-
Data: 2015-12-30 12:27:54
Temat: Re: pohamuj sie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 30 Dec 2015 02:17:20 -0800 (PST), s...@g...com
> W dniu środa, 30 grudnia 2015 06:52:14 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
>> Nie do końca się zgodzę. Dozwolona to 140, jak będzie ktoś jechał 180 to
>> znaczne przekroczenie to nie jest - nawet man wątpliwości, czy po jednym
>
> No to jest znaczne przekroczenie. We wszelkich kategoriach:
> Procentowo: jedna trzecia więcej
> Bezwzględnie: prawie maksymalny mandat
> Droga hamowania do 140-tu: 300m?
Co znaczy "do 140" ?
Raczej - jesli od 140km/h auto zatrzymuje sie na 100m, to ze 180
potrzebuje 160m. Duzo i malo jednoczesnie.
Dodajac sekunde na reakcje mamy 140 i 180m.
> Czas reakcji na cokolwiek statycznego w zasięgu 300-400m: 7 sekund.
Nas interesuje jednak jeszcze co innego - roznica predkosci w stosunku
do tira jadacego 90. 50 i 90 km/h.
25 i 65m odleglosci potrzebnej do zwolnienia - wliczajac sekunde na
reakcje. Tir zajezdzajacy droge z odleglosci 65m ... no, powinien
ustapic ...
>> rzucie oka w lusterko potrafisz tą różnicę zauważyć. Więc nie - nie jest
>> tak, ze na autostradzie nie nalezy się spodziewać kogoś o V>140. W
>> zasadzie do 200 to się spodziewam bez większych problemów;)
>>
> A tu racja. Odróżnienie takiego co jedzie 140 od takiego co jedzie 160-180 jest
właściwie niemożliwe.
> Szczególnie w lusterku, przy pojedynczym czy powtórzonym spojrzeniu.
ale my tu 65m. Zajedziesz droge, bo zdazy zahamowac, rozsadnie
zakladajac, ze jedzie dopuszczalne 140 ?
Ja sie wycwanilem - zmieniam pas duzo wczesniej, gdy z tylu daleko
pusto. Potem to problem tego z tylu :-)
A po prawdzie, to rzadko zmieniam, pedze glownie lewym :-)
>> Natomiast jak ktoś nie ma doswiadczenia w zapierdalaniu autostradą, to
>> zapierdalać istotnie nie powinien. Wbrew pozorom 90% takich akcji czuje
>> się wcześniej "przez skórę". Jak ktoś tej umiejętności jeszcze nie ma,
>> to dla dobra swojego i otoczenia powinien się przynajmniej na początku
>> "pohamować".
> Tu się jednak ustosunkuję następująco: Jak umie to niech zapieprza
> se 140km/h. Ale reszta kierowców nie oczekuje że ktoś zapieprza
> szybciej. Oczekują że jesli nie jedziesz jak reszta to raczej nie
> będziesz jechał 180km/h. Zakładanie że inni kierowcy będą
> _cały_czas_ oczekiwać takiego szybkiego lopeza jest głupie.
> Więksość ludzi nie robi nawet tego co powinna a co dopiero
> oczekiwać od nich robienia czegoś dodatkowego, w tym przypadku
> zakładania że ktos inny złamie przepisy i adaptowania się do tego.
Niby masz racje, tylko za Odra jest taki kraj, gdzie nalezy oczekiwac
szybkiego Lopeza i jezdzi sie szybciej i bezpieczniej.
I co ciekawe - nawet polscy kierowcy ciezarowek nie zajezdzaja tam
drogi.
No - tak po prawdzie, to czesto jezdzi sie wolniej, bo ruch wiekszy,
albo miejscowe ograniczenie.
Ale tez przybywa odcinkow 3-paowych - wtedy mozna w miare bezpiecznie
te 180 pojechac.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 13:16 Adam
- 30.12.15 13:20 Shrek
- 30.12.15 13:25 s...@g...com
- 30.12.15 13:52 J.F.
- 30.12.15 13:56 J.F.
- 30.12.15 14:06 Shrek
- 30.12.15 14:21 Shrek
- 30.12.15 14:26 s...@g...com
- 30.12.15 14:59 s...@g...com
- 30.12.15 15:22 Shrek
- 30.12.15 15:26 re
- 30.12.15 15:45 J.F.
- 30.12.15 15:51 s...@g...com
- 30.12.15 16:01 s...@g...com
- 30.12.15 16:02 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS