  • 71. Data: 2011-08-11 11:49:35
    Temat: Re: kulisy robienia zdjęć żarcia (od pro)
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-11 08:13, Pan Peresada wrote:
    > Pewnie ze nie ma. Jest zywnosc GMO, ale to trzeba skrot myslowy zrozumiec.

    Nie wszystkie błędy i manipulacje da się obronić "skrótami myślowymi".
    Powiesz coś takiego 100 osobom i któraś Ci uwierzy, że człowiek w
    fartuchu dosypuje do jej pomidorów proszek z torebki z narysowanym
    oznakowaniem radioaktywności i napisem "dodatek GMO". Dobry materiał na
    żart rysunkowy, ale poza tym...

    > A rozrozniasz moze od nie musi?
    > I co chcesz udowodnic, ze kielbasy sa zdrowe, bo maja chemie?

    Przez pierwszy dzień po produkcji są na pewno mniej naturalne, bo mają
    chemię. Nie wiem czy chemia w kiełbasach jest w ogóle szkodliwa.
    Ale wiem coś innego. Wiem że pod koniec terminu ważności kiełasy z
    konserwantami, taka "naturalna" i tak samo przechowywana wyprodukuje już
    sobie dużo własnej "chemii", więc być może zabije Cię od razu. Ja wolę
    zabijać się powoli konserwantami.

    Poza tym dla Ciebie pewnie taki np. benzoesan sodu, to już zła "chemia",
    a sól kuchenna to szczyt naturalności. No to Cię zmartwię. Wiele
    konserwantów weszło do użycia właśnie żeby zastąpić sól "naturalną".
    Zmniejszenie spożycia soli kuchennej to jeden z czynników, które
    przedłużył średnią życia w XX wieku :)

    > To idz najedz sie cjanku, to tylko chemia przeciez

    Zawsze mam problem z takimi wypowiedziami. Wiesz, że "chemia" to nauka
    zajmująca się związkami? Tzn. wszystko jest chemią... No nie wiem jak to
    inaczej ubrać w słowa, żeby Cię nie obrazić...

    pozdrawiam,
    PK

  • 72. Data: 2011-08-11 12:05:05
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-08-11 11:38, Pan Peresada wrote:
    > Jesli nie rusza Cie informacja,ze na drugie miejsce po naczyniowcach wysuwaja sie
    gastrolodzy,
    > jesli chodzi o ilosc pacjentow, a prognozowana przyczyna smierci w co 3 przypadku
    > za niecale 20 lat to nowotwor to coz, nie mam nic Ci wiecej do powiedzenia.
    > Smacznego (bo dla wiekszosci ludzi dzis to smak jest wyznacznikiem jakosci
    produktu).

    Bardzo mnie wzruszyła Twoja historia. Albo nie. Właściwie jest mi
    zupełnie obojętna.

    Tak naprawdę współczuję Ci tylko tego, ze po kilku postach już
    wskoczyłeś na argument "jestem ofiarą i wszyscy macie mi współczuć".

    Ludzie chorują i umierają, bo na coś muszą. Możesz walczyć ze statystyką
    i eliminować kolejne pozycje. Najpierw choroby wieńcowe, potem
    nowotwory. No ale w końcu dojdziesz do pozycji "wypadki komunikacyjne",
    "wypadki w domu i pożary" oraz "utonięcia". I co wtedy? Przestaniesz się
    myć, gotować albo wychodzić z domu? Bo jeśli nie, to statystycznie
    skazujesz się na śmierć w eksplozji gazu albo podczas kąpieli z
    suszarką. I nikt Ci nie broni - masz do tego pełne prawo.

    Ale nie obrażaj ludzi tylko dlatego, że wolą normalnie żyć bez
    dodatkowych stresów i umrzeć w szpitalu.

    pozdrawiam,
    PK

  • 73. Data: 2011-08-11 13:33:29
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Kosu <6...@e...pl> napisał(a):

> [...]

    >zajmująca się związkami? Tzn. wszystko jest chemią... No nie wiem jak to
    >inaczej ubrać w słowa, żeby Cię nie obrazić...

    Podsumuje Twoje 2 posty tak: moja historia miala pokazac, ze temat zywnosci
    to moje drugie zycie i zeby sie wyleczyc z raka bez pomocy lekarzy stosujac
    odpowiednie
    odzywianie nie wystarczy ogolna wiedza dotyczaca zagadnienia odzywiania
    - i to wlasnie moj post sugerowal, ze nie rozmawiasz z kims, ktos ma jednak nieco
    wieksze
    zakres wiedzy niz sol naturalna i benzoesan sodu, ale Ty uparcie sprawadzasz rozmowe
    do parteru
    (do swojego pozoimu wiedzy?)
    No i oczywiscie Ty jako kolejny wyjechales
    z jakims wspolczuciem zupenie nie rozumiejac sedna - bo gdybys znal temat wyleczenia
    z tak ciezkiej
    choryby przewleklej jaka jest nowotwor, ze zrozumieniem, ze nie da sie go wyleczyc
    ot tak bez dokladnej analizy tematyki odzywiania i jego wplywu na zdrowie i leczenie,
    to bys nie
    wyskoczyl z tekstem, ze dla mnie szczyt naturalnosci to sol kuchenna.

    Tak naprawde jak widze malo wiesz (chcoiaz Ci sie wydaje, ze wiesz duzo i w takiej
    tez roli od razu sie stawiasz w rozmowie). Przyklady, ktorych uzywasz sa infantylne
    albo wrecz nieprawdziwe i niemajace zadnego zwiazku ani rzeczywistoscia
    ani z prawidlowym odzywianiem. Oczywiscie mozesz jesc co chcesz, bo nic
    mi do tego, ale nie wypisuj glupot bo jeszcze ktos uwierzy.

  • 74. Data: 2011-08-11 19:46:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-08 08:30:58 +0000, Kosu <6...@e...pl> said:

> [...]
    > małorolne, linia telefoniczna od 10 lat). Znaczna część kobiet po 40stce
    > ma problem z nadwagą. A starsze kobiety? Np. 60-80 lat? Prawie nie ma
    > chudych, a większość jakoś wyglądających to przyjezdne z miasta.
    >
    > To samo z facetami. Nie są otyli, bo wciąż dużo pracują w polu, ale
    > każdy ma spory brzuch. Gdyby pracowali tyle samo, ale żywili się
    > "miejsko" to każdy wyglądałby jak kulturysta. Wystarczy spojrzeć na
    > pierwszej lepszej budowie w Warszawie - jak wyglądają 25-letni kolesie
    > noszący worki z cementem. A pewnie żywią się właśnie w fastfoodach.

    Żyj dalej w swoim matrixie.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2011-08-11 19:47:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-08 15:16:18 +0000, Mikolaj Machowski <m...@w...pl> said:

    > Sprawdź przy okazji średnią oczekiwaną długość życia 30 lat temu
    > i teraz.

    A co to niby za wskaźnik? Wskaźnik podtrzymywania inwalidów przy życiu?

  • 76. Data: 2011-08-11 22:26:28
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Powiedz mi tylko, dlaczego w czasach niezdrowego żarcia z polskiej wsi,
    > czyli tak ze 30 lat temu problem otyłości nie istniał.

    Bo wtedy po jedzeniu szli do roboty w polu a teraz "idą" na
    www.farmaonline.pl ?

    EMPI

  • 77. Data: 2011-09-03 13:22:50
    Temat: Re: kulisy robienia zdjea ?arcia (od pro)
    Od: "kawi" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kosu" <6...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko ten "wymysł" kiedyś był nielegalny i wtedy "truciciele" musieli się
    > ukrywać i liczyć się z konsekwencjami w razie zdemaskowania procederu.

    Szanowny kolega mocno się myli co do tego ukrywania.
    Norma była, bodajże 30% należało dodać mączki kostnej powstałej po
    wygotowaniu wszystkich odpadów kostnych., do wędlin gorszego gatunku
    czytaj -zwyczajna. Do gatuków lepszych znacznie mniej.
    To _oficjalnie_
    Pracownicy zakładów też wtedy kradli, więc.....więcej mączki, wody, soli i
    waga się
    zgadzała a nadwyżka szła za płot.
    Choć prawdą jest, że o chemii stosowanej obecnie nikt nie slyszał.

    >Teraz natomiast podtruwanie nas przez produkcję niezdrowej żywności
    >zostało zalegalizowane i każdy może sobie oficjalnie to robić aby tylko nie
    >przekroczyć dopuszczonych norm podtruwania:-).

    Bo kiedyś były normy państwowe, teraz zakładowe i pan technolog może
    ustalić,
    że do kiełbasy X należy dodać 45% mączki sojwej, 35% mięsa trochę innych
    dodatków
    i ludzie to kupią w makecie po 7zł i zjedzą ze samkiem ciesząc się, że
    kupili tanią
    wędlinę.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Krzysztof Wiktor

    Tłum o niczym nie decyduje sam, tłum wybiera władzę,
    która najbardziej umie zamieszać ludziom w głowach

  • 78. Data: 2011-09-03 14:04:31
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-08-07 23:35, Kosu wrote:
    > Można dość długo gderać, że kebab to, kebab tamto. Można też dowiedzieć
    > się co w tym kebabie jest (pieczywo, trochę warzyw, ~grillowane mięso,
    > proste sosy - bez konserwantów, słodzików i tego typu cudów). No i wtedy
    > możesz stwierdzić, że to w sumie nie jest złe jedzenie albo przejść na
    > spisek o mięsie z psów i trzymać się jej do śmierci...

    już Ci mówię - pszenna dmuchaba buła (białe pieczywo w ilości pół
    chleba), warzywa ok, ale co z tego jak polane sosem, w składzie którego
    90% to tłuszcze nasycone, zapychające żyły, prowadzące do miażdzycy i
    chorób serca. Poza tym nie ma gotowych sosów bez konserwantów (w
    wiadrach, czy dozownikach dla gastronomii), może jedna knajpa na 20 robi
    własnoręcznie sos - ale to też może być np. w proszku dodawany do
    mieszaniny oleju, majonezu i czosnku. Co do mięsa to się nie wypowiem -
    kwestia gustu, ale w większości to ochłapy, których smak i tak zabija
    powyższy sos.

    > Znam ludzi, którzy nawet do najbardziej wykwintnej i chwalonej
    > restauracji nie pójdą, bo na pewno kelner napluł albo kucharz podniósł
    > kotleta z ziemi. No po prostu nie umiem pomóc :(

    miałem kumpele w takim barze z kebabami (cała sieć jest nie wymienię).
    Podnoszenie kotletów z ziemi i ogólne "cuda" to norma.

    Jak chcesz zdrowo to sobie zrób w domu - własny sos czosnkowy na
    jogurcie naturalnym, bułka razowa (ciekawe czy takie są) i mięso, które
    chociaż wiesz jak wyglądało przed upieczeniem i warzywka typu pomidorki,
    ogórki, sałata.

    I nie pisz głupot , że to zdrowe jedzenie :)

  • 79. Data: 2011-09-03 14:50:00
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-09-03 16:04, Olo pisze:

> [...]
    > ogórki, sałata.
    >
    > I nie pisz głupot , że to zdrowe jedzenie :)

    Przynajmniej umrzesz zdrowy, ale też nie wiadomo kiedy.
    Stres i strach przed jedzeniem i normalnym życiem Cię wykończy.
    Trzeba jeść, pić, palić i balować, życie musi pofolgować :-)

  • 80. Data: 2011-09-03 15:23:47
    Od: Olo <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2011-09-03 16:50, Dawid wrote:

    > Przynajmniej umrzesz zdrowy, ale też nie wiadomo kiedy.
    > Stres i strach przed jedzeniem i normalnym życiem Cię wykończy.
    > Trzeba jeść, pić, palić i balować, życie musi pofolgować :-)

    ja się tam nie stresuję, zdrowe żarcie wcale nie musi być "niedobre",
    wręcz przeciwnie. A co do życia, może masz trochę racji, ale im będziesz
    starszy, będziesz miał dzieci, potem wnuki, większość Twoich
    znajomych-balowiczów będzie wąchać korzonki, to będziesz chciał żyć jak
    najdłużej, a wtedy zajadanie takich kebabów, palenie i balowanie wyjdzie
    z efektem :)