  • Data: 2017-08-15 00:08:17
    Temat: Re: jak w silniku wykrywany jest zapłon?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5991978a$0$642$65785112@news.neostrada.pl...

    > konstrukcja z poprzedniej epoki.

    To znaczy, że można niedohartować, albo przehartować i nie odpuścić? Że
    można za dużo ściąć przy toczeniu, albo niedoszlifować przy wykończeniu?
    Wystarczy też przecież za mocno skręcić i naprężenia, zmęczenie, załatwią
    temat. IMO 90% to była niska, jako taka, jakość podzespołu. A "out of date"
    nie powinno mieć aż takiego znaczenia, jeśli podzespół sprawny.

    > Wolne kolo bylo, a remonty nadal czeste.
    > Skutek tego, ze zamiast solidnych i dobrze smarowanych panewek bylo
    > lozysko igielkowe.

    Wspomniana przeze mnie zacierka nie naruszyła tych łożysk, wymieniono tylko
    panewki, tłoki, pierścienie i szlifnięto gładzie, kije (chyba się trochę
    pokrzywiły - to ogromne obciążenie - przy tej awarii - silnik po naprawie
    dość głośno stukał co obrót (tylko na niskich obrotach), jakby kij smyrał po
    skrzyni korbowej, wytrzymał jednak te kilka lat, chyba 8...), ale w ASO nie
    wymieniono ich, może jeszcze się nadawały?) i reszta zostały. Ale może
    dlatego, że silnik raczej nie był katowany na zimno, albo piłowany na max.
    obrotach? Że miał zadbane smarowanie - nie było dopuszczane, aby w paliwie
    było za mało oleju.
    Raczej to nie panewka, bo było to niezmienne od obciążenia.
    Dziś bym pewnie zgłosił się do programu "kup i zrób"? Jedną Skarpetę Adam
    już robił, włącznie z generalnym remontem silnika. Tę samą, co Mike i Edd z
    .uk "Wheeler dealers" (uciekł mi polski tytuł, ale jajca...). Zrobiłby
    drugą... ale już jej dawno nie mam.

    > Autostrad tosmy mieli wtedy tyle, ze problem lewego pasa niemal nie
    > istnial :-)

    Ale szybkich dróg już trochę było. I kto z jakiegoś powodu musiał jechać
    powoli, to jechał możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni, by inni mogli
    go w miarę łatwo ominąć.
    A to, że byli tacy ch..amy, jak ten
    https://www.youtube.com/watch?v=uVwev2Jttj8 to co poradzić? Dziś to chociaż
    pod 112 zadzwonisz.
    Ale niekiedy aż się prosi ostro za takim zahamować i go dźwięknąć. O co
    chodzi? Wyczuć moment, gdy zwalnia i zerwać przyczepność opon, wtedy
    skuteczność hamowania maleje, a na myśli mam ślady hamowania, aby wykazać
    jakoś, że od jego zajechania nie daliśmy rady wyrobić i dostał w tyłek...
    Spekuluję, to prawda... A może ktoś ma perfidniejszy sposób na utarcie takim
    chujom nosa? Tylko nie przez "nu nu nu niegrzeczny chłopczyk, lodów na deser
    nie dostanie".

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.