-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "HF5BS" <h...@...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
Date: Mon, 14 Aug 2017 12:40:42 +0200
Organization: Stowarzyszenie Przeżuwaczy Szmat
Lines: 89
Message-ID: <omrun7$77l$1@node1.news.atman.pl>
References: <omi4om$29i$1@node2.news.atman.pl> <omi7pe$idt$1@mx1.internetia.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<omj9g8$anf$1@dont-email.me>
<a...@n...neostrada.pl>
<omkuhp$b5k$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<598ed59f$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<omntp6$9gb$1@node1.news.atman.pl>
<598ff774$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
<omp5i2$fu6$1@node1.news.atman.pl>
<59916b31$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: "HF5BS" <h...@...pl>
NNTP-Posting-Host: 89-77-214-7.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1502707239 7413 89.77.214.7 (14 Aug 2017 10:40:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 14 Aug 2017 10:40:39 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.7294
X-Antivirus: Avast (VPS 170814-0, 2017-08-14), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:722037
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:59916b31$0$5142$65785112@news.neostrada.pl...
>>Zgadza się. Konstrukcja Syreny jest bardzo dobra,
>
> Zaplony, bo reszta to taka sobie.
> Te przeguby, ktore latwo bylo ukrecic, silnik o malej zywotnosci
Jak niedohartowane, przez 10 lat dwa razy urywka, silnik pewnie kluczem
płaskim w warsztacie Pana Henia pasowany, raz się zatarł, z przegrzania, bo
puściło mocowanie prądnicy i koło pasowe silnika zaczęło się ślizgać, nie
napędzało paska, wody nie pompowało, zagotowała i wygotowała się... i ponad
200 km holowania do domu, a jeszcze czopy, lubiły się urywać (też dwa razy
zaliczone). Jestem wielce ciekaw, na ile taki urwany, odpowiadał w momencie
zdarzenia specyfikacji fabrycznej?
> (skutek dwusuwu), zawieszenie dosc toporne.
Skutek... Raczej hamowania nim. Dwusuwy nienawidzą tego szczerze i
dogłębnie. Wolne koło załatwiało sprawę.
Na zawieszenie nawet zbytnio nie narzekałem, ważne, aby nie nawalało i
trzymało auto na drodze. Ale wystarczyło, że ktoś w fabryce nie dospawał
wahacza... Na szczęście więcej zniszczeń nie odnotowano. Ale holowanko do
stacji przy Wolskiej musiało być...
Cóż powiedzieć, skoro części zamnienne były chu... no wiecie, jakie... I o
nie się wszystko rozbijało.
Niestety, czasy trakie, że na lepsze trudno było liczyć.
Perły przed wieprze, że jakby to posprawdzać, to odrzutów było by conajmniej
80%, jeśli nie więcej.
Centrala telefoniczna Strowger - znów... technik, któremu zapodawałem z rana
nieczynne organy, skarżył się, niemal się rozkleił, bo serdecznie miał tego
dość... Zapadki, mają być hartowane, co to, to każdy wie. A w palcach się
gięły. Takie części zamienne. Widziałem na własne oczy szczotki stykowe,
które po 2 tygodniach zostały zdarte niemal do zera. Widziałem też
angielskie (były zresztą wymiarowo zamienne, pasowały do pól stykowych), po
18 latach niemal bez śladu zdarcia. Angielskie wężyki prędzej się urwały,
niż przerwały. W polskich przerwa była niemal na porządku dziennym. Jak
widzisz, bardzo często to olewactwo i bylejakość, a nie sama technologia
były do dupy. Np. zaletą hamulców bębnowych, z natury mniej efektywnych,
choć sprawne potrafiły zatrzymać auto w miejscu, jest np. to, że nie
potrzebują wspomagania. Kto regularnie wymieniał okładziny, zanim się zedrą?
> Tato chwalil - "syrena zawsze do celu dojechala". Ale polezec pod nia w
> trasie trzeba bylo.
Mnie się trafiła konkretna. Albo parę minut grzebania, jeśli już, albo w
ogóle auto nieczynne i warsztat.
"W terenie" zwykle coś niezbyt wielkiego. Oczywiście, psuła się. Ale chyba
wszystko się psuło, zachodnie też. Czytywałem też pisma moto w.owczas
wydawane i to, co tam ludzie w listach do redakcji pisali utwierdzało mnie w
przekonaniu, że z moimi problemami z autem, to chyba się wczepku urodziłem.
Telewizor też, bo chu^ałowa technologia produkcji płytek drukowanych
powodowała, że stawały się skrajnie łatwopalne, do tego aluminiowy nawój
transformatora sieciowego, to aż proszenie się o kłopoty, gdy fabryka źle
zalutuje taki przewód na zacisku, a w przypadku alu, to nie jest błaha
sprawa, przecież to wiecie.
Jeszcze kurz w środku, widywałem wnętrza, kurzu tyle, że chatę szło
ocieplić. A kurz, też potrafił się zajarać. I nieszczęście gotowe. Ręka do
góry, kto regularnie odkurzał telewizor w środku?
>>> Trzy cewki, trzy przerywacze, trzy kondensatory - a dwa wystarcza do
>>> jazdy :-)
>
>>Byle to było wyregulowane, to Skarpeta pruła przez szosę, aż miło :))
>>No, na 2 garach "trochę" mniej miło, ale też jechała, 80 bez problemu,
>>dopiero wyżej robiło się średnio.
>
> W/w dacia na 3 cylindrach miala problem - na 3-cim biegu rozpedzala sie do
> ~70, a na 4-tym trzymala dopiero powyzej 80 km/h.
> Jak bylo lekko z gorki, to moglem wrzucic 4-ke i pojechac w miare szybko
> ... do pierwszego zawalidrogi :-)
Któremu się pasy pomyliły i pewnie lewym śmigał z zawrotną prędkością 40
km/h...
A bo to raz? Może też mu nalali chrzczone paliwo, albo zamontowali w
warsztacie chu^Hałowy zamiennik i turlał się, jak mucha w dziegciu?
Inna sprawa, że niezależnie, idiotów nie brakowało. I niestety, nadal jakoś
brakować nie chce... Na YT filmów do urzygu... Z całego świata.
--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
w odróżnieniu od ludzi, którzy niezdolni są do czystej miłości
i zawsze muszą mieszać miłość z nienawiścią.
(C) Zygmunt Freud.
PS. Nie miałem i nie mam prawka, zdrowie nie pozwala. Ale dużo byłem jako
pasażer i ten, co naprawia możliwe do naprawienia.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.17 13:19 w systemie siła 'POPIS/EU
- 14.08.17 13:22 w systemie siła 'POPIS/EU
- 14.08.17 14:28 J.F.
- 14.08.17 16:34 HF5BS
- 14.08.17 17:07 Zenek Kapelinder
- 14.08.17 18:32 w systemie siła 'POPIS/EU
- 14.08.17 22:26 Zenek Kapelinder
- 15.08.17 00:08 HF5BS
- 15.08.17 16:01 Marek
- 15.08.17 16:05 Marek
- 15.08.17 20:21 HF5BS
- 15.08.17 20:23 HF5BS
- 15.08.17 21:00 wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU
- 15.08.17 21:48 Zenek Kapelinder
- 16.08.17 17:13 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
- Re: Kamera monitoringu z kartą SIM
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem