eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnychRe: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
  • Data: 2013-02-21 23:41:15
    Temat: Re: pierwszy samochod-uzywka o niskich kosztach eksploatacyjnych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:51265e18$0$26698$6...@n...neostrad
    a.pl...

    >>> Normalnie - 3 lata to może być 100% życia rozrządu, a 50kkm to może
    >>> też być 100%.

    >> No i? Myślałem, że dyskutujemy na poziomie jakiejś średniej
    >> statystycznej a nie wyjątków. Dyskusja na podstawie wyjątków nie ma
    >> sensu.

    > Jakich wyjątków? Ta Twoja średnia statystyczna to średnio ma się
    > do rzeczywistosci.

    Przeczytaj jeszcze raz powoli co napisałeś. Najpierw piszesz o tym że
    rozrząd się wymienia co 10 lat lub 150kkm, a później, że może wystarczyć na
    3lata i 50kkm. No owszem jak ktoś ma pecha to tak się zdarzy, ale co to ma
    do rzeczy?

    >>>> Gdyby te cykle były stałe i zakładając że poprzedni właściciel wszystko
    >>>> robił na czas to miałbyś rację.

    >>> A kto pisze, że są stałe?

    >> Nikt nie pisze,

    > Skoro nie pisze, to skąd Twoje założenie, że gdyby tak było to miałbym
    > rację?

    Bo nie masz, ale bez problemu można znaleźć przykład sytuacji (stałe
    interwały psucia się części) gdybyś ją miał.

    >> bo nie są dlatego Twoje twierdzenie, jakoby samochód z
    >> większym przebiegiem nie wymagał więcej wydatków to błąd.

    > Obawiam się, że sprawa wyglądała inaczej - Ty sugerujesz, ze samochód
    > stary z mniejszym przebiegiem ma wymagać mniej nakładów niż sporo
    > nowszy z większym przebiegiem.

    O! dodałeś nowy czynnik "sporo".

    >> Nie nie układa się tak ładnie, ale niezależnie od tego jak to sobie
    >> ułożysz,

    > Przecież to Ty sobie przyjąłeś jakiś prosty i nieprawdziwy model.

    Aby Ci pokazać jak głupie jest Twoje twierdzenie. W rzeczywistości nie ma
    stałych interwałów a rozkład normalny (ewentualnie krzywa usterkowości) i
    wraz z przebytą droga ryzyko kolejnej awarii i wydatków rośnie a nie jest
    stałe.

    >> to wraz z kolejnymi kilometrami prawdopodobieństwo kolejnej
    >> wymiany rośnie, a nie jest stałe.

    > Tutaj ciężko mówić o prawdopodobieństwie - samochód nowszy
    > z większym przebiegiem będzie jednak bardziej przewidywalny
    > niż starszy z mniejszym - nie wiem czemu przemilczałeś kwestie
    > związane z wiekiem - np. korozja styków, układ hamulcowy,
    > elementy elastyczne itd.

    Po pierwsze pisałem o tym, a nawet to przejaskrawiłem aby zwrócić na to
    uwagę. Po drugie to o czym piszesz ma znaczenie gdyby rozważać auto 5 i 15
    letnie tymczasem różnice są na poziomie 2-3 lat.

    Pozdrawiam
    Ergie

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: