy pojedynczym czy powtórzonym spojrzeniu.

    Otóż to - tym bardziej zakładanie że ktoś nie przekracza 140 na
    autostradzie jest proszeniem się o wypadek. I to zwykle z twojej winy.

    >> Natomiast jak ktoś nie ma doswiadczenia w zapierdalaniu autostradą, to
    >> zapierdalać istotnie nie powinien. Wbrew pozorom 90% takich akcji czuje
    >> się wcześniej "przez skórę". Jak ktoś tej umiejętności jeszcze nie ma,
    >> to dla dobra swojego i otoczenia powinien się przynajmniej na początku
    >> "pohamować".
    >
    > Tu się jednak ustosunkuję następująco:
    > Jak umie to niech zapieprza se 140km/h.

    W sumie też tak myślę. A jak nie umie przewidzieć, że ktoś jadąc 140
    prawym pasem dojeżdza do TIRA i nie hamuje, to oznacza, że mu zaraz na
    lewy wyskoczy, to po _trochu_ sam się prosi o kuku. Co nie zmienia
    postaci rzeczy i nie zdejmuje odpowiedzialności, że zmieniając pasy
    zwłaszcza na autostradzie należy wrzucić kierunek _wcześniej_ i
    sprawdzić lusterko. I dopiero wtedy zmieniać. Jak nie ma pewności to
    trudno nie zmieniamy i hamujemy przed tirem. Koniec.

    > Ale reszta kierowców nie oczekuje że ktoś zapieprza szybciej.

    A to już bardzo poważny błąd. Na tyle poważny, że w razie pecha można
    skończyć za to z wyrokiem. I tu bym zresztą polemizował. Dla większości
    kierowców pojawienie się kogoś jadącego 180 czy nawet 220 na
    autostradzie wybitnym zaskoczeniem nie jest. Znaczy jednak się spodziewają.

    > Zakładanie że inni kierowcy będą _cały_czas_ oczekiwać takiego szybkiego lopeza
    jest głupie.

    Nie powiedziałbym. Powiedziałbym raczej że nie oczekiwanie tego jest głupie.

    > Więksość ludzi nie robi nawet tego co powinna a co dopiero oczekiwać od nich
    robienia czegoś dodatkowego, w tym przypadku zakładania że ktos inny złamie przepisy
    i adaptowania się do tego.

    Poprawia się. Większość ludzi już jechała autostradą i za którymś razem
    uczą się czego się spodziewać, czego nie robić i dlaczego należy używać
    kierunków. Idzie ku lepszemu.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: