-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lublin.pl!news.
man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 20 Oct 2011 00:50:03 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: help:)
References: <3...@v...googlegroups.com>
<b...@m...googlegroups.com>
<4e9f4a5e$0$5814$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@v...googlegroups.com>
In-Reply-To: <3...@v...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 65
Message-ID: <4e9f5418$0$8456$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.37.135
X-Trace: 1319064600 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8456 83.25.37.135:31118
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2407845
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-20 00:22, Michał sirapacz Gut pisze:
> wyglada to tak, krece 30nm klucz puszcza
> podkrece na 40nm klucz puszcza
> podkrece na ok 55nm klucz puszcza
> podkrece na ok 57nm sruba sie obraca stawiajac rowny opor. nie jest to
> tak, jak przy zrywanych gwintach mi znanych gdzie opor rosnie a potem
> nagle mozna palcami krecic.
> syfu troche na wyciorze wyciagnalem ale bez szalenstw - ot troche
> oleju - kilka kropel. ale zadnych opilkow. poza tym na syfie ona
> powinna stanac i nie dac sie obrocic, a ona kreci sie na ok 55-60nm.
> nie ryzykowalem wiecej niz 180st
>
>
> musze zrzucic glowice bo narazie wszystko wskazuje na to
> ze.............zamontowalem odwrotnie upg............ jak ro zrobie to
> sprawdze.
>
> z tymi sprezynkami helicoil to czytalem ale jakos nie wyobrazam sobie
> wiercenia w bloku silnika. po prostu to poza moją wyobrażnią nie
> mowiac juz o tym ze znajac swoje zdolnosci nie zrobilbym tego rowno.
Robisz otwór poszerzając minimalnie już istniejący, więc stary otwór
prowadzi, a jak dojedziesz do dołu, to poczujesz opór i już wiesz że to
koniec wiercenia.
Prawdę mówiąc trudno to zrobić źle :)
Potem gwintujesz dołączonym gwintownikiem czyszcząc co jakiś czas otwór,
potem jeszcze kilka razy go delikatnie wkręć i wykręć żeby mieć dobry i
czysty gwint na który gładko wjedzie sprężynka
Następnie trochę oleju i delikatnie wkręcasz sprężynkę uważając żeby nie
przepchnąć jej przez zwój.
Jedynie należy uważać żeby opiłki aluminium nie dostały się do kanałów
olejowych.
> sposob dokrecania to 30nm 90st 90st ale to sie tyczy nowych srub
> raczek, a ja robilem recykling:)
Jak to nie są jakieś wybitnie długie i cienkie śruby to zrób tak jak
napisali. Będzie to chyba lepsze niż strzelanie jaki moment dokręcania
wybrać.
Bo o ile pamiętam to tak samo dokręcało się śruby w moim silniku z
Punto, a ostatnie dokręcanie było na oko sporo mocniej niż 100Nm (tak
porównując z momentem dokręcania kół).
> kolejny proiblem polega na tym ze furak na jutro musialbyc gotowy, a
> teraz jestem delikatnie mowiac w dupie. UPG nowa nie dojdzie do konca
> tygodnia
A nie da się tej drugi raz przykręcić?
Kiedyś raz po raz trzy razy zdejmowałem głowicę (właśnie naprawiać
poorane gwinty - za pierwszym razem jeden który się zerwał, za drugim
już wszystkie profilaktycznie bo znowu się inny zerwał) i wszystko na
jednej uszczelce.
Grubość po odkręceniu była identyczna jak przed przykręceniem.
Nie wiem czy to jest zgodne ze sztuką, ale zadziałało - parę lat już to
jeździ.
> , nie mowiac o tym ze nie mam zestawu do gwintowania i tych
> sprezynek a wyciagac bloku z samochodu nie zamierzam zeby zawiezc to
> do zakladu.
Możesz zaholować razem z blokiem, albo najlepiej pożyczyć z zakładu zestaw.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.11 02:41 kogutek
- 20.10.11 07:01 marcin
- 20.10.11 08:57 Ukaniu
- 20.10.11 09:06 4CX250
- 20.10.11 09:07 4CX250
- 20.10.11 09:10 4CX250
- 20.10.11 09:36 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 09:39 Michał sirapacz Gut
- 20.10.11 13:19 kogutek
- 20.10.11 14:00 Ukaniu
- 21.10.11 00:06 kogutek
- 21.10.11 00:37 Ukaniu
- 21.10.11 01:20 kogutek
- 21.10.11 08:19 Ukaniu
- 21.10.11 11:05 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=