  • Data: 2014-10-11 15:23:11
    Temat: Re: licznik energii elektrycznej mechaniczny vs elektroniczny
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-10 17:46, J.F. pisze:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    > Hello J.F.,

    > Dlaczego mialby sobie nie poradzic ?
    > Czytam, czytam, i nic o DC nie pisza, ale raczej transmituje.
    >
    > Ale mysle ze nie tym mowimy, tylko np o CS5463
    > http://www.cirrus.com/en/products/cs5463.html
    >
    > Praktycznie caly licznik i sugestia bezposredniego podlaczenia.
    >
    > Czy np MSP430F6736, MSP430AFE2x3
    > http://www.ti.com/lit/pdf/slat132
    >
    > www.ti.com/lit/pdf/slyt428
    >
    > Tu ciekawe - maja dwa wejscia pradowe. Jedno do bocznika, drugie do
    > trafa. I nie pisza czemu tak ... naprawde ciekawe :-)

    "To elementarne drogi Watsonie" ;-)
    Zauważ tylko, że jeden kanał pomiaru prądu jest na przewodzie L, a drugi
    na przewodzie N. Wyobraź sobie układ z dwoma bocznikami... wszystko
    pięknie, tylko teraz musisz te napięcia doprowadzić do jakiegoś układu
    pomiarowego... (dla tych co jeszcze nie załapali hint: różnica
    potencjałów między L, a N).
    Przekładnik ma m.in. tą zaletę, że daje izolację galwaniczną.
    Oczywiście wykonuje się układy z dwoma (wieloma) bocznikami, a izolację
    galwaniczną można wykonać w inny sposób...

    Osobny pomiar w torze L i N ma na celu wykrywanie różnych
    nieprawidłowości...

    pzdr
    mk