  • Data: 2009-04-05 14:47:58
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz W. pisze:
    > Zorientuj sie w internecie jak jest tworzony obraz
    > na matrycy aparatu i co to jest luminancja a co chrominancja.

    Doskonale wiem, ale też i jestem pewien że sam używasz tych słów bez
    zrozumienia.

    > Pozniej policz sobie na ilu pixelach zapisuje sie jedno a na
    > ile drugie

    Znaczy, że twierdzisz o tym jakoby każdy piksel zapisywał pełną
    informację o natężeniu światła, a dodatkowo o wartości jednego z
    kolorów? Hyhy :)
    Wiesz... byłoby cudownie! :)

    > i przemysl sobie czy
    > z 2 Mpix FULL-HD mozna odzyskac utracone informacje w luminancji.

    Rozdzielczość oznaczana jako FullHD nijak nie jest jakkolwiek
    porównywalna do tego co znajduje się w matrycach opartych na bayerze.
    Można by było jedynie porównywać to do foveona, któremu liczbę pikseli
    się mnoży razy warstwy.

    > Podpowiem Ci...

    Wyjaśnij to co wyżej i to wystarczy w sporej mierze.

    > Obraz FULL-HD ma okolo 2 Mpix.

    Łeż okrutna.

    > Na kazdy 1 punkt masz 3 skladowe.
    > Wychodzi to... 6 Mpix.

    Nie wychodzi. Bo gdzie masz filtr AA jeszcze?

    > Czyli mozna potraktowac ze masz wszystkiego max. 6 Mpix w stosunku
    > do aparatu 12 Mpix.

    Dopadnij jakikolwiek ekran 1920x1200, wyświetl na nim wzorek złożony z
    naprzemiennie ciemnych i jasnych pikseli, a potem zrób temu zdjęcie
    obejmując całość tak, żeby w jakiejkolwiek części złapać pojedyncze
    piksele to pogadamy, jestem pewien że Ci się niestety to nie uda.

    > (masz duza roznice w informacjach pod wzgledem luminancji
    > do aparatu z matryca 12 Mpix - brakuje Ci az 1/2 informacji )

    Cały czas zapominasz o AA i filtrze bayera, gdy tymczasem rozdzielczość
    wynikowa w oczywisty sposób jest pozbawiona dodatkowych elementów
    psujących obraz.

    > Teraz te 6 Mpix przeskalowujesz do 12 Mpix i masz gorsza
    > jakosc niz ten sam kadr wprost z aparatu 12 Mpix.

    Brniesz okrutnie i porównujesz gruszki do jabłek.
    Jeszcze raz Ci mówię - zrób zdjęcie takiego ekranu i skoro różnica jest
    tak wielka to bez problemu złapiesz pojedyncze piksele.

    > Proste to jest bo... brakuje Ci
    > przy przeskalowanych 12 Mpix z FULL-HD 6 Mpix luminancji.

    j/w -> skoro jest tak świetnie - zrób zdjęcie i udowodnij.

    > I wlasnie tutaj Twoje wnioski leza... o lepszej jakosci
    > obrazu FULL-HD do aparatu z 12 Mpix matryca.

    hehe :)

    > Wnioski sa takie, ze bedziesz mial zawsze... gorsza jakosc obrazu
    > z FULL-HD do obrazu z 12 Mpix aparatu.

    Dla ścisłości to jest Twój wniosek, dodatkowo błędny.

    > A jakim szklem dysponujesz ? I co masz za aparat ?

    Zeiss 24-70/2.8 + A700.

    > Jak robiles te zdjecia monitora ?

    Co znaczy jak?

    > Jakie warunki ekspozycji ? Statyw ? Recznie ?

    f/8 i 1/1000s. więc nie uważam, że statyw jest potrzebny.
    (oczywiście fotografowałem całą białą powierzchnię na maksymalnym
    podjaśnieniu ekranu)

    > Jakim softem odczytujesz RAW i w jaki sporob ?

    Bibble pro, dcraw i sony idc.

    > Czy umiesz z RAW-a wyciagac subdetale ?

    A co to RAW? :P

    > Jak widzisz pytan jest wiele... Trudno wyciagac jednoznaczne wnioski.

    Sęk w tym, że Ty sobie je już wyciągnąłeś i spierasz się porównując
    urządzenie do pobierania obrazu z takim, które je wyświetla. Zapominasz
    o wielu ważnych kwestiach.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \