eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak uszkadza się ecu przy spawaniu?Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu? [OT]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners
    .pl!not-for-mail
    From: "qlphon" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak uszkadza się ecu przy spawaniu? [OT]
    Date: Tue, 5 Jul 2011 18:04:00 +0200
    Organization: GTS Energis
    Lines: 32
    Message-ID: <iuvclg$2pb$1@news2.ipartners.pl>
    References: <X...@l...net>
    <1...@p...pl>
    <iuknk1$1lo$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@p...pl> <iukudi$aqf$1@news.onet.pl>
    <iul44r$42m$1@inews.gazeta.pl> <iul55l$45q$1@news.onet.pl>
    <f...@4...com>
    <4e0fa513$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <iupui2$28g$1@news.onet.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@4...com> <iuqgji$flj$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 114.apksa.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1309881840 2859 195.94.212.114 (5 Jul 2011 16:04:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Jul 2011 16:04:00 GMT
    In-Reply-To: <iuqgji$flj$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:613133
    [ ukryj nagłówki ]

    >>> Wolnobieżne diesle okrętowe też są nawrotne. W przypadku czterosuwów
    >>> jest o tyle sztuka zrobić taki silnik, że rozrząd musi zawsze obracać
    >>> się w tą samą stronę. W przeciwnym przypadku silnik będzie zasysał
    >>> powietrze przez rurę wydechową, a spaliny wyrzucał do filtra.
    >>
    >> Z tymi potworami morskimi jest tak, że większą sztuką by było zrobienie
    >> przekładni odwracającej kierunek obrotów głównego wału, niż zmiana faz
    >> rozrządu.
    >
    > Szczegolnie ze te wielkie morskie diesle to dwusuwy :-)

    Do 5000 KM praktycznie tylko 4-suwy i to jak najbardziej nawrotne,
    chociaż w młodszych statkach modna stała się śruba z nastawą kąta
    łopatek. Tam jazdę wstecz uzyskuje się przez ustawienie łopatek na
    ujemny kąt.

    ************************************

    nie trzeba daleko szukać takich perełek.
    pewnie niektórym tu zgromadzonym, dobrze znany żaglowiec Zawisza Czarny
    ma ślicznego nawrotnego, diesla, odpalanego pneumatycznie
    (przynajmniej miał go w '98 jak na nim pływałem)

    bardzo ciekawa jest historia tego silnika,
    gdyż pochodzi on z ubota...

    kiedyś w czasie postoju w DE coś sie zepsuło i długo szukano mechanika.
    przypadkiem znalazł się dziadek, który był mechanikiem na ubotach.
    jak zobaczył tak dobrze zachowany silnik to sie popłakał ze szczęścia i nie
    chciał nic za robotę...
    ;-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: