eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnychRe: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Date: Thu, 21 Feb 2013 18:49:06 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
    Thunderbird/17.0.3
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
    <kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
    <51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
    <kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl> <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl> <kg59c0$88p$1@node2.news.atman.pl>
    <kg5b6d$3m7$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <kg5b6d$3m7$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 76
    Message-ID: <51265e18$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
    X-Trace: 1361468952 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26698 159.253.247.138:49428
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484139
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-02-21 15:32, Ergie pisze:
    > "Artur Maśląg" napisał:
    >> Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
    >> też być 100%.
    >
    > No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej
    > statystycznej a nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma sensu.

    Jakich wyjątków? Ta Twoja średnia statystyczna to średnio ma się
    do rzeczywistosci.

    >>> Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
    >>> robił na czas to miałbyś rację.
    >
    >> A kto pisze, że są stałe?
    >
    > Nikt nie pisze,

    Skoro nie pisze, to skąd Twoje założenie, że gdyby tak było to miałbym
    rację? (cokolwiek by to miało znaczyć).

    > bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
    > większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.

    Obawiam się, że sprawa wyglądała inaczej - Ty sugerujesz, ze samochód
    stary z mniejszym przebiegiem ma wymagać mniej nakładów niż sporo
    nowszy z większym przebiegiem. Ba, jeszcze coś o lansie pisałeś...

    > Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie
    > ułożysz,

    Przecież to Ty sobie przyjąłeś jakiś prosty i nieprawdziwy model.

    > to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej
    > wymiany rośnie, a nie jest stałe.

    Tutaj ciężko mówić o prawdopodobieństwie - samochód nowszy
    z większym przebiegiem będzie jednak bardziej przewidywalny
    niż starszy z mniejszym - nie wiem czemu przemilczałeś kwestie
    związane z wiekiem - np. korozja styków, układ hamulcowy,
    elementy elastyczne itd.

    >> Jak nie ma - to co było wymienione to będzie z tym w teorii spokój.
    >
    > Ale wraz z rosnącym przebiegiem wzrasta liczba różnych rzeczy do wymiany

    Już pisałem, że to tak średnio. By wymienić coś naprawdę dużego to
    potrzebny będzie naprawdę duży przebieg, bądź padnie coś ot tak, bo
    miało paść. A samochód zazwyczaj nowocześniejszy itd.

    > oraz cyklicznie wracają te już wymienione.

    LOL - skoro się jeździ to i wkłada.

    >> Ja rozumiem, że kupuje się starszy samochód z niby mniejszym
    >> przebiegiem z oszczędności, ale nie dorabiaj do tego ideologii,
    >> że to lepsze od nowszego z większym.
    >
    > Jakiej oszczędności? Pytający ma do wydania jakąś kwotę którą chce
    > przeznaczyć na samochód.

    No, cale 6kPLN :)

    > Czy z tę samą cenę kupi starszy z mniejszym przebiegiem

    Co jest mało prawdopodobne jeżeli chodzi o przebieg, a nawet
    jeśli to spokojnie mogą dochodzić kwestie związane z wiekiem.

    > czy nowszy z większym wyda tyle samo. Gdzie miałaby być ta
    > oszczędność?

    No właśnie - przecież na początku się dziwiłeś, czemu te starsze
    z mniejszym przebiegiem są tańsze niż nowsze z większym :)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: