  • Data: 2009-04-04 16:00:48
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj !

    >A matryce coraz bardziej puchna produkujac dosc czesto ,,puste'' dane.

    To prawda, co nie oznacza, ze kupie korpus o wiekszej ilosci
    pikseli. Jestem swiadomy, ze mi okolo 10 Mpix + bardzo dobre szklo
    starczy z zapasem ;)

    Wiec nie kupie i nie zarobia na mnie przy wiekszych matrycach
    bo wiem, ze bede musial zagospodarowac 14 Mpix i moje
    szklo moze byc za slabe do tej rozdzielczosci ;)

    Wrocmy do RAW-ow.
    RAW-y to najczesciej skompresowane dane a co za tym idzie
    ich wielkosc bedzie mniejsza jak masz wiecej mydla w sygnale
    wiec to co piszesz nie jest powodem wiekszych rozmiarow
    plikow. Rozumiesz... Duza rozdzielczosc przy jednolitym
    kolorze da Ci dosc maly plik.

    Jak matryca ma duzo szczegolow informacji to rzecz jasna
    bezstratny algorytm nie ma z czego zjechac do mniejszego rozmiaru pliku.

    Rawy wypadaja mi srednio... 10..12 Mpix co mi starcza bo
    mam zawarte maks. informacji.

    Jak braknie mi miejsca (CF 8 Gb + CF 16 Gb) - mam DATA BANK i sie niczym nie
    przejmuje. Pamiec nie stanowi dla mnie problemu.
    (jak sie kupuje krowe to i powinno sie miec kase na lancuch)

    >Ale majac male rawy mozna si? pomiescic na karcie posiadanej obecnie.

    5 lat temu posiadalem pamiec CF (2 x 512 Mb) i 1 RAW zajmowal
    srednio 6 Mb.

    Teraz mam CF (8 Gb + 16 Gb) i 1 RAW mi teraz zajmuje 2x wiecej (12 Mb).

    Jak widzisz pamiec mi sie zwiekszyla 24 razy a
    objetosc 1 RAW-a zaledwie... 2 razy wiecej.

    Jest tu logika ciulac na sRAW-ach z obcieta jakoscia ?

    >Damy wam matryce 15mpix, ktora co prawda z kilkoma szklami da tyle, z
    >wiekszoscia szkiel sredniej polki da polowe, ale kupujcie wieksze karty,
    >dyski, szybsze procesory, RAM, systemy 64bit i tak dalej, i tak dalej.
    >Po co?

    Dla szmalu ;) Wystarczy wmowic, ze to jest Ci NIEZBEDNE i
    predzej czy pozniej wywalisz w nastepna zabawke swoje Ciezko
    zarobione pieniadze.

    >Przyzwoite 13x18 zrobisz z 3mpix, obrazek na wuwe to pol do jednego mpix.

    Jak masz dobre szklo to tak a jak lipne to bedzie lipne 13x18.

    >RAW ma wiele plusow, ale jego zwiekszajacy si? rozmiar zaczyna byc jego
    >coraz powazniejsza wada.

    Dlatego nie inwestuje w inne korpusy bo mi 10 Mpix wystarczy ;)

    Niech sie scigaja na mega-pixele dalej i wymysla jeszcze
    mniejszy sRAW. Bedzie smiesznie ;)

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.