eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych › Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Date: Thu, 21 Feb 2013 18:49:06 +0100
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych

    W dniu 2013-02-21 15:32, Ergie pisze:

    > No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej
    > statystycznej a nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma sensu.

    Jakich wyjątków? Ta Twoja średnia statystyczna to średnio ma się
    do rzeczywistosci.

    > Nikt nie pisze,

    Skoro nie pisze, to skąd Twoje założenie, że gdyby tak było to miałbym
    rację? (cokolwiek by to miało znaczyć).

    > bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
    > większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.

    Obawiam się, że sprawa wyglądała inaczej - Ty sugerujesz, ze samochód
    stary z mniejszym przebiegiem ma wymagać mniej nakładów niż sporo
    nowszy z większym przebiegiem. Ba, jeszcze coś o lansie pisałeś...

    > Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie
    > ułożysz,

    Przecież to Ty sobie przyjąłeś jakiś prosty i nieprawdziwy model.

    > to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej
    > wymiany rośnie, a nie jest stałe.

    Tutaj ciężko mówić o prawdopodobieństwie - samochód nowszy
    z większym przebiegiem będzie jednak bardziej przewidywalny
    niż starszy z mniejszym - nie wiem czemu przemilczałeś kwestie
    związane z wiekiem - np. korozja styków, układ hamulcowy,
    elementy elastyczne itd.

    > Ale wraz z rosnącym przebiegiem wzrasta liczba różnych rzeczy do wymiany

    Już pisałem, że to tak średnio. By wymienić coś naprawdę dużego to
    potrzebny będzie naprawdę duży przebieg, bądź padnie coś ot tak, bo
    miało paść. A samochód zazwyczaj nowocześniejszy itd.

    > oraz cyklicznie wracają te już wymienione.

    LOL - skoro się jeździ to i wkłada.

    > Jakiej oszczędności? Pytający ma do wydania jakąś kwotę którą chce
    > przeznaczyć na samochód.

    No, cale 6kPLN :)

    > Czy z tę samą cenę kupi starszy z mniejszym przebiegiem

    Co jest mało prawdopodobne jeżeli chodzi o przebieg, a nawet
    jeśli to spokojnie mogą dochodzić kwestie związane z wiekiem.

    > czy nowszy z większym wyda tyle samo. Gdzie miałaby być ta
    > oszczędność?

    No właśnie - przecież na początku się dziwiłeś, czemu te starsze
    z mniejszym przebiegiem są tańsze niż nowsze z większym :)