  • Data: 2009-04-05 09:39:02
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sergiusz Rozanski pisze:
    > Ok, brak potrzeby 15Mpix jest argumemtem ok? Nadal jednak chcę mieć
    > raw, zmienne szkła, kadrowanie optyczne bez lagów na 1 obiektywie itd.

    RAW to tylko i wyłącznie komplet informacji z matrycy. Właśnie więc
    sobie zaprzeczyłeś, bo jak Ci nie trzeba kompletu to format, który sobie
    wymyślasz rawem nie jest.

    > Z 8 też mogę, bez jaj, nie mówisz chyba o kadrowaniu twarzy z grupowej
    > fotki :) Na tyle to jeszcze widzę co focę, i czasami daję zapas na
    > dokadrowanie ale to są fragmenty brzegów do kompozycji.

    8Mpix daje pewien zapas, przy pewnej wielkości odbitki. Więcej daje
    większy zapas przy większej wielkości odbitki. Itd.

    > A sądzisz że jak robisz sraw to używana jest 1/2 matrycy? Wybacz,
    > aparat zbiera wszystko i interpoluje do 1/2 z uśrednionych itd danych,

    No właśnie - chętnie posłucham jak on to robi i jak to się ma do filtru
    AA, który nie bez znaczenia ma swoją rolę. Dodatkowo chętnie wysłuchwam
    jak to jest w bardzo wysokim ISO.

    > ja świadomie odrzucam ich nadmiar gdy celem jest pocztówka czy 20x30
    > bo mi to jest zbędne.

    Ludzie którzy korzystają z JPEG też świadomie odrzucają spory nadmiar
    informacji, bo w ich opinii jest to zbędne.
    Tylko jaki sens ma obróbka RAW połówkowego? Istotą tego formatu jest
    otrzymanie możliwie najbliższych danych do tego co zarejestrowała
    matryca, a potem spokojne wywoływanie, gdy Ty tymczasem forsujesz
    pobieranie czegoś co jest połówką RAW i zostało conajmniej solidnie
    przetworzone.

    > Ma bufor, ale jego trzeba i tak dostarczyć na kartę, co prawda mi nie
    > przeszkadza, ale może zdarzyć się moment że raw by mnie hamował, np na
    > serii.

    Dopiero co pisałeś jako argument, że nie będziesz kupował dużych kart bo
    są tanie, a teraz wymyślasz sytuację w której zapisujesz byle dużo i
    byle bez opamiętania na kartę.

    > To masz uśrednioną matrycę, za to przed wywołaniem.

    Że co masz? Domagam się szerszego opisu :)

    > Na pocztówce nie
    > rozróźnisz, a masz możliwości powyciągania jak w rawie. A z poziomego
    > 8Mpix też wyjmiesz 4Mpix w portrecie i na 20x30 nie będziesz miał
    > różnicy.

    Nie podawaj proszę argumentu "na małym wydruku i w specyficznych
    warunkach nie widać różnicy". Tak samo w korku nie ma wielkiej różnicy w
    szybkości malucha i jaguara :)

    ?

> [...]
    > taniej kamerki hd. Obecnie mam 50d i 350d które z chęcią bym zamienił na
    > 500d gdyby uzupełniło taką własnie małą kamerę hd w ujęciach trudnych
    > (szeroki kąt, jasne szkło), a tu dupa z 20fpsami to nawet nie mam co w
    > sobie głowy zawracać, bo zmyślanie klatek między czasami daje marne
    > efekty. Albo jest hdtv czyli wielkość klatki, proporcje i fpsy zgodne
    > z jakąś normą, albo jest coś nieużytecznego z 20fpsami. Film to nie jest
    > coś co się wykadruje czy przeskaluje czy obróci w pionie, przespieszy czy
    > spowolni i będzie ok - nic nie będzie ok, będzie tak saobie, albo źle.

    Ech... a próbowałeś?
    jest standard 1920x1200p60, tu dostajesz 1920x1200p20. Konwersja na to
    duże powinna być wyjątkowo bezproblemowa. Wielkość po konwersji powinna
    być niewiele większa (bo w końcu zapisywane są klatki z różnicą, a nie
    obrazem). Ostatecznie odtworzy to każdy TV.
    Nie masz ani małej próbki, a już źle i niedobrze.

    BTW: kup 500D i 5D - będziesz miał wszystkie piątkowe korpusy ;)

    > A no widzisz, jak nie ma na wifi (lag????)

    Ależ to tylko podałem jako skromną opcje. Już tego typu rozwiązania są
    od dawna i np hp z leaf mają przekazywanie obrazu do palmów.
    Tak czy siak LV chcę osobno, czy to kabel czy bezprzewodowo i
    niekoniecznie znaczy to wifi. Co do lagu to przy voip nie jest tak znów
    źle, tu też nie będzie raczej.

    > to lepiej już uchylne
    > (z resztą też zalagowane, ale jest - tzn dobrze żeby było ;)
    > Czemu dla uchylnego ma być poświęcona soliność? Wręcz przeciwnie, ekran
    > nieużywany może być zamknięty monitorkiem do wnętrza, co powoduje że
    > jest lepiej zabezpieczony np przed porysowaniem czy zniszczeniem przy
    > upadku.

    Nie przekonasz mnie - takie body nie jest solidniejsze i wytrzymalsze z
    całą pewnością. Dziś przy wbudowanym LV zrobić coś na kablu to nie jest
    problemem. I dla mnie byłoby to o rząd wielkości wygodniejsze i lepsze.
    Pewna namiastka to ZV. Gdyby zrobili je dziś, z dobrym ekranem to bym
    się skusił. Nad tamtym się wahałem mocno, ale w końcu zrezygnowałem :/

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \