-
Data: 2015-12-30 15:45:01
Temat: Re: pohamuj sie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 30 Dec 2015 05:59:38 -0800 (PST), s...@g...com
> Miałęm na mysli zatrzymanie z 180-ciu do zera. Chodzio mi o to
> (troche nie jasno napisałem) że jeśli na drodze pojawi się coś to
> pi*oko zobaczysz to sensownie na 300-400m przed sobą. I ten odcinek
> staje się wtedy mocno nieprzewidywalny. Kierowcy obok mogą zacząć
> zmieniać pasy w niekontrolowany sposób, omijać coś, hamować. Jesli
> nie zaczniesz hamować to w te 7 sekund dojedziesz dokładnie do
> miejsca gdzie to cos sie znajduje. To cos to jakieś deski, zerwany
> bieżnik, jakiś zwierzak itp. Inna sytuacja. Pewnie troche
> zamotałem... Chodziło mi o to że przy tak duzych prędkościach
> szybko pokonuje się standardowy zasięg wzroku.
Troche zamotales, ale do tego sie sprowadza - trzeba patrzec te 500m
przed siebie, bo inaczej miejsca zabraknie przy hamowaniu do zera..
> I ci którzy patrzą w tył mają podobnie. Patrzy, nic nie widzi
> 300-400m za sobą. Zabiera sie za wyprzedzanie a tu "nagle" po 10-15
> sekundach ma na zderzaku szybkiego. Niby sekund sporo ale ludzie
> jakoś czasem nie ogarniają.
Ale tu troche inaczej - nie trzeba hamowac do zera, wystarczy do ~90,
w miedzyczasie tir swoje odjedzie, wiec i miejsca na hamowanie wiecej.
Jak pisalem - nie mamy pretensji ze oni nie patrza na 300m, mamy
pretensje ze oni nie patrza nawet na 100, 50, czy 20 ...
>>> I tam jest załozone że czas reakcji kierowcy to poniżej 1 sekundy.
>>> Co IMHO nie zawsze jest mozliwe...
>> Możliwe - dopóki nie jesteś zmęczony to właśnie takie czasy reakcji
>> mniej więcej są w trasie. Standardowo przyjmuje się 1 sekundę.
> O ile ktoś sie nie rozkojarzy. Ale to już takie sobie tam dywagacje,
> nikt sie nie przyzna że w telefonie grzebał albo plyte cd wymieniał
> czy kanapki rozpakowywał...
Podstawa jest jednak wyrazistosc sytuacji. Jak ci pieszy wychodzi na
przejscie to hamujesz szybko, jak samochod z prawej z przodu nieco
zwalnia to juz nie.
A jak 300m dalej tir pas zmienia, to tez tak szybko nie zareagujesz.
Przy czym jak pisalem - jesli on wyprzedza i jedzie dalej 90, to 300m
az za duzo.
Jesli on hamuje i zatrzymuje bo zobaczyl np dziure na drodze - to
ledwo starczy.
> Nie twierdzę że się nie da jechać po autostradach szybko. Ale jednak
> wszyscy uczestnicy muszą wiedzieć co znaczy szybko i umieć się
> dopasować. A jak 30-40% (ilość z sufitu) oczekuje że nie ma
> szybszych od 140km/h to sie robi niezbyt stabilnie.
Problem nie w tych co nie oczekuja, problem w tych co wcale nie
popatrza.
Owszem, jadac osobowka z predkoscia powiedzmy 120 i widzac tira z
przodu i auto z tylu moge miec wrazenie ze zdaze wyprzedzic.
A tu niespodzianka, bo ten z tylu jedzie 200.
Przy predkosciach tirow rachunek jest jednak inny.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 15:51 s...@g...com
- 30.12.15 16:01 s...@g...com
- 30.12.15 16:02 J.F.
- 30.12.15 16:13 J.F.
- 30.12.15 16:38 Shrek
- 30.12.15 17:25 J.F.
- 30.12.15 19:01 mk4
- 30.12.15 19:22 Cavallino
- 30.12.15 19:26 Cavallino
- 30.12.15 19:31 Cavallino
- 30.12.15 19:34 Cavallino
- 30.12.15 19:37 Cavallino
- 30.12.15 20:07 Shrek
- 30.12.15 20:18 Shrek
- 30.12.15 23:56 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=