eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak w silniku wykrywany jest zapłon? › Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Date: Mon, 14 Aug 2017 12:40:42 +0200
    Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
    Lines: 89
    Message-ID: <omrun7$77l$1@node1.news.atman.pl>
    References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omj9g8$anf$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omkuhp$b5k$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <598ed59f$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <omntp6$9gb$1@node1.news.atman.pl>
    <598ff774$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <omp5i2$fu6$1@node1.news.atman.pl>
    <59916b31$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-214-7.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1502707239 7413 89.77.214.7 (14 Aug 2017 10:40:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Aug 2017 10:40:39 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
    X-Antivirus: Avast (VPS 170814-0, 2017-08-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722037
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:59916b31$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
    >>Zgadza się. Konstrukcja Syreny jest bardzo dobra,
    >
    > Zaplony, bo reszta to taka sobie.
    > Te przeguby, ktore latwo bylo ukrecic, silnik o malej zywotnosci

    Jak niedohartowane, przez 10 lat dwa razy urywka, silnik pewnie kluczem
    płaskim w warsztacie Pana Henia pasowany, raz się zatarł, z przegrzania, bo
    puściło mocowanie prądnicy i koło pasowe silnika zaczęło się ślizgać, nie
    napędzało paska, wody nie pompowało, zagotowała i wygotowała się... i ponad
    200 km holowania do domu, a jeszcze czopy, lubiły się urywać (też dwa razy
    zaliczone). Jestem wielce ciekaw, na ile taki urwany, odpowiadał w momencie
    zdarzenia specyfikacji fabrycznej?

    > (skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.

    Skutek... Raczej hamowania nim. Dwusuwy nienawidzą tego szczerze i
    dogłębnie. Wolne koło załatwiało sprawę.
    Na zawieszenie nawet zbytnio nie narzekałem, ważne, aby nie nawalało i
    trzymało auto na drodze. Ale wystarczyło, że ktoś w fabryce nie dospawał
    wahacza... Na szczęście więcej zniszczeń nie odnotowano. Ale holowanko do
    stacji przy Wolskiej musiało być...

    Cóż powiedzieć, skoro części zamnienne były chu... no wiecie, jakie... I o
    nie się wszystko rozbijało.
    Niestety, czasy trakie, że na lepsze trudno było liczyć.
    Perły przed wieprze, że jakby to posprawdzać, to odrzutów było by conajmniej
    80%, jeśli nie więcej.
    Centrala telefoniczna Strowger - znów... technik, któremu zapodawałem z rana
    nieczynne organy, skarżył się, niemal się rozkleił, bo serdecznie miał tego
    dość... Zapadki, mają być hartowane, co to, to każdy wie. A w palcach się
    gięły. Takie części zamienne. Widziałem na własne oczy szczotki stykowe,
    które po 2 tygodniach zostały zdarte niemal do zera. Widziałem też
    angielskie (były zresztą wymiarowo zamienne, pasowały do pól stykowych), po
    18 latach niemal bez śladu zdarcia. Angielskie wężyki prędzej się urwały,
    niż przerwały. W polskich przerwa była niemal na porządku dziennym. Jak
    widzisz, bardzo często to olewactwo i bylejakość, a nie sama technologia
    były do dupy. Np. zaletą hamulców bębnowych, z natury mniej efektywnych,
    choć sprawne potrafiły zatrzymać auto w miejscu, jest np. to, że nie
    potrzebują wspomagania. Kto regularnie wymieniał okładziny, zanim się zedrą?

    > Tato chwalil - "syrena zawsze do celu dojechala". Ale polezec pod nia w
    > trasie trzeba bylo.

    Mnie się trafiła konkretna. Albo parę minut grzebania, jeśli już, albo w
    ogóle auto nieczynne i warsztat.
    "W terenie" zwykle coś niezbyt wielkiego. Oczywiście, psuła się. Ale chyba
    wszystko się psuło, zachodnie też. Czytywałem też pisma moto w.owczas
    wydawane i to, co tam ludzie w listach do redakcji pisali utwierdzało mnie w
    przekonaniu, że z moimi problemami z autem, to chyba się wczepku urodziłem.
    Telewizor też, bo chu^ałowa technologia produkcji płytek drukowanych
    powodowała, że stawały się skrajnie łatwopalne, do tego aluminiowy nawój
    transformatora sieciowego, to aż proszenie się o kłopoty, gdy fabryka źle
    zalutuje taki przewód na zacisku, a w przypadku alu, to nie jest błaha
    sprawa, przecież to wiecie.
    Jeszcze kurz w środku, widywałem wnętrza, kurzu tyle, że chatę szło
    ocieplić. A kurz, też potrafił się zajarać. I nieszczęście gotowe. Ręka do
    góry, kto regularnie odkurzał telewizor w środku?

    >>> Trzy cewki, trzy przerywacze, trzy kondensatory - a dwa wystarcza do
    >>> jazdy :-)
    >
    >>Byle to było wyregulowane, to Skarpeta pruła przez szosę, aż miło :))
    >>No, na 2 garach "trochę" mniej miło, ale też jechała, 80 bez problemu,
    >>dopiero wyżej robiło się średnio.
    >
    > W/w dacia na 3 cylindrach miala problem - na 3-cim biegu rozpedzala sie do
    > ~70, a na 4-tym trzymala dopiero powyzej 80 km/h.
    > Jak bylo lekko z gorki, to moglem wrzucic 4-ke i pojechac w miare szybko
    > ... do pierwszego zawalidrogi :-)

    Któremu się pasy pomyliły i pewnie lewym śmigał z zawrotną prędkością 40
    km/h...
    A bo to raz? Może też mu nalali chrzczone paliwo, albo zamontowali w
    warsztacie chu^Hałowy zamiennik i turlał się, jak mucha w dziegciu?
    Inna sprawa, że niezależnie, idiotów nie brakowało. I niestety, nadal jakoś
    brakować nie chce... Na YT filmów do urzygu... Z całego świata.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
    i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
    (C) Zygmunt Freud.

    PS. Nie miałem i nie mam prawka, zdrowie nie pozwala. Ale dużo byłem jako
    pasażer i ten, co naprawia możliwe do naprawienia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: