    From: "Tmek" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: obudowa na matryce LCD 15
    Date: Tue, 27 Oct 2009 00:50:03 +0100

    J.F. wrote:

    > Ciekawy pomysl sie pojawil - LCD czarno-bialy i podswietlenie diodami
    > RGB. Zmiany koloru podswietlenia i tresci wzajemnie zsynchronizowane.
    >
    > Brzmi bardzo ciekawie, ale chyba trzeba troche poczekac.

    1.
    Teraz wez pod uwage bezwladnosc lcd. Monitory lcd ustawione na 60hz,
    pomijajac kwestie podswietlenia, nie migaja w przeciwienstwie do
    koneskopowych. Poszczegolnych pikseli tak szybko nie zgasisz i zapalisz.
    Parametry matryc i czasow reakcji opieraja sie na dziwnych sposobach
    mierzenia i nie jest to od bieli do czerni.
    2.
    Poczytaj o efekcie teczy. To o czym piszesz od lat ma zastosowanie w
    projektorach dlp. Jedna matryca i naprzemienne zniany swiatla ja
    oswietlajacego. Kazdy ruch czy to na obrazie czy ruch oka po ekranie
    rozczepia poszczegolne skladowe. Zamiast bialej plamy masz teczowa.
    Dodatkowo im jasniej tym bardziej to widoczne. Obiektywnie postrzeganie tego
    zalezy od osobistych preferencji. Mnie to denerwuje i obcowanie z takim
    obrazem nie jest komfortowe. Tu masz fote tego
    http://commons.wikimedia.org/wiki/File:DLP_rainbow_e
    ffect.JPG

    3.
    Ekran bez podswietlenia. Lcd sterujac pikselami duzo pradu nie pobiera.
    Ostatnio pojawily sie informacje nt wyswietlacza ktory jest na tyle
    przezroczysty, ze im jasniej tym lepiej dla niego. Niby nowosc a pierwsze
    wyswietlacze w kalkulatorach tez byly rownie czytelne. Pozniej doszly
    kolejne warstwy wszystiego co potrzebne zeby obraz zaistnial w coraz lepszej
    formie i w efekcie wszystko pociemnialo. Niby robia ekrany transflective,
    bez podswietlania czytelne najlepszy tego typu spotkalem w nawigacji
    turystycznej gps garmina, ale w laptopie tego nie bylo. W dodatku ekran moze
    pracowac w trybie normalnym i wtedy nie rozni sie niczym innych.
    http://www.engadget.com/2009/06/07/pixel-qis-3qi-lcd
    -screen-sized-up-with-kindle-cto-sheds-light/

    pozdro
    Tmek