    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: naprawa pompy wtryskowej
    Date: Fri, 21 Mar 2014 21:26:06 +0100

    wiadomości news:XnsA2F5E4D395FB8budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

    > To dlaczego nie zamarza?

    Bo jest odparafinowany.
    ON nigdy nie zamarza. Wytracają się tylko parafiny.
    To zmętnienie ON na mrozie to zawiesina parafin.
    To zawartość parafin odróżnia ON zimowy od letniego.

    Paliwo wysokoprężne nie może być pozbawione całkowicie
    parafin bo wpływają one korzystnie na liczbę cetanową.
    Problemem jest jednak temperatura krzepnięcia parafin
    która jest do osiągnięcia zimą.
    Skutkuje to zapychaniem filtra paliwa.
    Jak ktoś ma podgrzewany filtr paliwa i resztę instalacji
    wysokociśnieniowej
    to może jeździć na każdym ON.
    g.