-
Data: 2013-02-21 23:41:15
Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:51265e18$0$26698$6...@n...neostrad
a.pl...
>>> Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
>>> też być 100%.
>> No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej
>> statystycznej a nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma
>> sensu.
> Jakich wyjątków? Ta Twoja średnia statystyczna to średnio ma się
> do rzeczywistosci.
Przeczytaj jeszcze raz powoli co napisałeś. Najpierw piszesz o tym że
rozrząd się wymienia co 10 lat lub 150kkm, a później, że może wystarczyć na
3lata i 50kkm. No owszem jak ktoś ma pecha to tak się zdarzy, ale co to ma
do rzeczy?
>>>> Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
>>>> robił na czas to miałbyś rację.
>>> A kto pisze, że są stałe?
>> Nikt nie pisze,
> Skoro nie pisze, to skąd Twoje założenie, że gdyby tak było to miałbym
> rację?
Bo nie masz, ale bez problemu można znaleźć przykład sytuacji (stałe
interwały psucia się części) gdybyś ją miał.
>> bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
>> większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.
> Obawiam się, że sprawa wyglądała inaczej - Ty sugerujesz, ze samochód
> stary z mniejszym przebiegiem ma wymagać mniej nakładów niż sporo
> nowszy z większym przebiegiem.
O! dodałeś nowy czynnik "sporo".
>> Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie
>> ułożysz,
> Przecież to Ty sobie przyjąłeś jakiś prosty i nieprawdziwy model.
Aby Ci pokazać jak głupie jest Twoje twierdzenie. W rzeczywistości nie ma
stałych interwałów a rozkład normalny (ewentualnie krzywa usterkowości) i
wraz z przebytą droga ryzyko kolejnej awarii i wydatków rośnie a nie jest
stałe.
>> to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej
>> wymiany rośnie, a nie jest stałe.
> Tutaj ciężko mówić o prawdopodobieństwie - samochód nowszy
> z większym przebiegiem będzie jednak bardziej przewidywalny
> niż starszy z mniejszym - nie wiem czemu przemilczałeś kwestie
> związane z wiekiem - np. korozja styków, układ hamulcowy,
> elementy elastyczne itd.
Po pierwsze pisałem o tym, a nawet to przejaskrawiłem aby zwrócić na to
uwagę. Po drugie to o czym piszesz ma znaczenie gdyby rozważać auto 5 i 15
letnie tymczasem różnice są na poziomie 2-3 lat.
Pozdrawiam
Ergie
Następne wpisy z tego wątku
- 21.02.13 23:48 Ergie
- 22.02.13 00:56 Ergie
- 22.02.13 07:13 Kamil 'Model
- 22.02.13 08:31 Iglo
- 22.02.13 08:46 ddddddd
- 22.02.13 09:11 Artur Maśląg
- 22.02.13 09:16 Maciek
- 22.02.13 09:47 Artur Maśląg
- 22.02.13 09:49 Ergie
- 22.02.13 10:16 Artur Maśląg
- 22.02.13 10:26 J.F
- 22.02.13 10:36 J.F
- 22.02.13 11:17 Artur Maśląg
- 22.02.13 11:21 Artur Maśląg
- 22.02.13 13:34 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=