eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2011-10-20 00:50:03
    Temat: Re: help:)
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-20 00:22, Michał sirapacz Gut pisze:
    > wyglada to tak, krece 30nm klucz puszcza
    > podkrece na 40nm klucz puszcza
    > podkrece na ok 55nm klucz puszcza
    > podkrece na ok 57nm sruba sie obraca stawiajac rowny opor. nie jest to
    > tak, jak przy zrywanych gwintach mi znanych gdzie opor rosnie a potem
    > nagle mozna palcami krecic.
    > syfu troche na wyciorze wyciagnalem ale bez szalenstw - ot troche
    > oleju - kilka kropel. ale zadnych opilkow. poza tym na syfie ona
    > powinna stanac i nie dac sie obrocic, a ona kreci sie na ok 55-60nm.
    > nie ryzykowalem wiecej niz 180st
    >
    >
    > musze zrzucic glowice bo narazie wszystko wskazuje na to
    > ze.............zamontowalem odwrotnie upg............ jak ro zrobie to
    > sprawdze.
    >
    > z tymi sprezynkami helicoil to czytalem ale jakos nie wyobrazam sobie
    > wiercenia w bloku silnika. po prostu to poza moją wyobrażnią nie
    > mowiac juz o tym ze znajac swoje zdolnosci nie zrobilbym tego rowno.

    Robisz otwór poszerzając minimalnie już istniejący, więc stary otwór
    prowadzi, a jak dojedziesz do dołu, to poczujesz opór i już wiesz że to
    koniec wiercenia.
    Prawdę mówiąc trudno to zrobić źle :)
    Potem gwintujesz dołączonym gwintownikiem czyszcząc co jakiś czas otwór,
    potem jeszcze kilka razy go delikatnie wkręć i wykręć żeby mieć dobry i
    czysty gwint na który gładko wjedzie sprężynka
    Następnie trochę oleju i delikatnie wkręcasz sprężynkę uważając żeby nie
    przepchnąć jej przez zwój.

    Jedynie należy uważać żeby opiłki aluminium nie dostały się do kanałów
    olejowych.

    > sposob dokrecania to 30nm 90st 90st ale to sie tyczy nowych srub
    > raczek, a ja robilem recykling:)

    Jak to nie są jakieś wybitnie długie i cienkie śruby to zrób tak jak
    napisali. Będzie to chyba lepsze niż strzelanie jaki moment dokręcania
    wybrać.
    Bo o ile pamiętam to tak samo dokręcało się śruby w moim silniku z
    Punto, a ostatnie dokręcanie było na oko sporo mocniej niż 100Nm (tak
    porównując z momentem dokręcania kół).

    > kolejny proiblem polega na tym ze furak na jutro musialbyc gotowy, a
    > teraz jestem delikatnie mowiac w dupie. UPG nowa nie dojdzie do konca
    > tygodnia

    A nie da się tej drugi raz przykręcić?
    Kiedyś raz po raz trzy razy zdejmowałem głowicę (właśnie naprawiać
    poorane gwinty - za pierwszym razem jeden który się zerwał, za drugim
    już wszystkie profilaktycznie bo znowu się inny zerwał) i wszystko na
    jednej uszczelce.
    Grubość po odkręceniu była identyczna jak przed przykręceniem.

    Nie wiem czy to jest zgodne ze sztuką, ale zadziałało - parę lat już to
    jeździ.

    > , nie mowiac o tym ze nie mam zestawu do gwintowania i tych
    > sprezynek a wyciagac bloku z samochodu nie zamierzam zeby zawiezc to
    > do zakladu.

    Możesz zaholować razem z blokiem, albo najlepiej pożyczyć z zakładu zestaw.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: