    Date: Thu, 11 Aug 2011 13:49:35 +0200
    From: Kosu <6...@e...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kulisy robienia zdjęć żarcia (od pro)
    <j1o1cm$auf$1@inews.gazeta.pl> <j1o2v0$qde$1@node2.news.atman.pl>
    <j1o8ak$lkt$1@mx1.internetia.pl> <j1oogf$t10$1@news.onet.pl>
    <4e3ffd42$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@4...com>
    <4e429b78$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@4...com>

    On 2011-08-11 08:13, Pan Peresada wrote:
    > Pewnie ze nie ma. Jest zywnosc GMO, ale to trzeba skrot myslowy zrozumiec.

    Nie wszystkie błędy i manipulacje da się obronić "skrótami myślowymi".
    Powiesz coś takiego 100 osobom i któraś Ci uwierzy, że człowiek w
    fartuchu dosypuje do jej pomidorów proszek z torebki z narysowanym
    oznakowaniem radioaktywności i napisem "dodatek GMO". Dobry materiał na
    żart rysunkowy, ale poza tym...

    > A rozrozniasz moze od nie musi?
    > I co chcesz udowodnic, ze kielbasy sa zdrowe, bo maja chemie?

    Przez pierwszy dzień po produkcji są na pewno mniej naturalne, bo mają
    chemię. Nie wiem czy chemia w kiełbasach jest w ogóle szkodliwa.
    Ale wiem coś innego. Wiem że pod koniec terminu ważności kiełasy z
    konserwantami, taka "naturalna" i tak samo przechowywana wyprodukuje już
    sobie dużo własnej "chemii", więc być może zabije Cię od razu. Ja wolę
    zabijać się powoli konserwantami.

    Poza tym dla Ciebie pewnie taki np. benzoesan sodu, to już zła "chemia",
    a sól kuchenna to szczyt naturalności. No to Cię zmartwię. Wiele
    konserwantów weszło do użycia właśnie żeby zastąpić sól "naturalną".
    Zmniejszenie spożycia soli kuchennej to jeden z czynników, które
    przedłużył średnią życia w XX wieku :)

    > To idz najedz sie cjanku, to tylko chemia przeciez

    Zawsze mam problem z takimi wypowiedziami. Wiesz, że "chemia" to nauka
    zajmująca się związkami? Tzn. wszystko jest chemią... No nie wiem jak to
    inaczej ubrać w słowa, żeby Cię nie obrazić...

    pozdrawiam,
    PK