-
Data: 2015-12-30 13:52:37
Temat: Re: pohamuj sie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Wed, 30 Dec 2015 04:25:45 -0800 (PST), s...@g...com
> Tu se liczylem.
> http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
ml
> Wyszlo mi ze z 180km/h droga zatrzymania to prawie 300m.
> przy 140km/h jest to 185m.
Zacznij od wpisania deceleracji 8 i predkosci 100, czas kierowcy 1 i
hamulcow 0.
Wtedy droga hamowania wynosi 48m, co jest w miare zgodne ze
wspolczesnymi danymi na suchym asfalcie.
przy 140 mamy wtedy 94/133m,
przy 180 156/206m
> I tam jest załozone że czas reakcji kierowcy to poniżej 1 sekundy.
> Co IMHO nie zawsze jest mozliwe...
No coz - ci, co szybko jezdza reaguja szybko :-)
Ale my tu o 200m - sytuacja musi byc wyrazna. Inaczej to trzeba
patrzec 500m dalej, bo zabraknie.
>> What? W 7 sekund jadąc 180 przejeżdzasz 350 metrów. Z takim czasem
>> reakcji to byś się zabił wciskając hamulec już wjeżdzając w przeszkodę.
>> Bez jaj. Zdarzało mi się dwie stówki jechać i żyję. Widziałem, ze inni
>> też tak jeżdzą i też żyją. A według ciebie by się pozabijali nie
>> dotykając nawet hamulca:P
>>
> No jadąc 140km/h te 300m zrobisz w ponad 7 sekund. To jest czas na zareagowanie i
uczynienie wszelkiego potrzebnego.
> Coś chyba pomieszałeś. (140/3600)*1000=38.888
> 38.888*7=272m
> Razem z tym co podał kalkulator mamy sytuację że zatrzymasz sie w
> polowie tego dystansu. Czyli ewentualnie podjęcie decyzji co robić,
> czy ominąć czy hamować itp. zostaje pi*oko polowa - 3sek.
Tak to mniej wiecej wyglada. 3s na ocene sytuacji - 150m.
Hamowanie - 150m. Zostaje 50m zapasu. Czasu reakcji nie wliczam, bo
gdzies w tych 3s sie miesci.
Ale 3s to sporo czasu. I ile sie czlowiek np na telefon nie rozprasza.
> A trzeba
> obejrzeć co sie dzieje z tyłu (lub mieć w pamięci co było przed
> momentem kiedy się sprawdzało lusterko),
Nie trzeba - przy 180 z tylu pusto :-)
A jesli nawet nie pusto, to problem tego z tylu :-)
> zdecydować czy jest gdzie uciec itp.
Ale to mozesz robic jeszcze w czasie hamowania.
>> Otóż to - tym bardziej zakładanie że ktoś nie przekracza 140 na
>> autostradzie jest proszeniem się o wypadek. I to zwykle z twojej winy.
>>
> Zakładanie że na autostradzie gdzie dozwolone jest 140, ktoś nonszalancko jedzie
180 nie jest standardem.
> I co więcej: nie powinno być.
W Polsce zyjemy - jest standardem i trzeba uwzglednic :-)
Z drugiej strony - czlowiek nie robot i dalmierza laserowego w oczach
nie ma. Jak ktos zajezdza tym co jada 140, to sie kiedys zdziwi ze go
rozbija jadac przepisowe 140. Bo zle ocenil odleglosc, bo ten z tylu
mial gorsze opony, bo sie sekunde zagapil ...
> I w drugą strone: Jadąc 140 nie można zakładać że nikt nie wyskoczy i wymusi.
> Niestety względy bezpieczeństwa działają tylko w jedną stronę i jest to kierunek
niesprzyjający wysokim prędkościom.
I dlatego ograniczyc do 90 wszystkim ? Nie, lepiej do 6 :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.12.15 13:56 J.F.
- 30.12.15 14:06 Shrek
- 30.12.15 14:21 Shrek
- 30.12.15 14:26 s...@g...com
- 30.12.15 14:59 s...@g...com
- 30.12.15 15:22 Shrek
- 30.12.15 15:26 re
- 30.12.15 15:45 J.F.
- 30.12.15 15:51 s...@g...com
- 30.12.15 16:01 s...@g...com
- 30.12.15 16:02 J.F.
- 30.12.15 16:13 J.F.
- 30.12.15 16:38 Shrek
- 30.12.15 17:25 J.F.
- 30.12.15 19:01 mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz