  • 1. Data: 2015-12-29 10:03:27
    Temat: pohamuj sie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.autostrada-a2.pl/press:POHAMUJ_SIE_Nie_w
    yprzedzaj_bezmyslnie_-_apeluja_Maciej_Wislawski_i_Ju
    liusz_Szalek_dziennikarze_motoryzacyjni_wspierajacy_
    akcje_Autostrady_Wielkopolskiej_SA,136

    "Jakie mogą być skutki bezmyślnego wyprzedzania się tirów na
    autostradzie pokazują dziennikarze motoryzacyjni biorący udział w
    akcji Autostrady Wielkopolskiej SA pt. Bezpieczna JazdA2. Lubię to!
    Maciej Wisławski i Juliusz Szalek prawidłowo rozpoczynają manewr
    wyprzedzania, podczas którego zajeżdża im drogę samochód ciężarowy,
    który nagle postanawia wyprzedzić pojazd jadący przed nim.
    Dziennikarze zmuszeni są do gwałtownej reakcji i ostrego hamowania,
    ale czasu mają już za mało, a droga hamowania jest zbyt długa więc
    ulegają groźnemu wypadkowi. Na szczęście to tylko czarny scenariusz
    filmu, który powstał na potrzeby kampanii przebiegającej pod hasłem
    ,,pohamuj się!". Kolejna już odsłona akcji porusza zjawisko często
    bezmyślnego i groźnego w skutki wyprzedzania się TIR-ów na
    autostradzie. Ciężarówki wykonując manewr wyprzedzania wielokrotnie
    spowalniają ruch i doprowadzają do sytuacji niebezpiecznych. Patronat
    honorowy nad kampanią sprawuje Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu
    Drogowego."

    Edukacje jak najbardziej popieram ... ale czy dotrze do adresata ?

    J.

  • 2. Data: 2015-12-29 10:06:51
    Temat: Re: pohamuj sie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-29 o 10:03, J.F. pisze:
> [...]
    > Drogowego."
    >
    > Edukacje jak najbardziej popieram ... ale czy dotrze do adresata ?

    Gdzie ten film?

    No i właściwie o co chodzi? Piętnuje się wyprzedzającego, zamiast
    wymuszającego pierwszeństwo tirmana?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-12-29 10:24:14
    Od: <1...@8...102414.invalid> (Tom N)

    Liwiusz w

    yprzedzaj_bezmyslnie_-_apeluja_Maciej_Wislawski_i_Ju
    liusz_Szalek_dziennikarze_motoryzacyjni_wspierajacy_
    akcje_Autostrady_Wielkopolskiej_SA,136
    > Gdzie ten film?

    "Każdy z wątków poruszany był w formie niekonwencjonalnej kreskówki.
    Wszystkie animacje można znaleźć na oficjalnym kanale AWSA na YouTube"

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2015-12-29 10:41:25
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

> [...]
    > Drogowego."
    >
    > Edukacje jak najbardziej popieram ... ale czy dotrze do adresata ?

    nie "ciężarówki spowalniaja i doprowadzają" tylko "kierowcy ciężarówek
    spowalniają i doprowadzają". no i właśnie nie rozumiem kogo autorzy
    piętnują...

    jak jeszcze jeździłem A2 kilka razy w tygodniu, to zauważyłem, że
    zbliżając się w dzień do kolumny tirów na długich światłach zajezdzanie
    drogi zdarza się zdecydowanie rzadziej. pewnie myślą, że radiowóz z
    tajniakiem tylko koguta nie widać :) w nocy niestety zostaje CB i
    "spoko, zajeżdżaj, ale mi nie przeszkadza stanie 3 godziny na poboczu i
    czekanie na policję"

    a może wprowadzić zakaz jazdy ciężarówek po lewym skrajnym pasie autostrady?

    a.

  • 5. Data: 2015-12-29 10:48:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2015 10:06:51 +0100, Liwiusz napisał(a):
> [...]
    akcje_Autostrady_Wielkopolskiej_SA,136

    > No i właściwie o co chodzi? Piętnuje się wyprzedzającego, zamiast

    Jak rozumiem pietnuje sie wyprzedzajacego tirmana ("sie tirow").
    Bezmyslnie wyprzedzajacego, bo jak zajedzie przy tym droge to jest
    niebezpiecznie.

    J.

  • 6. Data: 2015-12-29 10:54:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2015 10:41:25 +0100, Artur Miller napisał(a):
> [...]
    akcje_Autostrady_Wielkopolskiej_SA,136

    > a może wprowadzić zakaz jazdy ciężarówek po lewym skrajnym pasie autostrady?

    Niby mozna, tylko prawym pasem moze cos legalnie jechac 70, 50, a
    nawet 40.

    Najlepszy bylby przepis o zakazie wyprzedzania bez znaczacej nadwyzki
    predkosci. VR sfilmuje jak wyprzedza 2 minuty i 100zl mandatu.
    Choc w zasadzie policja moze juz dzis karac za utrudnianie ruchu.

    Do tego moze nakaz zwolnienia przez wyprzedzanego.

    Ale mniejszym problemem jest dlugie wyprzedzanie - wiekszym to, ze oni
    sie w lusterka nie patrza przed zmiana pasa.

    J.

  • 7. Data: 2015-12-29 11:56:41
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-29 o 10:54, J.F. pisze:
> [...]
    > predkosci. VR sfilmuje jak wyprzedza 2 minuty i 100zl mandatu.
    > Choc w zasadzie policja moze juz dzis karac za utrudnianie ruchu.

    znów pojawia się kłopot przy interpretacji tej "znacznej nadwyżki".
    utrudnianie ruchu to chyba to coś, pod co można podczepić wyścigi żółwi.
    bo jak pusto, to niech sobie jadą obok siebie choćby 20km. skoro się tak
    kochają...

    > Do tego moze nakaz zwolnienia przez wyprzedzanego.

    to już prawie jest. wyprzedzany nie może utrudniać manewru wyprzedzającemu.

    > Ale mniejszym problemem jest dlugie wyprzedzanie - wiekszym to, ze oni
    > sie w lusterka nie patrza przed zmiana pasa.

    więc pozostaje edukacja. rejestratory + zgłaszanie każdego wymuszenia
    pierwszeństwa. jak się rozniesie, że "jeżdżą takie kurwy ormowcy i
    nagrywają" to może będą "się pohamowywać" :) bo na policję to raczej nie
    liczę.

    a.

  • 8. Data: 2015-12-29 12:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Dec 2015 11:56:41 +0100, Artur Miller napisał(a):
> [...]
    > utrudnianie ruchu to chyba to coś, pod co można podczepić wyścigi żółwi.
    > bo jak pusto, to niech sobie jadą obok siebie choćby 20km. skoro się tak

    W koncu policja i itd ma te swoje tajnowozy, 2 minuty nie powinny juz
    budzic watpliwosci.
    A i przy minucie - zatrzymac, sprawdzic, pouczyc ze to za dlugo ... i
    strata wieksza niz zysk :-)

    > to już prawie jest. wyprzedzany nie może utrudniać manewru wyprzedzającemu.

    Ale zwolnic nie musi ...

    > więc pozostaje edukacja.

    No i wlasnie to robia.

> [...]
    > pierwszeństwa. jak się rozniesie, że "jeżdżą takie kurwy ormowcy i
    > nagrywają" to może będą "się pohamowywać" :) bo na policję to raczej nie

    Oni tez maja kamery. Jak zacznie sie wzajemne donoszenie ...

    J.

  • 9. Data: 2015-12-29 12:17:04
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-29 o 12:06, J.F. pisze:

    > Oni tez maja kamery. Jak zacznie sie wzajemne donoszenie ...

    to w końcu będzie porządek i spokój :)

    a.

  • 10. Data: 2015-12-29 12:29:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-12-29 o 10:54, J.F. pisze:
    > Ale mniejszym problemem jest dlugie wyprzedzanie - wiekszym to, ze oni
    > sie w lusterka nie patrza przed zmiana pasa.

    A ja mam wrażenie, że jednak patrzą. Rzadko jeżdżę autostradami, a już
    kilka razy zdarzyło mi się, że ciężarówka rozpoczęła wyprzedzanie tuż
    przed moim nosem, mimo iż było zupełnie pusto i daleka było widać, że
    się zbliżam. Pech? Staram się przewidywać takie sytuacje, ale mimo to
    raz czy dwa musiałem mocno hamować.
    Widziałem akcję, jak wyprzedzający nie odpuścił i musiał uciekać na
    "trawkę" (chociaż dużo jej dam nie było). Zakurzyło się, ale się jakoś
    zmieścił między tirem i barierką.