  • Data: 2009-07-03 13:15:48
    Temat: Re: klasyczny dylemat ,czyli co kupic
    Od: Olek <o...@u...eu> szukaj wiadomości tego autora

    XX YY wrote:

    > Jakosc obrazu zalezy w takim samym stopniu od jakosci matrycy jak i
    > obiektywu.

    bzdura, konkrety

    > Poglad ze body jest bez wiekszego znaczenia jest sluszny w fotografii
    > analogowej , gdzie o jakosci zdjecia decyduje jakosc emulsji /
    > obrobka i jakosc optyki.
    >
    > w fotografii cyfrowej o jakosc zdjecia decyduje jakosc odwzorowania
    > przez matryce i optyka.

    no właśnie - optyka - czyli obiektyw :) nie dorabiaj sobie ideologi co
    odpowiada w fotografii analogowej fotografii cyfrowej...

    > a ze matryca znajduje sie w body tak wiec i body ma znaczenie.

    dalej podtrzymuję to , że zrobię 450D i dobrym szkłem o wiele lepsze
    foty niż 50D z kitem...

    > sproboj - porownaj a sam sie przekonasz.
    > jesli tego nie zrobisz bedziesz w bledzie - do czego masz prawo.

    porównywałem i wiem co piszę... Ty lubisz widzę sobie popisać :)

    > prosty przyklad za pomoca dobrego skad innad body c20d uzyskuje sie
    > rozdzielczosci czedu 45 l/mm. za pomoca np c50d z tym samym obiektywem
    > dostaniesz rozdzielczosci rzedu 120 l/mm

    skąd wziąłeś te dane - konkrety...

    > aby uzyskac 3 krotny przyrost rozdzielczosci przez zmiane obiektywu
    > musialbys wlozyc dziesiatki tysiecy zlotych , o ile wogole cos takiego
    > byloby mozliwe.

    przyrost jakiej rozdzielczości?

    > Przed matrycy zabudowany jest filtr AA ( dolnoprzepustowy ) , ktorego
    > zadaniem jest zaburzenie rozdzielczosci obrazu z obiektywu. Gestosc
    > tego filtra jest dobierana do matrycy. Jesli matrycy osiagnie
    > dwukrotna rozdzielczosc obiektywu nie bedzie on potrzebny. Pakowanie
    > sie w drogie rozdzielcze obiektywy nie ma sensu , gdyz filtr AA to
    > niweczy.

    zawsze myślałem, że filtr AA służy czemu innemu, ale widzę nowa teoria :)