eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programminggry z niepełną informacją i montecarloRe: gry z niepełną informacją i montecarlo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: gry z niepełną informacją i montecarlo
    Date: Wed, 9 May 2012 11:11:10 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <jodjce$4bq$6@inews.gazeta.pl>
    References: <joc2ie$hj0$1@inews.gazeta.pl>
    <85823.1664.1336550934907.JavaMail.geo-discussion-forums@vbq19>
    <jodf3t$875$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: static-81-219-27-34.devs.futuro.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1336561870 4474 81.219.27.34 (9 May 2012 11:11:10 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 May 2012 11:11:10 +0000 (UTC)
    X-User: pieniekusenet
    User-Agent: Pan/0.135 (Tomorrow I'll Wake Up and Scald Myself with Tea; GIT 30dc37b
    master)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:197144
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 09 May 2012 09:58:21 +0000, M.M. napisal:

    > Roman W <b...@g...pl> napisał(a):
    >
    >> Podobne problemy czesto rozwiazuje sie w matematyce finansowej. Jezeli
    >> zalozysz, ze gra trwa maksymalnie N ruchow (to chyba jest prawda dla
    >> tysiaca?), to drzewko gry mozesz po prostu przejsc od konca. To powinno
    >> uwzglednic blefy.
    >> Poczytaj o metodach wyceny opcji amerykanskich na drzewach i metoda "least
    >> squares Monte Carlo".
    >
    > Może gra w tysiąca do wyrobienia sobie wstępnego poglądu jest nadal zbyt
    > rozbudowana. Może powinienem posłużyć się jakąś prostszą grą. Z kolei
    > nie wiem czy prostszej grze stosowanie blefów będzie miał jakikolwiek
    > sens...
    >
    > Może taka gra:
    [...]
    >
    > Jak powinien wyglądać algorytm który nigdy nie przegra w taką grę?
    > Interesuje mnie taki algorytm wraz z dowodem matematycznym że jest
    > algorytmem optymalnym.

    Tit-for-tat przeradza się w tit-for-tat-if-cannot-abuse-opponent.
    W psychologii trudno o dowody formalne.

    Edek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: