    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kto ma pierwszeństwo na rondzie
    From: PiteR <e...@f...pl>
    <nnlmh7$9qi$2@node1.news.atman.pl> <nnltm1$f1l$1@usenet.news.interia.pl>
    <X...@l...net>
    <nnn77b$33b$1@usenet.news.interia.pl>
    Date: Mon, 01 Aug 2016 12:34:17 +0200

    na ** p.m.s ** mk4 pisze tak:

    > No tylko co wlasciwie decyduje? Moment wjazdu? I dlaczego to ja
    > niby mialem mu ustapic skoro wjezdzalismy jednoczesnie? Moze to on
    > mi powinien ustapic bo tez mial taki obowiazek? W koncu to nie
    > bylo tak, ze on byl na rondzie a ja wymusilem. Obaj bylismy poza
    > rondem a pozniej jedoczesnie sie nia nim znalezlismy, a to, ze z
    > geometrii oraz roznicy predkosci wynika, ze on tlucze moj tylny
    > bok to co ma wynikac? Moja wina?

    No z tego co naświetlił Cavallino nic nie decyduje i nie ma "momentów
    wjazdu". Dresik w czarnym Audi leci do mamusi na obiad codziennie tą
    samą trasą. Tylko zerka w lewo. Jeśli nic nie nadjeżdza to tnie dalej.
    Reszta ronda w tym momencie jakby znika i jest on na drodze z
    pierwszeństwem i my na odgałęzieniu na drodze podporzadkowanej.

    Jeśli uderzymy go w prawy bok to wiadomo. Jeśli on nas w lewe drzwi lub
    lewy tylny narożnik to tez waidomo kto szkodowy. Tylko w sytuacji gdy
    on nas uderzy płasko to widzę dwie możliwości on nie zachował odstępu.
    (słaby argument choc nie nierealny) My zajechaliśmy mu drogę tak jak np
    wyskakując spod centrum handlowego na obwodnicę Gdańska gdzie auta leca
    po 140km/h. Istotna zmiana prędkości.

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.