-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
Date: Thu, 21 Feb 2013 18:49:06 +0100
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
References: <5124c731$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
<kg2ie0$ja8$1@node2.news.atman.pl> <kg2k29$kvn$1@node2.news.atman.pl>
<kg2o2g$ejh$1@node1.news.atman.pl>
<51253a0e$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
<kg4pbn$o2k$1@node2.news.atman.pl> <kg4smc$k8i$1@node1.news.atman.pl>
<kg4tkd$s8c$1@node2.news.atman.pl> <kg4vui$uee$1@node2.news.atman.pl>
<kg5424$rtl$1@node1.news.atman.pl> <kg59c0$88p$1@node2.news.atman.pl>
<kg5b6d$3m7$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <kg5b6d$3m7$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 76
Message-ID: <51265e18$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
X-Trace: 1361468952 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26698 159.253.247.138:49428
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484139
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-02-21 15:32, Ergie pisze:
> "Artur Maśląg" napisał:
>> Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
>> też być 100%.
>
> No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej
> statystycznej a nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma sensu.
Jakich wyjątków? Ta Twoja średnia statystyczna to średnio ma się
do rzeczywistosci.
>>> Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
>>> robił na czas to miałbyś rację.
>
>> A kto pisze, że są stałe?
>
> Nikt nie pisze,
Skoro nie pisze, to skąd Twoje założenie, że gdyby tak było to miałbym
rację? (cokolwiek by to miało znaczyć).
> bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
> większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.
Obawiam się, że sprawa wyglądała inaczej - Ty sugerujesz, ze samochód
stary z mniejszym przebiegiem ma wymagać mniej nakładów niż sporo
nowszy z większym przebiegiem. Ba, jeszcze coś o lansie pisałeś...
> Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie
> ułożysz,
Przecież to Ty sobie przyjąłeś jakiś prosty i nieprawdziwy model.
> to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej
> wymiany rośnie, a nie jest stałe.
Tutaj ciężko mówić o prawdopodobieństwie - samochód nowszy
z większym przebiegiem będzie jednak bardziej przewidywalny
niż starszy z mniejszym - nie wiem czemu przemilczałeś kwestie
związane z wiekiem - np. korozja styków, układ hamulcowy,
elementy elastyczne itd.
>> Jak nie ma - to co było wymienione to będzie z tym w teorii spokój.
>
> Ale wraz z rosnącym przebiegiem wzrasta liczba różnych rzeczy do wymiany
Już pisałem, że to tak średnio. By wymienić coś naprawdę dużego to
potrzebny będzie naprawdę duży przebieg, bądź padnie coś ot tak, bo
miało paść. A samochód zazwyczaj nowocześniejszy itd.
> oraz cyklicznie wracają te już wymienione.
LOL - skoro się jeździ to i wkłada.
>> Ja rozumiem, że kupuje się starszy samochód z niby mniejszym
>> przebiegiem z oszczędności, ale nie dorabiaj do tego ideologii,
>> że to lepsze od nowszego z większym.
>
> Jakiej oszczędności? Pytający ma do wydania jakąś kwotę którą chce
> przeznaczyć na samochód.
No, cale 6kPLN :)
> Czy z tę samą cenę kupi starszy z mniejszym przebiegiem
Co jest mało prawdopodobne jeżeli chodzi o przebieg, a nawet
jeśli to spokojnie mogą dochodzić kwestie związane z wiekiem.
> czy nowszy z większym wyda tyle samo. Gdzie miałaby być ta
> oszczędność?
No właśnie - przecież na początku się dziwiłeś, czemu te starsze
z mniejszym przebiegiem są tańsze niż nowsze z większym :)
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.13 20:02 Artur Maśląg
- 21.02.13 20:03 J.F
- 21.02.13 20:29 Artur Maśląg
- 21.02.13 22:35 J.F.
- 21.02.13 23:09 Ergie
- 21.02.13 23:20 Ergie
- 21.02.13 23:27 Ergie
- 21.02.13 23:36 Tomasz Pyra
- 21.02.13 23:39 Tomasz Pyra
- 21.02.13 23:41 Ergie
- 21.02.13 23:48 Ergie
- 22.02.13 00:56 Ergie
- 22.02.13 07:13 Kamil 'Model
- 22.02.13 08:31 Iglo
- 22.02.13 08:46 ddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=