  • Data: 2017-01-24 11:43:58
    Temat: Re: odbior AM
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > T602 (obok IC6 po lewej), T202 przy dekoderze stereo IC2 (przełączający?),
    > po prawej stronie IC6 T1, wisi środek uzwojenia, ale tego to bym się tak
    > "nie bał".

    Rzeczywiście... ciekawe co to ma osiągnąć - sprzężenie pojemnościowe?

    > Lampa z długą poświatą, odpowiednia przystawka do zwykłego telewizora
    > (widziałem chyba w jakiejś książce dla krótkofalowców, tytułu nie pomnę).
    > A to praktycznie - lampa z d.p., krótkofalowiec z Izraela,
    > https://www.youtube.com/watch?v=kaVMrGkLWk4 od 4:55.
    > W szóstej minucie wkłada kasetę do magnetofonu i z niej odgrywa obrazek na
    > ekranie lzdp.

    Ciekawe... ciekawe jak taka przystawka działa.

    Mnie i tak ostatnio interesuje Hellschreiber, ale nie udało mi się jeszcze
    odebrać. SSTV zresztą też nie.

    > Na pewno warto, ale wraz z odcięciem zbędnych "boczków", bo bez tego sam
    > tłumik może nie zaradzić.

    No tak, czyli filtr + tłumik... lub tłumik + filtr?

    > To miałeś ledwie 5 mV na odbiorze, ale to i tak mocno. Pół wolta, te 80 dB
    > (szkoda, ze nie pomyślałem o energii wolnodostępnej) :)). Bo cuś mi lekko
    > potrzaskiwało na paśmie, ale porządne radio, bo FT101Z (jeszcze bez "D"),
    > więc byle śmiecia nie złapie. Przeszukałem i znalazłem, stacja
    > okolicznościowa Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, nadawali chyba z ul. Jasnej,
    > a mój klub, to SP5PKN w PKiN, więc bardzo blisko. Zawołałem, chwilę
    > pogadaliśmy :) A najmocniejszy QRP, to gość z Krakowa, mocą 5W, 59+40,
    > wieczorem.

    Bliska lokalizacja, dobre anteny... i można złapać :)

    --
    http://www.chmurka.net/