  • Data: 2009-04-05 11:24:47
    Temat: Re: nowy koń (kucyk?) w stajni Canona EOS 500D
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.) szukaj wiadomości tego autora

    Witaj !

    >Poczytaj sobie jak jest zrobiona matryca i co do czego porównujesz.
    >Innymi s?owy - spróbuj te "2Mpix" sfotografowa? aparatem 12Mpix, tak
    >?eby by?o wida? ka?dy, nawet trójkolorowy piksel, to szybko si?
    >przekonasz, ?e NIE JESTE? W STANIE.

    Zorientuj sie w internecie jak jest tworzony obraz
    na matrycy aparatu i co to jest luminancja a co chrominancja.

    Pozniej policz sobie na ilu pixelach zapisuje sie jedno a na
    ile drugie i przemysl sobie czy
    z 2 Mpix FULL-HD mozna odzyskac utracone informacje w luminancji.

    Podpowiem Ci...

    Obraz FULL-HD ma okolo 2 Mpix.
    Na kazdy 1 punkt masz 3 skladowe.
    Wychodzi to... 6 Mpix.

    Czyli mozna potraktowac ze masz wszystkiego max. 6 Mpix w stosunku
    do aparatu 12 Mpix.
    (masz duza roznice w informacjach pod wzgledem luminancji
    do aparatu z matryca 12 Mpix - brakuje Ci az 1/2 informacji )

    Teraz te 6 Mpix przeskalowujesz do 12 Mpix i masz gorsza
    jakosc niz ten sam kadr wprost z aparatu 12 Mpix.

    Proste to jest bo... brakuje Ci
    przy przeskalowanych 12 Mpix z FULL-HD 6 Mpix luminancji.

    I wlasnie tutaj Twoje wnioski leza... o lepszej jakosci
    obrazu FULL-HD do aparatu z 12 Mpix matryca.

    Wnioski sa takie, ze bedziesz mial zawsze... gorsza jakosc obrazu
    z FULL-HD do obrazu z 12 Mpix aparatu.

    >Jeden z moich monitorów jest popsuty co objawia si? w tym, ?e co druga
    >linia jest ja?niejsza w pewnym obszarze. Serwis zdalnie za?yczy? sobie
    >zdj?cie tego efektu (!), koniecznie ca?y ekran (!!!).
    >Niestety aparatem 12Mpix nie ma mo?liwo?ci sfotografowania tego efektu
    >(si?gaj?cego wielko?ci? jednej linii).

    A jakim szklem dysponujesz ? I co masz za aparat ?
    Jak robiles te zdjecia monitora ?
    Jakie warunki ekspozycji ? Statyw ? Recznie ?
    Jakim softem odczytujesz RAW i w jaki sporob ?
    Czy umiesz z RAW-a wyciagac subdetale ?

    Jak widzisz pytan jest wiele... Trudno wyciagac jednoznaczne wnioski.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.