  • Data: 2011-07-26 21:00:47
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Nie wiem skąd się bierze taka agresywna młodzież na naszej grupie,
    > więc zadam tylko trzy pytania:
    > 1) Słyszał kolega o denominacji?
    > 2) Czy kolega uważa, że problem zakupu jakielkolwiek pralki wiązał
    > się za pierwszej komuny z jej ceną w sklepie?

    Zamiast się na młodzież oburzać, młodzież trzeba uświadomić. Pierwsze
    pralki, jakie się za komuny (o dowolnym numerze) pojawiły w sklepach,
    kosztowały 10 tysięcy i kilkaset złotych. Trzeba było po taką czasem
    trochę odstać, zapisać się na listę albo trafić w gieesie na biednej
    wsi. Ludzie zarabiali wtedy po kilka tysięcy, ale raczej mniej niż
    pięć, lub coś koło tego. Pierwsza pralka, co się u nas w domu zjawiła,
    fabrykowana w Jugosławii, kosztowała około 15 tysięcy. Ale można ją
    było dostać od ręki -- i właśnie dlatego się zjawiła. Ale żeby można
    było kiedyś kupić pralkę za odpowiednik dzisiejszych ośmiu stów, to
    nigdy tak nie było. Nawet Franię. I nic do tego nie ma denominacja.

    Jarek

    --
    Koniom owsa, a żołnierzom wytłumaczyć.